[slackware 8.0] grafische login

Pagina: 1
Acties:

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Na een redelijke tijd Slackware Linux gebruikt te hebben, werd ik het wel zat om steeds op de console in te loggen. Daarom wil ik nu een grafische login. Nu is dit niet het grootste probleem, aangezien je alleen in de /etc/inittab de runlevel even aan moet passen (van 3 naar 4).
Zoals waarschijnlijk velen met mij, vind ik deze standaard grafische login echter nogal lelijk. Nu vroeg ik me af of ik zelf ook zo'n login kan maken/downloaden? Zelf maken lijkt me extreem leuk, maar dan wil ik wel graag een bestaande "skin" kunnen editen. Iemand een idee?
BVD.

Niek

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

zoek uit wat je nu draait als grafische login en zoek een alternatief
xdm gdm kdm wdm etc
en allemaal kun je ze configgen
maar zoek eerst uit welke je hebt en vraag dan hoe je die kunt configgen als de man etc je niet helpt

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Misschien een beetje een irrelevante vraag maar waarom zou je grafisch willen inloggen? Wat is er mis met console?
Ik bedoel als je te moe ben om 'startx' in te typen is linux denk ik niet echt aan je besteed >:) (j/k)

Rookworst zonder R is ook worst.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 23 januari 2002 23:43 schreef BezurK het volgende:
Misschien een beetje een irrelevante vraag maar waarom zou je grafisch willen inloggen? Wat is er mis met console?
Mooi achtergrondje... Altijd CPU usage e.d. te zien in mijn gkrellm links... Meerdere terminal emulators naast/over elkaar... Grafische browser... Reden zat om geen console te gebuiken :)
Ik bedoel als je te moe ben om 'startx' in te typen is linux denk ik niet echt aan je besteed >:) (j/k)
Ik ben te moe om 'startx' te typen, maar om nou te zeggen dat GNU/Linux niet aan mij besteed is... :? ;)

Maar de configmogelijkheden (ook qua uiterlijk) verschillen wat per displaymanager. Ik gebruik Login.app, omdat deze er default mooi uit ziet (vind ik). Login.app biedt iig de mogelijkheid tot theming.

Verwijderd

hey deadinspace ga jij wel eens uit X?
<ga jij wel eens slapen ;)>

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op donderdag 24 januari 2002 01:11 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Mooi achtergrondje... Altijd CPU usage e.d. te zien in mijn gkrellm links... Meerdere terminal emulators naast/over elkaar... Grafische browser... Reden zat om geen console te gebuiken :)
[..]
Volgens mij heb jij het over X ZELF, tuurlijk gebruik ik dat ook :)
Ik heb alleen de functie van grafisch inloggen nooit gesnapt, ik log gewoon op console in en ik typ startx en viola! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 24 januari 2002 03:48 schreef ferengee het volgende:
hey deadinspace ga jij wel eens uit X?
Ja, als X kapot is :P
<ga jij wel eens slapen ;)>
Slapen :?
Op donderdag 24 januari 2002 07:41 schreef BezurK het volgende:
Ik heb alleen de functie van grafisch inloggen nooit gesnapt, ik log gewoon op console in en ik typ startx en viola! :)
Nou, en ik gebruik een grafische inlogmanager :)
Het nut van op de console inloggen en startx typen ontgaat mij als ik toch altijd in X zit ;)
Pagina: 1