hellup, ik kan hierover niets vinden in de search. ik heb bij de installatie van win xp dus gekozen om me,n schijf in te delen als ntfs, prima maar nu kan ik hem niet meer formatten!! wie weet hoe ik m,n schijfje weer leeg kan krijgen zonder dingen als killhdd ???
\Via Fdisk de non dos partities verwijderen?
Verwijderd
Formateren ??!??!
Of in computerbeheer van Win2k/Xp
Of win2k/Xp cd erin, ervan booten en ding formateren
Of in computerbeheer van Win2k/Xp
Of win2k/Xp cd erin, ervan booten en ding formateren
Verwijderd
bootflop booten
a: <enter> intikken
fdisk <enter>
Y <enter>
4 <enter> geeft je partitietabel kijk hoeveel PRI-DOS en NON-DOS je hebt
<ESC>
3 <enter> geeft aan welke partities je wil verwijderen, altijd eerste NON-DOS (2 uit mijn hoofd), vervolgens PRI-DOS
1 <enter> creer je nieuwe partitie(s)
rebooten
a: <enter>
fdisk /mbr <enter>
reboot
format c: <enter>
en dat was het
a: <enter> intikken
fdisk <enter>
Y <enter>
4 <enter> geeft je partitietabel kijk hoeveel PRI-DOS en NON-DOS je hebt
<ESC>
3 <enter> geeft aan welke partities je wil verwijderen, altijd eerste NON-DOS (2 uit mijn hoofd), vervolgens PRI-DOS
1 <enter> creer je nieuwe partitie(s)
rebooten
fdisk /mbr <enter>
reboot
format c: <enter>
en dat was het
Wil je opnieuw een ander OS installeren of onder XP een partitie leegmaken?
In laatste geval: configuratiescherm --> Performance and Maintenance --> Administrative Tools --> Computer Management --> Disk Management
Nu kan je met rechter muisknop op partitie klikken en formatteren.
En in geval van FDisk: gaat niet lukken vrees ik... ik heb het iig nog nooit voor elkaar gekregen non-dos partities te verwijderen, omdat-ie logische stations niet kan deleten...
In laatste geval: configuratiescherm --> Performance and Maintenance --> Administrative Tools --> Computer Management --> Disk Management
Nu kan je met rechter muisknop op partitie klikken en formatteren.
edit:
dom... kan ook gewoon r. muisknop in verkenner op partitie klikken
dom... kan ook gewoon r. muisknop in verkenner op partitie klikken
En in geval van FDisk: gaat niet lukken vrees ik... ik heb het iig nog nooit voor elkaar gekregen non-dos partities te verwijderen, omdat-ie logische stations niet kan deleten...
nee, tot nu toe lukt t hiermee niet, iemand?
ik wil trouwens gewoon m,n hele schijf leeg smijten/formatten
Verwijderd
Ga effe de search gebruiken. Ik heb de afgelopen tijd al meerdere keren dat verhaal zitten tikken. Dat blijf ik niet doen...Op woensdag 23 januari 2002 21:17 schreef naadnek het volgende:
gebruik dan debug, issie leeg in 2sec.Op woensdag 23 januari 2002 21:17 schreef naadnek het volgende:
Verwijderd
Of aefdisk.
Moet je maar ff zoeken met google. Opstarten met win98 cd/bootflop ofzo en dan:
aefdisk /delall en dan is alles weg
Moet je maar ff zoeken met google. Opstarten met win98 cd/bootflop ofzo en dan:
aefdisk /delall en dan is alles weg
UTFS/GDNZ,Op woensdag 23 januari 2002 21:21 schreef naadnek het volgende:
debug??
maar goed nog een keertje:
debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]
gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over
En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.
Maar dit is dan ook de laatste keer.
Wat je ook kunt doen is deze disk downen, opstarten, bij de foutmelding ESC inrammen en op de ramdrive TS.BAT runnen.
dan kies je achter een volgens 1, 9, 1 en ga akkoord, dan 0, 0, 0, en je hdd is ook leeg (daarna nieuwe parts aanmaken natuurlijk)
Het werkt wel, ik heb ook zo'n disk hier liggen, die tools vind ik toch verrekte handig, en die error boeit niet echt vind ik.Op woensdag 23 januari 2002 21:49 schreef fmercury het volgende:
terw_dan: hehehehehe de PB method!!!!
(ik hoop dat JIJ weet welke foutmelding ik bedoel... hoewel je zit wel bij Xtrasource (XH_BLOMR is het toch?))
Move [forum=6] >> [forum=21]
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1