Toen waren beige computers heel gewoon.
MMM wel een geinig idee...
maar volgens mij gaat alles in een geluidskaart toch digitaal??? Als je computer aanzet en dat gelijk een audio-cd in de cd-rom drive afspeelt hoor je het vaak helemaal niet of HHEEEL erg zachtjes... pas als de drivers geladen worden begint de geluidskaart te versterken...
Dus ik denk dat het echt Heel omslagtig gaat worden... en bijna onuitvoerbaar... of niet
Maar ja kan ook gewoon van die leuke zelfbouw versterkerstje (bouwpakketjes) halen bij conrad en vellemann....
Misschien is dat een idee????
maar volgens mij gaat alles in een geluidskaart toch digitaal??? Als je computer aanzet en dat gelijk een audio-cd in de cd-rom drive afspeelt hoor je het vaak helemaal niet of HHEEEL erg zachtjes... pas als de drivers geladen worden begint de geluidskaart te versterken...
Dus ik denk dat het echt Heel omslagtig gaat worden... en bijna onuitvoerbaar... of niet
Maar ja kan ook gewoon van die leuke zelfbouw versterkerstje (bouwpakketjes) halen bij conrad en vellemann....
Misschien is dat een idee????
Je wilt je geluidskaart alleen als versterker gebruiken begrijp ik? analoog in => versterkt analoog uit? kun je dan niet beter de koptelefoon uitgang van je cdrom speler gebruiken?
Je kan als je een line ingang hebt op je autoradio gewoon je cdrom rechtstreeks onversterkt op je line aansluiten.Op woensdag 23 januari 2002 19:52 schreef computerboer het volgende:
Ik ben nu bezig om een zelfgemaakte radio te bouwen, autoradio, paar leuke luidsprekers. En ik ben ook nog van plan om er een cd-rom speler (double speed) in te bouwen voor gewone cd's.
Nou weet ik niet of dit kan: ik wil er een isa geluidskaart inbouwen, ik zet er z'n vereiste volts op, en ik sluit de kabel van de cdrom-speler > geluidskaart op aan. Komt er nu een versterkt geluid van een cd'tje uit de line-out of speaker-out poort?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ja dat zou kunnen, die line-in zit er jammer genoeg niet op, ik heb nu een Amsterdam 18 van Blaupunkt, ik krijg volgende week een andere radio, ik weet alleen niet wat voor een. Hopen dat daar wel een line-in opzit. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord dat er zo'n ingang opzit.Op woensdag 23 januari 2002 22:31 schreef Esger het volgende:
[..]
Je kan als je een line ingang hebt op je autoradio gewoon je cdrom rechtstreeks onversterkt op je line aansluiten.
Goed, hier zijn even de specs...
-Blaupunkt Amsterdam 18
-Aztech Washington ISA -speaker-out
-line-out
-line-in
-mic-in
Dat staat niet echt, he?Op woensdag 23 januari 2002 22:22 schreef blissard het volgende:
Je wilt je geluidskaart alleen als versterker gebruiken begrijp ik? analoog in => versterkt analoog uit? kun je dan niet beter de koptelefoon uitgang van je cdrom speler gebruiken?
Kan ik niet die audio-out - achterop - gebruiken, en daar een zelfgemaakte 3,5mm plug opzetten? Die in de line-in drukken, en er een versterkt geluid uithalen van de line-out of van de speaker-out?
Op vrijdag 25 januari 2002 18:53 schreef computerboer het volgende:
[..]
Dat staat niet echt, he? Maar je hebt dan wel weer een aparte volumeregeling, ook wel handig...
Kan ik niet die audio-out - achterop - gebruiken, en daar een zelfgemaakte 3,5mm plug opzetten? Die in de line-in drukken, en er een versterkt geluid uithalen van de line-out of van de speaker-out?
Pagina: 1