[CM] slang van procfan naar zijpaneel - hoe vast?

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Dus, ik wil een flexibele slang vanaf mijn processor fan naar een gat in het zijpaneel van mijn kast. Iemand een idee hoe ik dat vast maak, maar dan wel zodat het paneel er gemakkelijk af te halen valt ?

Ik zal zelf de denken aan een klein plaatje op de slang en dan 2 magneetjes eraan...... maar magneetjes in een pc ?

Ideeën ?

Verwijderd

maak construtie zodat slang zweeft, kap kan er dan langs als ie diecht moet

liefst geen magneten want als je die bij de harde-schijf houd heb je geen goede hdd meer! (zegmaar gewoon kapot)

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Op woensdag 23 januari 2002 19:46 schreef allanzoet het volgende:
maak construtie zodat slang zweeft, kap kan er dan langs als ie diecht moet

liefst geen magneten want als je die bij de harde-schijf houd heb je geen goede hdd meer! (zegmaar gewoon kapot)
hehe, valt mee, ik had een keer een hd waarvan ik ook dacht datie kapot was, dus laten vallen en met magneet bij gezeten enz.. toen toch maar een lowlevelformat geprobeerd, en nu doetie het weer!

Verwijderd

Een statisch magnetisch veld is niet erg. Een fluktertend wel.

Verwijderd

dan heb jij mzzl want bij was er een magneet bij een hdd gekomen en die is R.I.P

(misschien komt het doordat het een hele sterke 6400 gauss magneet was...)

• Mephix
weet niet of het zo'n goed idee is... de magneten zullen aardig sterk moeten zijn om te zorgen dat de slang niet naar beneden zakt maar precies voor het gat blijft hangen.

zo'n wevende oplossing is natuurlijk wel mooi, hoewel je dan strips naar de zijkanten moet gaan gebruiken oid. belemmert wel je toegang tot de kast... hmmm

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 19:53 schreef Mephix het volgende:
weet niet of het zo'n goed idee is... de magneten zullen aardig sterk moeten zijn om te zorgen dat de slang niet naar beneden zakt maar precies voor het gat blijft hangen.

zo'n wevende oplossing is natuurlijk wel mooi, hoewel je dan strips naar de zijkanten moet gaan gebruiken oid. belemmert wel je toegang tot de kast... hmmm
niet als je mecano hebt >:)

ik heb bovenin mijn kast met mecano constructie 2 8cm fans vast gemaakt, de kast schuift er dan gewoon overheen, in de kast zit bij de plaats van de fans een gat wat over de fans valt.

mecano is dun, dus zoveel belemmering zal het niet zijn

• Mephix
meccano ja.. that's the key to success :9 daarmee zou het wel kunnen, heb je gelijk gaatjes om de fan aan vast te schroeven enzo. thnx ga gelijk de speelgoed-berging in :)
Pagina: 1