Toon posts:

door router valt internet verbinding steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een router gekocht 10/100 repotech
sinsdien ga ik telkens ofline om de paar uur en soms een paar keer per uur.
waar kan dit aan liggen ?
heb de firewall in de router uitgezet.
kan het liggen aan het MAC adress dat ik ingevoerd heb
heb namelijk het MAC adress van men 3-com ingevoerd en daarna heb ik men 100 mbit realteck aangesloten.
denk zelf niet dat het hier aan ligt want als ik de 3-com weer aansluit doet tie nog steeds hetzelfde
hoop dat iemand me kan helpen :)

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb een Quicknet kabelverbinding aangesloten op een edimax router met daarop twee computers. Ingesteld via DHCP. Telkens viel de internet verbinding weg, soms zelfs elke minuut. Na een uur of wat werd de verbinding wel stabiel. Bij mij was het gewoon een kwestie van de router resetten en daarna de router weer in te stellen en deze instellingen ook daadwerkelijk op te slaan in het flash geheugen. Dat opslaan had ik dus niet gedaan! Beetje vage oplossing, maar het werkte wel. Misschien ook bij jou.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

hey ik heb dus nu ook hetzelfde probbie, (zie topic hierboven/onder)
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb een Quicknet kabelverbinding aangesloten op een edimax router met daarop twee computers. Ingesteld via DHCP. Telkens viel de internet verbinding weg, soms zelfs elke minuut. Na een uur of wat werd de verbinding wel stabiel. Bij mij was het gewoon een kwestie van de router resetten en daarna de router weer in te stellen en deze instellingen ook daadwerkelijk op te slaan in het flash geheugen. Dat opslaan had ik dus niet gedaan! Beetje vage oplossing, maar het werkte wel. Misschien ook bij jou.
hoe sla je dat dan op? staat niks over in mn handleiding (Repotec IP515H)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• flexje

flexje

got-father

ok , niemand nog een oplossing pour moi?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Ik denk dat ChargeTorment bedoelt of je wel op de [save] button hebt gedrukt nadat je het MAC-adres hebt ingevuld of van een PC hebt ge-copiëerd. Dat zal je vast wel hebben gedaan :).

Bij welke provider en soort (cable/adsl) zit je ?

Ik vermoed dat het echte probleem zit (ISP, kabel of modem zelf). Te meer omdat je zelf aangeeft dat met gebruik van 3Com (originele NIC ipv RP router ?) het probleem er ook is. In dit geval gewoon klagen en niets roepen over een router o.i.d. >:)
Wanneer je bedoelt: of je 3Com of Realtek in de client PC achter de Repotec een oorzaak is dan is mijn antwoord: Nee, niet erg aannemelijk.

Wat mogelijk kan helpen in gevak van vastslaan van je router is een firmware upgrade.
http://www.repotec.com/RP-IP515H%20upgrade%20firmware.zip
(Firmware utility wordt meegeleverd).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• flexje

flexje

got-father

nou, k heb dus ook "quick"net...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Ik heb in het verleden VAAK meegemaakt dat een router "vastloopt"
Reset, werkt weer ff, en weer vast.

Oorzaak bleek te zijn dat een aantal routers een code-red request niet helemaal snappen en dan vastlopen.

De oplossing in die gevallen was simpel:
Portforward maken voor prt 80.

in: 80
out: 192.168.1.zoveel -> een niet bestaand IP op je interne lan

Zo wordt prt 80 dus geredirect naar je lan, en hoeft de router m niet af te vangen (dus vast te lopen)

Nette oplossing? nuh.. Had imho veel netter gewoon via een firmwareupdate gedaan kunnen worden. Kijk zoiezo of je de nieuwste firmware hebt, zo niet, probeer dan eens die prt80 truck

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik heb het probleem ook heel even gehad toen ik de Reporte RP-IP515H net had. Ik draai nu met de DOS protectie uit en UPNP support aan, voor de rest default settings, en ik heb geen uitval meer. Ik heb overigens een Chello verbinding.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mijn vader dus hetzelfde probleem.
Alcatel-modem. Draytek-router. 2 compy's aangesloten. Allebei WinXP. Laatste firmware.

Het rare is, dat soms de ene compy zijn verbinding met inet verliest, en soms de andere. Een reset verhelpt het weer.

Volgens mij ligt het idd aan poortt 80, want bijv. Messenger of Kazaa kan soms gewoon door blijven gaan.
Oorzaak bleek te zijn dat een aantal routers een code-red request niet helemaal snappen en dan vastlopen.

De oplossing in die gevallen was simpel:
Portforward maken voor prt 80.

in: 80
out: 192.168.1.zoveel -> een niet bestaand IP op je interne lan

Zo wordt prt 80 dus geredirect naar je lan, en hoeft de router m niet af te vangen (dus vast te lopen)
Kan iemand dit even een beetje euh.. 'vertalen'?

Wat is een code-red, bijv.?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• DJSmiley
Op zaterdag 01 juni 2002 13:41 schreef anandus het volgende:

Kan iemand dit even een beetje euh.. 'vertalen'?

Wat is een code-red, bijv.?
Code-red is een bug in IIS, waardoor een hoop servers "gehacked" werden. Die servers gingen op hun beurt weer andere webservers aanvallen. die aanvallen gebeuren op poort 80. Aangezien gewoon ip ranges langsgefietst worden, krijg je ook op je kabel-ip een hoop requests.
Door poort 80 te blokkeren (naja, forwarden) komen al die requests niet meer in je router, maar erdoorheen, naar een niet-bestaand IP. Zo heeft er niemand last van, je router negeert ze (ipv vastlopen) en de achterliggende pc is er niet, dus einde probleem :)

• anandus
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 13:49 schreef DJSmiley het volgende:
Door poort 80 te blokkeren (naja, forwarden) komen al die requests niet meer in je router, maar erdoorheen, naar een niet-bestaand IP. Zo heeft er niemand last van, je router negeert ze (ipv vastlopen) en de achterliggende pc is er niet, dus einde probleem :)
Euhm... (Misschien beetje N00berig): Maar hoe komen de dingen van poort 80 dan wel aan bij de juiste pc? Want die router vertaalt alles toch naar het juiste interne IP-adres?
Misschien (lees: waarschijnlijk) zie ik iets over het hoofd, maar is dan browsen niet opeens onmogelijk? Als alles van poort 80 naar een fantoom-pc gestuurd worden?

• DJSmiley
Op zaterdag 01 juni 2002 13:56 schreef anandus het volgende:

[..]

Euhm... (Misschien beetje N00berig): Maar hoe komen de dingen van poort 80 dan wel aan bij de juiste pc? Want die router vertaalt alles toch naar het juiste interne IP-adres?
Misschien (lees: waarschijnlijk) zie ik iets over het hoofd, maar is dan browsen niet opeens onmogelijk? Als alles van poort 80 naar een fantoom-pc gestuurd worden?
Portforwarding van een router is inkomend... Zo kun je bv een webserver draaien op een pc achter je router. Die forwarding heeft geen invloed op je normale internetten.

• anandus
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 14:10 schreef DJSmiley het volgende:
Portforwarding van een router is inkomend... Zo kun je bv een webserver draaien op een pc achter je router. Die forwarding heeft geen invloed op je normale internetten.
Okido, ik geloof dat ik het begrijp.
Ha, cool, weer wat geleerd! :7

Toch wel handig, dat GoT, hè? :D

[verificatie-modus]
Dus code-red gaat over poort 80 requests die naar een eventuele server gaan die achter de router staat?
[/verificatie-modus]

Maar hoe zit dat dan als je wel een webserver draait? Gewoon geen IIS gebruiken (of een patch)?
Just curious...

• DJSmiley
Op zaterdag 01 juni 2002 14:12 schreef anandus het volgende:

[..]

Okido, ik geloof dat ik het begrijp.
Ha, cool, weer wat geleerd! :7

Toch wel handig, dat GoT, hè? :D

[verificatie-modus]
Dus code-red gaat over poort 80 requests die naar een eventuele server gaan die achter de router staat?
[/verificatie-modus]

Klopt :)
Maar hoe zit dat dan als je wel een webserver draait? Gewoon geen IIS gebruiken (of een patch)?
Just curious...
IIS kan je prima gebruiken, is nix mis mee. Je moet alleen zorgen dat je 'm dichthoud en update installeerd...

En als je een webserver draait, dan forward je prt80 gewoon naar die server... En draai je die niet? Dan forward je prt 80 naar een niet-bestaand ip.
In beide gevallen zal prt 80 niet blijven steken bij je router, en zal ie daardoor dus iig niet vast (kunnen) lopen

Standaard wordt 80 niet geforward, dus mag router het afvangen -> bij mijn router dus continue vastlopers.
Na forward probleem opgelost

Verwijderd

nergens last hier van op me edimax router is rete stabiel op het moment
Pagina: 1