Toon posts:

[Delphi / Java] MySQL connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Mijn programma (geschreven in Delphi) connect naar een MySQL database. Ik gebruik nu de MyODBC driver. Maar daar moet je zelf in het configuratie scherm zelf de connectie maken. Die je daarna zelf kiest in je programma (in de .udl file).

Ik denk zelf dat er een makkelijkere manier is om die connectie zelf in mijn programma te regelen. Is er iemand die daar meer ervaring mee heeft?
Tevens vind ik het ook makkelijk om te weten hoe het moet in Java. (daar ben ik nu meer aant experimenteren)

Alvast bedank

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Wat wil je precies? Dat uw applicatie bij het opstarten vanzelf connect met die databank?
* whoami begrijpt uw probleem niet goed.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Nu moet de gebruiker eerste de MyODBC drive installeren. En de connectie aanmaken. Die daarna in het programma gekozen wordt.

Het is handiger dat of in de setup die connectie wordt gemaakt, zodat de gebruiker de MyODBC driver niet meer hoeft te installeren.
Of dat ik een hele andere manieer kies om de MySQL database te benaderen.

Zodat de gebruiker straks alleen mijn programma hoeft te installeren, hun server adres in voeren met wachtwoord, en klaar. Het programma doet de rest.

Weet iemand hoe ??

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Je kunt via onderstaande link een component downloaden voor Delphi. Deze integreert naadloos met Delphi, je moet alleen de mysql.dll met je applicatie distribueren.

Meer info: http://www.zeoslib.org/product.php

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm
bedank,
ik zal een ff kijken en gaan experimenteren.

Oja,
Hoe ik naar mijn MySQL database connencten moest er wel een OBDC koppeling zijn op de server.

Dat heb ik liever ook niet meer, maar dat is bij zaak

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
De driver, ja die zul je op de een of andere manier moeten installeren.

Als je voor je applicatie een setup-wizard maakt via InstallShield express bv, dan kan je ervoor zorgen dat InstallShield die ODBC connectie voor jou ook aanmaakt. Gewoon eens in het register neuzen welke sleutels er allemaal nodig zijn voor uw desbetreffende ODBC connectie.

https://fgheysels.github.io/

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom niet DBExpress van Delphi (6?) gebruiken. Dan hoef de gebruiker geen koppeling te maken, maar wordt deze direct vanuit je Delphi app gemaakt. Je moet er dan wel 1 of 2 DLL's bij leveren, maar da's nog altijd makkelijker als de gebruiker MyODBC laten installeren + een koppeling maken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In Java gebruik je over het algemeen JDBC om met een database te babbelen. Daarvoor heb je een JDBC driver nodig voor MySQL (die gratis te vinden is op het web). Je kunt gewoon via een soort URL een connectie maken met de database: allemaal erg goed te doen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1