• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021
Yo,

Ik heb hiero zo'n dikke witte kabel van de KPN die het huis binnenkomt. Nu komen daar 4 draadjes uit (rood, blauw, oranje en wit). De rode en de blauwe worden gebruikt voor de bestaande lijn en die andere 2 werden vroeger gebruikt voor de 2e analoge lijn die aanwezig was.

Nu wil ik die oranje en witte dus gebruiken voor me ADSL aansluiting (geen linesharing vandaar) maar wil graag weten hoe ik ze moet verbinden voor me telefoon stekker.

Ik heb zo'n kastje waar de stekker in gaat en aan de bovenkant zijn er 5 aansluitingkjes voor de draadjes. Aan de onderkant zitten er 2.

a a r b b -> dit zijn de bovenste 5. Weet iemand hoe ik die draadjes moet verbinden?!

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

op de 2e en de 4e a en b
de 1e en 5e zijn de a' en b' om bijvoorbeeld een parallel aansluiting te maken. middelsten nvt

• achappey
Op woensdag 23 januari 2002 19:26 schreef CheS het volgende:
op de 2e en de 4e a en b
de 1e en 5e zijn de a' en b' om bijvoorbeeld een parallel aansluiting te maken. middelsten nvt
Thx voor snelle reply!

Op een andere aansluiting van de bestaande lijn zit de 4e aansluiting ook nog verbonden met rechtsonders (eb). Is dat ook nodig?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

Nee EB staat voor extra bel, op de oude toestellen is belspanning nodig op het 4e pootje.
Als je geen antiek toestel hebt of hem alleen voor ADSL gebruikt kan je deze er tussen uit halen....

• achappey
Ahh perfect. Klopt wel zat een oud toestel aan. Maakt het nou ook nog uit wat voor kleur ik op de a aansluit en wat voor kleur op de b?

Verwijderd

Eigenlijk niet maar om de standaard aan te houden op a oranje en op b wit
Pagina: 1