Falcon 4.0 via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb net Falcon 4.0 maar weer es geinstaleerd en dacht dat het misschien ook wel leuk zou zijn om multiplayer te doen via het netwerk. Maar ik zie nergens in het spel multiplayer oid staan. Ik de handleiding staat er ook nix over! :?

Weet iemand hoe dit moet of heb ik ik hier misschien patches voor nodig?

bvd

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Patches.

In ieder geval Microprose Falcon 4.0 1.08 US Patch !

Daarna ligt het er aan wat men wilt vliegen, de 3 meest gebruikte 'patch configs' zijn:

Falcon 4.0 1.08i2/Realism Patch 5.0
eFalcon 1.10/Realism Patch 5.0
Falcon 4.0 SuperPak1A (meest recente).

Wat betreft LAN play erhm geen idee, ik speel normaal alleen online :) Maar onder "COMMS" vind je de nodige opties om via LAN/Internet/Modem/Serial etc te verbinden naar anderen.

Dan moet je elkaar kunnen zien in de chat lobby en als de host dan een game start (Dogfight, TE of Campaign) dan moet deze verschijnen onder de "ONLINE" Tab van de betreffende sectie.

URL's:

www.frugalsworld.com

www.f4community.com

www.falcon5.nl

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• urf
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 19:18 schreef tazzman het volgende:
Patches.

In ieder geval Microprose Falcon 4.0 1.08 US Patch !

Daarna ligt het er aan wat men wilt vliegen, de 3 meest gebruikte 'patch configs' zijn:

Falcon 4.0 1.08i2/Realism Patch 5.0
eFalcon 1.10/Realism Patch 5.0
Falcon 4.0 SuperPak1A (meest recente).

Wat betreft LAN play erhm geen idee, ik speel normaal alleen online :) Maar onder "COMMS" vind je de nodige opties om via LAN/Internet/Modem/Serial etc te verbinden naar anderen.

Dan moet je elkaar kunnen zien in de chat lobby en als de host dan een game start (Dogfight, TE of Campaign) dan moet deze verschijnen onder de "ONLINE" Tab van de betreffende sectie.

URL's:

www.frugalsworld.com

www.f4community.com

www.falcon5.nl
Is er al Falcon 5? :?

Thnx, iig. ff wat patches downen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nee Falcon V is nog steeds niet uit - duurt nog lang :) Maar hoop doet leven zullen we maar zeggen :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• urf
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 19:23 schreef tazzman het volgende:
Nee Falcon V is nog steeds niet uit - duurt nog lang :) Maar hoop doet leven zullen we maar zeggen :P
Wel jammer :(

Maar weet jij met welke patch je via LAN kan spelen en hoe ik dit moet instellen?

• urf
  • Niet online
Kan het met de combo die op Falcon 5 te downloaden is? (de linker?)

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Op woensdag 23 januari 2002 19:18 schreef tazzman het volgende:
...
Oeh, binnen 6 minunten, snelle reactie :)

morgen komen de docs en andere guides enzo van SP2 al online :9

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op woensdag 23 januari 2002 19:24 schreef qweenix het volgende:

[..]

Wel jammer :(

Maar weet jij met welke patch je via LAN kan spelen en hoe ik dit moet instellen?
Je kan al vanaf versie 1.0 op LAN spelen hoor, daar heb je geen specifieke patches voor nodig.

Maar ik zou anders even wachten op SP2 - die wordt ERG goed. Heb je niet zo veel geduld dan zou ik:

1. Falcon 4.0 FULL INSTALL
2. Falcon 4.0 1.08 US Patch
3. Falcon 4.0 SP1A Install

Gebruik je Win9x dan moet je na stap 1 en stap 2 de MSCVRT.DLL uit je Falcon 4.0 directory deleten. Gebruik je Win2K/XP dan moet je deze gewoon zo laten staan.

Belangrijk is dat iedereen op ut LAN wel dezelfde installatie gebruikt :)

Maar erhm wilde Falcon 4.0 plannen? :)

• urf
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 22:49 schreef tazzman het volgende:

[..]

Je kan al vanaf versie 1.0 op LAN spelen hoor, daar heb je geen specifieke patches voor nodig.

Maar ik zou anders even wachten op SP2 - die wordt ERG goed. Heb je niet zo veel geduld dan zou ik:

1. Falcon 4.0 FULL INSTALL
2. Falcon 4.0 1.08 US Patch
3. Falcon 4.0 SP1A Install

Gebruik je Win9x dan moet je na stap 1 en stap 2 de MSCVRT.DLL uit je Falcon 4.0 directory deleten. Gebruik je Win2K/XP dan moet je deze gewoon zo laten staan.

Belangrijk is dat iedereen op ut LAN wel dezelfde installatie gebruikt :)

Maar erhm wilde Falcon 4.0 plannen? :)
Dat SP2 is dat ook een patch? :?
Ik heb nu trouwens geen patches geinstaleerd maar via een lan doen ie het niet. :(

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

SP2 = SuperPak2.

Wat doet hij niet dan? Beschrijf even wat je doet - want als er IETS is dat in Falcon 4.0 *WEL* werkt dan is het LAN support. We vliegen met het 87th VFW regelmatig LANS, binnenkort hebben we weer een internationale meet waarbij we weer met 12 tot 16 mensen gezamelijk missies vliegen. :)

• urf
  • Niet online
Als ik via comms een LAN verbinding maak ga ik vervolgens naar dogfight. Mijn broertje heeft inmiddels een game gemaakt en die selecteer ik bij online. Dan krijg ik een overzicht van de instellingen.

Als ik daarna door wil gaan blijft er staan waiting for data. Er gebeurt dan nix meer maar mijn systeem loopt niet vast. Ik kan wel gewoon cancel doen.

DAT is dus het probleem :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 24 januari 2002 10:09 schreef qweenix het volgende:
Als ik via comms een LAN verbinding maak ga ik vervolgens naar dogfight. Mijn broertje heeft inmiddels een game gemaakt en die selecteer ik bij online. Dan krijg ik een overzicht van de instellingen.

Als ik daarna door wil gaan blijft er staan waiting for data. Er gebeurt dan nix meer maar mijn systeem loopt niet vast. Ik kan wel gewoon cancel doen.

DAT is dus het probleem :)
Hoe lang heb je gewacht? :P Je ziet het game wel? Dat is al iets - daar stranden de meeste problemen namelijk :)

Wat voor versie van Falcon 4.0 gebruiken jullie allebei?

• urf
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 11:53 schreef tazzman het volgende:

[..]

Hoe lang heb je gewacht? :P Je ziet het game wel? Dat is al iets - daar stranden de meeste problemen namelijk :)

Wat voor versie van Falcon 4.0 gebruiken jullie allebei?
We gebruiken beide de standaard instalatie (volledig). Ik zie helemaal niks nog van het leven oid. Alleen een scherm met een satelietgebouw ofzo en dan 'waiting for data'.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heb je de 1.08 US Patch op beide machine's geinstalleerd? Falcon 4.0 1.0 loopt namelijk nauwelijks.

• urf
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 13:37 schreef tazzman het volgende:
Heb je de 1.08 US Patch op beide machine's geinstalleerd? Falcon 4.0 1.0 loopt namelijk nauwelijks.
Als ik SP1 instaleer, werkt dat dan ook? Ipv 1.08 US Patch?

• urf
  • Niet online
Is er trouwens een site met alle nederlangs Falcon 4 squadrons want als ik het een beetje kan (ben nu bezig met traning missies) wil ik het namelijk ook wel es een keer online spelen. Lijkt me wel phat

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 24 januari 2002 13:43 schreef qweenix het volgende:

[..]

Als ik SP1 instaleer, werkt dat dan ook? Ipv 1.08 US Patch?
Nee.

EERST Installeer je de 1.08 US patch en DAN Installeer je pas SP1A of 1.08i2/RP5.0 of wat je ook wilt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 24 januari 2002 13:45 schreef qweenix het volgende:
Is er trouwens een site met alle nederlangs Falcon 4 squadrons want als ik het een beetje kan (ben nu bezig met traning missies) wil ik het namelijk ook wel es een keer online spelen. Lijkt me wel phat
Hmm ik ken eigenlijk geen pure Nederlandse F4 squadrons. Er zijn wel diverse grote VFS/VFW's met veel Nederlandse members zoals the 185th Resevoir Dogs, Freebirds en natuurlijk het 87th VFW Stray Dogs.

• urf
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 14:37 schreef tazzman het volgende:

[..]

Hmm ik ken eigenlijk geen pure Nederlandse F4 squadrons. Er zijn wel diverse grote VFS/VFW's met veel Nederlandse members zoals the 185th Resevoir Dogs, Freebirds en natuurlijk het 87th VFW Stray Dogs.
En weet je een paar links naar die dingen? ;)
Kwil wel es kijken namelijk en ook een keer online vliegen (na wat training)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

87th VFW Stray Dogs: http://www.87th.org

Overige VFS/VFW's: Kijk in de "LINKS" sectie van http://wwww.f4community.com

Maar je mag wel HEEL wat gaan trainen om online te gaan vliegen hoor :)

• urf
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 15:20 schreef tazzman het volgende:
87th VFW Stray Dogs: http://www.87th.org

Overige VFS/VFW's: Kijk in de "LINKS" sectie van http://wwww.f4community.com

Maar je mag wel HEEL wat gaan trainen om online te gaan vliegen hoor :)
Als ik eenmaal alle trainings missies heb gehad, schiet ik dan op? Of moet ik ook nog eens alle campaigns gespeeld hebben?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Je moet de kist perfect onder controle hebben, je moet de radar modes en submodes kennen, je moet elk wapensysteem weten te gebruiken, zelfstandig kunnen navigeren mbv TACAN channels en HDI instrumenten, uiteraard zelfstandig kunnen landen - ook al werken je MFD's en HUD niet meer.

Dat zijn wel de basis skills die je moet hebben voordat je je kan aanmelden bij het 87th VFW en andere VFS/VFW's. Je hoeft echt geen bomb op een stuiver te kunnen gooien of in tje 1tje zeventien SU-27s neer te kunnen schieten. :)

BTW, de minimum leeftijd voor veel VFS/VFW's is 18 jaar .. erhm ik vermeld het maar even :)

• urf
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 15:46 schreef tazzman het volgende:
Je moet de kist perfect onder controle hebben, je moet de radar modes en submodes kennen, je moet elk wapensysteem weten te gebruiken, zelfstandig kunnen navigeren mbv TACAN channels en HDI instrumenten, uiteraard zelfstandig kunnen landen - ook al werken je MFD's en HUD niet meer.

Dat zijn wel de basis skills die je moet hebben voordat je je kan aanmelden bij het 87th VFW en andere VFS/VFW's. Je hoeft echt geen bomb op een stuiver te kunnen gooien of in tje 1tje zeventien SU-27s neer te kunnen schieten. :)

BTW, de minimum leeftijd voor veel VFS/VFW's is 18 jaar .. erhm ik vermeld het maar even :)
Na alle traininingen en enkele campgaigns/dogfights zit je dus aardig in de richting lijkt me zo. En 18 ben ik over 2 maanden, kan ik mooi nog ff oefenen :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als je alle basistrainingen doorlopen hebt, moet je SP1A maar eens installeren .. en dan nog eens die missies doorlopen. Dan ga je zeker de goede richting op :)

• urf
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 17:36 schreef tazzman het volgende:
Als je alle basistrainingen doorlopen hebt, moet je SP1A maar eens installeren .. en dan nog eens die missies doorlopen. Dan ga je zeker de goede richting op :)
Dan ga ik daar maar mee beginnen. Nog 2 maanden de tijd :)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00
Wat zijn de systeemeisen?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Veel CPU power, videokaart hoeft niet eens zo bruut te zijn en veel geheugen.

Falcon 4.0 SP1A loopt goed op mijn TB900@1Ghz, 512MB Infineon PC133 (@CAS2+133Mhz), GeForce2 GTS 32Mb onder Win2k/Sp2.

De verschillen in FPS met gelijkwaardige systemen met een GeForce2MX, GeForce256 of TNT2 zijn niet bijzonder groot. Falcon 4.0 is voornamelijk CPU hongerig en ook geheugen lust ie in grote slokken :)

Verwijderd

SCREENIES SCREEENIES
SCREENIES
ik heb hem ook maar toch
wil niet echt onder winxp
of was dat nou
Janes f/a 18 ;)
majah SCREENIES SCREENIES!!!!!!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Sjips, net neergehaald door twee MiG-29s en vier MiG-23MLs. Wat een furball ... nou ja, dan maar luisteren op Roger Wilco naar de anderen. :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op zaterdag 26 januari 2002 00:32 schreef Devilseye het volgende:
SCREENIES SCREEENIES
SCREENIES
ik heb hem ook maar toch
wil niet echt onder winxp
of was dat nou
Janes f/a 18 ;)
majah SCREENIES SCREENIES!!!!!!
Falcon 4.0 werkt prima onder Win2K/SP2 of XP.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

heb flacon 4.0 nu ook, zal is kijken wat ie doet :D

iStockphoto

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Veel lees plezier! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.btinternet.com/~kayming/kaysp2.jpg

Fruity Rocks! :)

• Schuey
:9~

• Schuey
specifieke system specs pleaz, dus pcu, ram etc. alleen met 'hij draait op xp' kan ik niks beginnen; dank u

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zou je de SEARCH eens gebruiken dan zou je zien dat ik meerdere malen mijn config gelist heb in een Falcon 4.0 topic ;)

Op mijn PCtje valt Falcon 4.0 Sp1A goed te spelen op 1024x768 met de meeste sliders toch op MAX. Sp2 zal zeker niet minder slecht lopen alleen zullen de "boompjes" wel een grote FPS hit kunnen betekenen, die zet ik dan ook gewoon uit. (Heb sinds Dec 98 zonder bomen gevlogen, kan nu ook wel zonder :).

Mijn bakje:

TB900@1Ghz (10x100)
512MB Infineon PC133 (@CAS2+133Mhz)
Abit KT7 met UL BIOS
ASUS V7700 Deluxe GeForce2 GTS 32MB
SB Live!
Win2K/SP2, Det 22.50, Liveware 3.0
Falcon 4.0 SP1A. Hopelijk vanavond Sp2 :)

Pagina: 1