Toon posts:

Savage 4 in games ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog zo'n Savage 4 Pro van S3 met 32MB-RAM. Nu tegenwoordig een GeForce de standaard lijkt, was mijn vraag:

Is mijn 3D kaart nog goed voor de hedendaagse games??
Kan ik mijn 3D kaart met één of ander programma testen ?? (3D-Mark)
Gaan games zoals RTWC en MOHAA goed gaan , als mijn pc een AMD ATHLON XP 1700+ met 128 MB sdRAM is ???

thx mateys

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Savage4 zal het nog wel redelijk ver schoppen met OpenGL en Metal. D3D spellen van tegenwoordig zullen totaal niet lekker lopen en Win2K kan je vergeten.

Als je nu tevreden bent over dat ding en alles wat je doet goed werkt, heb je geen reden om een andere kaart te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het toch sparen gaat worden vor een Geforce 2. Maar die kosten toch niet meer zo veel.
Maar ja.(Quake 3 gaat goed met mijn Savage 4.)
Hoe zit dat nu met die benchmark progs ?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Los van het feit of je videokaart snel genoeg is, met 128mb sdram zullen RTCW en MOHAA niet lekker lopen!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ja, met je ram zal je het niet ver schoppen,mijne 128MB niet kopen ? :9
Die savage zal wel nog goe genoeg lopen hé

• _JGC_
Savage4 zit tussen een TNT2 M64 en een normale TNT2 in qua performance. Echter met een paar verschillen:

- Metal is heel goed op die Savage4, helaas alleen te gebruiken op spellen die op de UT engine gebasseerd zijn

- Driversupport van S3 heb je niet meer, alle nieuwe D3D spellen die uitkomen zullen niet of nauwelijks draaien op die Savage4. OpenGL is een ander verhaal

- Vanwege punt 2 ook geen fatsoenlijke Win2K/XP drivers, aangezien die OS'en kwamen nadat S3 het verrekte om drivers te schrijven.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Savage4 zal geloof ik niet gaan werken in MOHAA. IMHO word het dus tijd om een kleine upgrade in de videokaart te gaan investeren..... ;)

Verwijderd

Ik vind die S3 metal echt supermooi, maar kan iemand een lijst geven waar in staat welke games allemaal s3 metal gebruiken, het zullen toch niet alleen UT gebaseerde games zijn? En welke spellen allemaal OpenGL? Direct3d klopt wel, een beetje zwakjes.
Wat ik mooi vind is om met mijn s3 savage 4 Unreal tournament @ 640 x 400 met FSAA op de TV te spelen, das gewoon zo mooi, normaal is een TV max 800x600 maar de beeldkwaliteit van die FSAA is mooi, en loopt soepel @ 640 x 400 op de TV met s3 metal

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Ik heb zelf ook zo'n kaart naast een Voodoo 2 in mijn ouwe bak (PIII 500).
Maar wat is dat een boutkaart. UT loopt veel beter met m'n Voodoo2 kaart dan met mijn Savage4

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 23 januari 2002 23:31 schreef Ossi het volgende:
Ik heb zelf ook zo'n kaart naast een Voodoo 2 in mijn ouwe bak (PIII 500).
Maar wat is dat een boutkaart. UT loopt veel beter met m'n Voodoo2 kaart dan met mijn Savage4
meen je dat nou echt :? natuurlijk loopt die v2 sneller!!
UT & Glide All The Way *D

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Ik heb nog een Diamond Stealth III met zo'n Savage4 pro in een oude PC bij mij thuis staan. Ik kan je uit ervaring vertellen dat RCTW er soepel op loopt tot 800x600;32 (op een Celly 566).

De 3D mark 2000 score is ongeveer 1700 en in 2001 rond de 500. Dit zijn geen indrukwekkende scores, maar Max Payne is ondanks de lage score toch speelbaar op 800x600.

Nu ik er over nadenk.......de meeste spellen zijn met deze kaart goed speelbaar tot 800x600.

En verder tjsa,.....Die Metal drivers zijn natuurlijk super voor UT. Volgens mij deden ze het met een speciale patch ook in Q3A. Btw. Die metal drivers zorgen ervoor dat S3TC gebruikt wordt. Als je die Unreal en Ilse demo's voor S3TC download kan je zien wat dit metal drivertje doet... :9~

Verwijderd

Dus metal is niet voor andere games? zoals bijvoorbeeld Counterstrike beschikbaar ofwel?

Verwijderd

Nou bij mij isie K*T.
Ik draai op een PIII550 met 512Mb Ram, met een Savage4, Stealth 3D Extreme met XP en daar zijn echt geen goeie drivers voor te krijgen die blijfen draaien. OpenGL Crashed meteen, en XP is al niet goed met GL. In W2K ging het nog wel goed.
Het ligt vaak samen met je platform waar je op draait.
Tevens probeer ik veel 3d spellen er op uit, maar het blijft bij games die op Hardwarematige manier draaien

Verwijderd

Ik heb speciaal voor mijn savage 4 een dualboot win98/2k gemaakt, om zo min mogelijk crashes te hebben.
Maar welke spellen lukken nu op s3 metal? toch niet alleen UT he?

• _JGC_
Op woensdag 23 januari 2002 23:38 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

meen je dat nou echt :? natuurlijk loopt die v2 sneller!!
UT & Glide All The Way *D
UT & Metal loopt veel beter.

• _JGC_
Op vrijdag 25 januari 2002 09:56 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb speciaal voor mijn savage 4 een dualboot win98/2k gemaakt, om zo min mogelijk crashes te hebben.
Maar welke spellen lukken nu op s3 metal? toch niet alleen UT he?
Unreal met patches
UT
Deus Ex
Harry Potter ;)

en nog een paar die ik niet ken :(

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Welke MeTal drivers zijn de beste? Ik heb ook nog een Creative Savage4 Pro 32Mb kaartje in een compu zitten. Over een weekje komt daar een iets snellere processor (p200 -> AMD K6-2 500) in en kan ik gaan proberen met dat systeem te gamen in mijn thuisnetwerkje, betere drivers zijn altijd mooi natuurlijk.

Verwijderd

Harry potter met s3 metal? Dat meen je niet, woehie, echt waar? grote LOL.

JGC ik had je dit via ICQ gestuurt:
Ik zoek uitermate stabiele win9x en win2k drivers voor de savage 4, heb jij die? ik zou graag in contact met jou blijven, ik wil me ook gaan bezig houden met het configgen van de beste drivers

Ik weet nl. dat die van Bipolar heel stabiel zijn, alleen kan ik nergens een werkende link vinden naar zijn laatst gereleasde werk.

• _JGC_
Bipolar? die is al zo oud, die ken ik niet eens meer ;)

Als je AGP Sidebanding uitzet en AGP op 1X instelt heb je een driver die net zo stabiel is als een Bipolar driver, hij had nml problemen met de VIA PC133(A) chipset.
Savage4 is nogal pikkig op geheugen overigens, als ie constant crasht zit je vast aan oude 8.10 drivers, zoals de PerfICD core destijds van GLSetup (te vinden op http://savage4.n3.net)

Verwijderd

JGC kun je mij jou stabielste drivers voor win98 en win2k dan es sturen?

• _JGC_
Ik zal eens ff kijken of ik nog wat oude drivers in de archieven kan vinden, ik weet nog wel dat de 1.* versies en de eerste 2.0 versie van mn tweakdrivers nogal stabiel waren, aangezien ik die GLSetup core gebruikte (ik was toen de eerste die met die core aan kwam zetten, direct iedereen gebruiken ;) )

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op vrijdag 25 januari 2002 15:17 schreef _JGC_ het volgende:
Ik zal eens ff kijken of ik nog wat oude drivers in de archieven kan vinden, ik weet nog wel dat de 1.* versies en de eerste 2.0 versie van mn tweakdrivers nogal stabiel waren, aangezien ik die GLSetup core gebruikte (ik was toen de eerste die met die core aan kwam zetten, direct iedereen gebruiken ;) )
ow vandaar dat mijn PC niet meer vastliep als ik GLSetup had geinstalleerd.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Je moet de Mr Fachmann 2.3 drivers hebben, die zijn snel en je kunt allerlei instellingen veranderen en je kaart overklokken maar is alleen voor win9x/me. Voor win2k zijn trouwens ook nog aardige drivers beschikbaar.

• _JGC_
Op vrijdag 25 januari 2002 16:20 schreef ND het volgende:
[..]
ow vandaar dat mijn PC niet meer vastliep als ik GLSetup had geinstalleerd.
Ehm, op dit moment gebruikt GLSetup wel een 8.20.xx versie, is dus ook niet meer zo stabiel als het geweest is.
8.20.xx versies zijn heel erg k*t als het om geheugen gaat. Ik loste mijn probleem op door andere DIMMs in te steken of terug te gaan naar 8.10.xx. Overigens heeft de Kyro2 precies hetzelfde probleem met rotte DIMMs die in orde zijn.
edit:

ff Opera 6.0 TP3 geinstalleerd, Opera 5 gaf iets teveel enters mee ;)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik gebruik die savage4 samen met XP, daar word je niet vrolijk van, zoveel is duidelijk, maar ik heb nou eenmaal geen centen voor een nieuwe kaart :'( en XP ben ik ook bestwel een beetje verslaafd aan...

verder: rctw en moohaa krijg IK niet gedraaid ook niet met win98, heel raar

pluspuntje van de kaart is overigens dat ie erg overclockbaar is, geugen loopt op 143Mhz stabiel, en de core krijg ik op 140. Daar heb ik wel de passieve koeler voor moeten vervangen met een P1 133 koeler :D

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op woensdag 23 januari 2002 19:58 schreef _JGC_ het volgende:
Savage4 zit tussen een TNT2 M64 en een normale TNT2 in qua performance. Echter met een paar verschillen:
huh??????

eerder tussen een TNT1 en een TNT2 M64 in
in 16bit is de tnt sneller maar in 32 bit is toch die S4 sneller, maar je staat wel heel de tijd drivers te wisselen als ze er al zijn.

Reality beats fiction by far!

• _JGC_
Gebruik jij de verkeerde driversettings. Ik heb nog nooit een TNT2 boven de Savage4 uit zien komen in UT, net zoals ik nog nooit een Gayforce of Kyro2 boven een Viper2 heb zien uitkomen.

Als je op 3D Marks doelt: Dat programma zuigt. Je stelt in dat AGP textures gebruikt worden ipv onboard videoram (ja, zelfs met 66MHz FSB is AGP RAM sneller boven 800x600x16 dan videoRAM), vervolgens worden je 3D Mark scores door 2 gedeeld, terwijl in zowel UT als Quake3 als een handjevol D3D spellen omhoogspuiten qua performance.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 00:25 schreef _JGC_ het volgende:
Gebruik jij de verkeerde driversettings. Ik heb nog nooit een TNT2 boven de Savage4 uit zien komen in UT, net zoals ik nog nooit een Gayforce of Kyro2 boven een Viper2 heb zien uitkomen.

Als je op 3D Marks doelt: Dat programma zuigt. Je stelt in dat AGP textures gebruikt worden ipv onboard videoram (ja, zelfs met 66MHz FSB is AGP RAM sneller boven 800x600x16 dan videoRAM), vervolgens worden je 3D Mark scores door 2 gedeeld, terwijl in zowel UT als Quake3 als een handjevol D3D spellen omhoogspuiten qua performance.
MOAH met mijn kyro op 1152 res en alles op het max en 32 BITS !! haal ik gemak constante 90-100 frames.... en mischien als het druk word in de level dan ongeveer 45-50-60.

Zoiets....en ik denk niet dat je dat met een viper2 gaat halen dud !

En met unreal T 1152x32 bit...alles hoog ook makkie 60 frames....

Nu jij >:) !

Verwijderd

en jah 3DMark zuigt idd !!

oftewel 3DMark = Nvidea-Mark = SUXOR !

• _JGC_
Op zaterdag 26 januari 2002 12:54 schreef stanley het volgende:

[..]

MOAH met mijn kyro op 1152 res en alles op het max en 32 BITS !! haal ik gemak constante 90-100 frames.... en mischien als het druk word in de level dan ongeveer 45-50-60.

Duron 900 @ 1066
512MB SDRAM
Kyro2 64MB

UT @ 1152x864x32 alles op hoge kwaliteit: 60fps door k*trefresh+vsync, moet nog es anders

Duron 900 @ 1066
512MB SDRAM
Viper2 32MB

UT @ 1152x864x32 alles op hoge kwaliteit en HQ textures:
110-120 fps, soms eens een inzakker naar 90 >:)

Nu jij :P

Dan nog wat:
Kyro2 heeft veel slechter 2D beeld dan de Viper2, Hercules heeft die Kyro2 gewoon op een Geforce2MX plank geplakt met van die filters waar iedereen op :r
Wat ik wel met je eens ben is dat alle andere spellen op een Kyro2 beter draaien dan een Viper2 en dat de drivers goed onderhouden worden (maar ik trek mn viper2 er pas uit als de Kyro2 ook Hardware rendering krijgt in Linux)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 12:54 schreef stanley het volgende:

[..]

Alles op full detail, 1152 x 864 en 32 bits... :Z
Metal drivers onder UT roeleren René :)

Ow ja, een fps van 120 dus :) 100 gemiddeld...

Have phun @ Drome! En dit geld voor alle Drome LAN-ers, maak
er een feest van jongens! /me komt niet...

Volgend jaar, als ik over ben gegaan naar VWO 5, then I'll be there!

edit:
Paar typos...
Pagina: 1