2 beeldschermen op 1 computer lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is mijn config:

Geforce2 MX PCI + Onboard Ati Rage Pro
17" monitor + 15" monitor
Windows XP

Ik heb gewoon standaard die 17" op mijn MX. Dus ik zet de computer uit, sluit de monitor op de Ati aan, en zet de computer aan. Nu ga ik de onboard videokaart enablen, maar dan geeft hij deze melding:
This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
Opnieuw opstarten helpt niet. Wat doe ik fout?

They made me do it.

Verwijderd

Probeer eens in je BIOS pci als eerste te laten initialiseren ipv je AGP

Suc6

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 18:46 schreef Zieke_meeuw het volgende:
Probeer eens in je BIOS pci als eerste te laten initialiseren ipv je AGP

Suc6
Volgens mij is die optie afwezig in mijn BIOS :)

They made me do it.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, betwijfel ik- heet vaak anders.

Zoek in PnP setup- meestal de 4e optie ofzo daar.

Verder- post ff je type mobo- kan erg helpen als we weten hoe die onboard Rage Pro aangestuurd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

• Gardocki
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 00:20 schreef dion_b het volgende:
Nou, betwijfel ik- heet vaak anders.

Zoek in PnP setup- meestal de 4e optie ofzo daar.

Verder- post ff je type mobo- kan erg helpen als we weten hoe die onboard Rage Pro aangestuurd wordt.
Het moederbord heeft een Intel 440BX chipset.

They made me do it.

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

Op donderdag 24 januari 2002 12:12 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Het moederbord heeft een Intel 440BX chipset.
Zo weten we nog niet veel... Merk & typenummer doet echt wonderen.

Anyway, bij sommige mainboards moet je een jumpertje omzetten om toegang te krijgen tot een aantal zaken die anders niet te enable-en of disable-en zijn. Vaak worden daar juist zaken als onboard geluid/video/ethernet chips mee ingesteld

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Gardocki
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 12:30 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Zo weten we nog niet veel... Merk & typenummer doet echt wonderen.

Anyway, bij sommige mainboards moet je een jumpertje omzetten om toegang te krijgen tot een aantal zaken die anders niet te enable-en of disable-en zijn. Vaak worden daar juist zaken als onboard geluid/video/ethernet chips mee ingesteld
Het is 1 of ander Packard Bell moederbord die niet nader te specificeren is, anders had ik het wel gezegt.

They made me do it.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

'k weet het niet zeker hoor maar volgensmij kan je alleen maar of het scherm of de TV-out gebruiken bij een MX versie

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 24 januari 2002 16:43 schreef apen-nootjes het volgende:
'k weet het niet zeker hoor maar volgensmij kan je alleen maar of het scherm of de TV-out gebruiken bij een MX versie
Je leest niet goed, hij wil de TV-out ook niet gebruiken. Hij wil een 2e videokaart gebruiken in het PCI slot voor een 2e monitor.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:43 schreef apen-nootjes het volgende:
/frustrated mode/
Zo ik wil niet vervelend doen maar neem aub eerst het topic door voordat je wat post :r

In het topic staat namelijk duidelijk dat hij een onboard videokaart wil combineren met zijn PCI Geforce 2 MX... er wordt nieteens gesproken over een tv uit want hij heeft een 15"en een 17"scherm :Z

En BTW je kan weldegelijk een normale VGA en TV uitgang tegelijkertijd op een GF2MX gebruiken (TWINVIEUW????)
\frustrated mode\

En voor de topic starter... je zou idd je onboard video aan moeten zetten in je bios en toch even moeten opzoeken welke ie als standard monitor pakt..

Misschien lukt het als je eers je GF er even uithaalt... je onboard vid aanzet... als dat is gelukt... windows uitschakelen... GF erin... en kijken what er gebeurd...

suc6 (en laat natuurlijk ff weten of het is gelukt hé!)

/edit/
Shit net ietsiepietsie te laat

Verwijderd

Sjeemig,
nou al ruzie over een VGA kaartje.. ;(

Maar probeer eens een ander slot voor die PCI VGA kaart, het lijkt wel of ze proberen op dezelfde IRQ te starten.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

ATI kaarten schijnen vaker problemen te hebben met 2e kaart te zijn, nou is dit bij jou niet het geval. Maar mocht je erachter komen hoe je je MX primair kan maken, dit is helaas niet gegarandeerd de oplossing.
Pagina: 1