Zoals het onderwerp al zegt heb ik mijn amd athlon xp 1700+ (realtimeclock van 1,47ghzt) voorlopig overgeclocked naar 1900+ (realtimeclock van 1,6ghzt) en dit zonder met de voltages te hebben gespeeld, die staat namelijk nog op automatic in de bios. Ik heb m'n pc case gemod..dwz 'k heb um gespoten in een ander kleurtje en 2 venstertjes ingemaakt. Verder heb ik m'n 400watts voeding buiten de case geplaatst. Ook heb ik m'n kast uitgerust met maar liefst 7 case fans. M'n cpu cooler is een CoolerMaster HHC-001 met heatpipe en die een rotatiesnelheid haalt van 7000rpm, dus dat lijkt me behoorlijk wat voor een cpu cooler. Verder is die cooler gemaakt van koper dus de warmte van de cpu wordt optimaal afgestoten lijkt me. Ik ben nog aan het resten op stabiliteit, maar ik ga nog naar de 2000+ en daarboven...uiteraard moet ik dan wel met de voltages aan de gang. Wish me luck...ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten en 'k zal ook proberen om wat foto's te maken met m'n webcam zodat jullie kunnen oordelen over m'n casemod (overigens nog niet helemaal af). De losse kabels in m'n kast heb ik voor zover mogelijk weg proberen te werken in een vijfer(pomp)slang die ik ff bij intratuin gehaald had. Nog bedankt voor die tip trouwens.
Nou ik hoor het wel van jullie.....
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
PS! Ik heb m'n cpu nu op 1900+ (1,6 ghzt_ draaien en hij wordt maar 28-30 graden warm stressed...dus dat is op zich ook wel relaxed, toch?
Nou ik hoor het wel van jullie.....
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
PS! Ik heb m'n cpu nu op 1900+ (1,6 ghzt_ draaien en hij wordt maar 28-30 graden warm stressed...dus dat is op zich ook wel relaxed, toch?
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]