Overclocken van een AMD Athlon XP 1700+

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-04 18:21

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Zoals het onderwerp al zegt heb ik mijn amd athlon xp 1700+ (realtimeclock van 1,47ghzt) voorlopig overgeclocked naar 1900+ (realtimeclock van 1,6ghzt) en dit zonder met de voltages te hebben gespeeld, die staat namelijk nog op automatic in de bios. Ik heb m'n pc case gemod..dwz 'k heb um gespoten in een ander kleurtje en 2 venstertjes ingemaakt. Verder heb ik m'n 400watts voeding buiten de case geplaatst. Ook heb ik m'n kast uitgerust met maar liefst 7 case fans. M'n cpu cooler is een CoolerMaster HHC-001 met heatpipe en die een rotatiesnelheid haalt van 7000rpm, dus dat lijkt me behoorlijk wat voor een cpu cooler. Verder is die cooler gemaakt van koper dus de warmte van de cpu wordt optimaal afgestoten lijkt me. Ik ben nog aan het resten op stabiliteit, maar ik ga nog naar de 2000+ en daarboven...uiteraard moet ik dan wel met de voltages aan de gang. Wish me luck...ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten en 'k zal ook proberen om wat foto's te maken met m'n webcam zodat jullie kunnen oordelen over m'n casemod (overigens nog niet helemaal af). De losse kabels in m'n kast heb ik voor zover mogelijk weg proberen te werken in een vijfer(pomp)slang die ik ff bij intratuin gehaald had. Nog bedankt voor die tip trouwens.

Nou ik hoor het wel van jullie.....
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
PS! Ik heb m'n cpu nu op 1900+ (1,6 ghzt_ draaien en hij wordt maar 28-30 graden warm stressed...dus dat is op zich ook wel relaxed, toch?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[topic=324186/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
wouw, ik heb maar liefst 1 fan, en wel voor m'n voeding!
heel leuk dat je zo super delux spul hebt, maar ik snap nog steeds niet de bedoeling van deze thread... opscheppen?

edit, ohja, ik heb ook nog een cpu koeler die over de 10.000 toeren haalt, als k de stofzuiger er op zet :D

Check mijn knowledge base!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
ik zou eerst ff je temperatuur sensor na kijken want 30 graden stressed is onmogelijk. (er van uitgaande dat je niet buiten zit)

en als je hoger wil natuurlijk voltage omhoog gooien dat scheelt aanzienlijk.

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nou het was zeker niet m'n bedoeling om op te gaan scheppen hoor...'k wilde alleen ff m'n ervaringen meedelen en zien wat jullie reacties erop zijn..misschien dat er nog tips of dat soort dingen binnenkomen waar we allemaal wat aan hebben...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 23 januari 2002 18:21 schreef TheWizzard het volgende:
Zoals het onderwerp al zegt heb ik mijn amd athlon xp 1700+ (realtimeclock van 1,47ghzt) voorlopig overgeclocked naar 1900+ (realtimeclock van 1,6ghzt) en dit zonder met de voltages te hebben gespeeld, die staat namelijk nog op automatic in de bios. Ik heb m'n pc case gemod..dwz 'k heb um gespoten in een ander kleurtje en 2 venstertjes ingemaakt. Verder heb ik m'n 400watts voeding buiten de case geplaatst. Ook heb ik m'n kast uitgerust met maar liefst 7 case fans. M'n cpu cooler is een CoolerMaster HHC-001 met heatpipe en die een rotatiesnelheid haalt van 7000rpm, dus dat lijkt me behoorlijk wat voor een cpu cooler. Verder is die cooler gemaakt van koper dus de warmte van de cpu wordt optimaal afgestoten lijkt me. Ik ben nog aan het resten op stabiliteit, maar ik ga nog naar de 2000+ en daarboven...uiteraard moet ik dan wel met de voltages aan de gang. Wish me luck...ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten en 'k zal ook proberen om wat foto's te maken met m'n webcam zodat jullie kunnen oordelen over m'n casemod (overigens nog niet helemaal af). De losse kabels in m'n kast heb ik voor zover mogelijk weg proberen te werken in een vijfer(pomp)slang die ik ff bij intratuin gehaald had. Nog bedankt voor die tip trouwens.

Nou ik hoor het wel van jullie.....
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
PS! Ik heb m'n cpu nu op 1900+ (1,6 ghzt_ draaien en hij wordt maar 28-30 graden warm stressed...dus dat is op zich ook wel relaxed, toch?
Leuk verhaal, maar om je even uit de droom te helpen, je processor zal dus NIET 28-30 graden zijn. Dit kan alleen maar als je case/kamer temperatuur zo'n 10 graden is.
Met aircooling lukt dit gewoon niet, hoeveel fans je ook in je case hebt zitten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• AproK
nou ok dan, maar check die temp idd nog maar eens, zulke dingen heb k alleen nog maar gezien met een bong project, wat jij niet hebt, jij hebt maar liefst 7 fans :P

maargoed, dat je nog niet doof bent snap ik echt niet hoor, 7(!!!!) fans

naja, kunnen stille zijn, maaar als je voor delta's zoals mij gaat, oj, dan wor je doof op 12v :D

ps. heb gelogen tegen je :P
heb 7 fans, 6 80mm en 1 120mm voor de radiator :P

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
hehe...tja..je moet er wat voor over hebben voor 200 mhz meer...maar goed...maar over die cpu temperatuur..dat is echt ongelogen tussen de 28 en 31 graden..'k heb cpu cool met cooling aan draaien..speedfan en cpuidle pro...en cpu cool, nieuwste versie, geeft op dit moment 31 graden aan en speedfan 30 graden..dit is ook het geval in de bios..ook tussen de 28 en 31 graden..ook al is dit maar een indicatie..'t zal er niet ver vanaf liggen...komt ook door die cooler...is me een megading..niet normaal..de prijs was er ook wel naar...120 piek man...echt gekkenwerk..en ja..'t lawaai neem ik maar op de koop toe..'t is natuurlijk wel minder maar ja..'t is niet anders...pc loopt ontzettend stabiel op 1900+ (1600mhz)..waarschijnlijk kan ik nog wel verder gaan..maar 'k weet niet zeker wat verstandig is om te doen met die voltages...als ik m'n proc op 2000+ (= dacht ik 1667 mhz als ik me niet vergis) hoe hoog moet het voltage dan staan..en wat is aanvaardbaar...vergeet niet dat het origineel een xp 1700+ is he (dus 1447 mhz)...

bedankt voor jullie reacties en die nog komen gaan....

• Rick2001

Rick2001

En dan noem je dat FULL STRESSED ? Sorry, maar draai maar eens een kwartiertje dit programma, dan zie je pas wat FULL STRESSED is.
Overigens klopt die temp toch echt niet. Ik heb een SWIFTECH met DELTA fan wat toch echt wat beter cooled en op de standaard snelheid van mijn processor wordt ie altijd nog 34 graden. (FULL STRESSED) (Overigens kost mijn cooler 240 piek) >:)
Probeer maar eens BURNK7 uit.

http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• makje
  • Laatst online: 14:07

makje

Professioneel prutser

Die temperatuur is dus niet bij gewoon gebruik. Meet hem eens na een paar uurtjes gamen. Zal je temp. vast veel hoger zijn! >:)
Die temperatuur is natuurlijk veel belangrijker want oc'en is alleen interessant voor zover je je pc daarna ook nog kunt gebruiken... ;)

9800x3d

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
ik snap het niet hoor...hij wordt gewoon niet warmer als 31 graden als ik hem ingesteld heb op een 1900+, dus 1600mhz. En ik neem aan dat jullie met full stressed bedoelen dat je de cpu 100% voor een langere tijd in gebruik hebt..dus veel zware programma's tegelijkertijd aan hebben staan..daarbij nog gamen met zware spellen zoals RTCW, Quake 3, max payne, avp2...hij wordt wel iets warmer dan..maar boven de 35 graden zal 'ie zeker niet komen...en ik zit toch echt niet te liegen...

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 24 januari 2002 00:11 schreef TheWizzard het volgende:
ik snap het niet hoor...hij wordt gewoon niet warmer als 31 graden als ik hem ingesteld heb op een 1900+, dus 1600mhz. En ik neem aan dat jullie met full stressed bedoelen dat je de cpu 100% voor een langere tijd in gebruik hebt..dus veel zware programma's tegelijkertijd aan hebben staan..daarbij nog gamen met zware spellen zoals RTCW, Quake 3, max payne, avp2...hij wordt wel iets warmer dan..maar boven de 35 graden zal 'ie zeker niet komen...en ik zit toch echt niet te liegen...
Jij liegt misschien niet, maar je mainboard wel.
Heb je BURNK7 al getest ?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op woensdag 23 januari 2002 20:29 schreef Rick2001 het volgende:
En dan noem je dat FULL STRESSED ? Sorry, maar draai maar eens een kwartiertje dit programma, dan zie je pas wat FULL STRESSED is.
Overigens klopt die temp toch echt niet. Ik heb een SWIFTECH met DELTA fan wat toch echt wat beter cooled en op de standaard snelheid van mijn processor wordt ie altijd nog 34 graden. (FULL STRESSED) (Overigens kost mijn cooler 240 piek) >:)
Probeer maar eens BURNK7 uit.

http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE
Weet je zeker dat jouw koeler zoveel beter koelt? Onderschat de HHC-001 niet, tis een beest van een koeler met een weldoordacht design. Heb hem zelf ook :)

Die-hard Brexiteer

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
euhmn rick? die burnk7.exe...wat doet dat bestandje eigenlijk...en klopt het dattie maar 3 kb is? want er gebeurt weinig als ik hem opstart..'k krijg alleen een zwart dos windowsje te zien en verder niks... er gebeurt ook niks met de temperatuur..die neemt niet toe maar blijft tussen de 28-31 graden..

Verwijderd

hij bedoelt ze mobo temp \o/

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nee dat bedoel ik niet..ik bedoel wel degelijk mijn processor temperatuur...
niemand schijnt me te geloven maar het is toch echt zo
stressed wordt m'n cpu niet warmer als 35 graden..

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Op donderdag 24 januari 2002 17:03 schreef TheWizzard het volgende:
euhmn rick? die burnk7.exe...wat doet dat bestandje eigenlijk...en klopt het dattie maar 3 kb is? want er gebeurt weinig als ik hem opstart..'k krijg alleen een zwart dos windowsje te zien en verder niks... er gebeurt ook niks met de temperatuur..die neemt niet toe maar blijft tussen de 28-31 graden..
Dat is bij mij ook, een zwart scherm en een hoop meer herrie uit m'n computer (CPU Fan gaat draaien) Ook de Task Manager zegt dat hij de CPU 100% belast

edit:

het werkt wel!, ff Asus PC Probe opgestart. In het begin CPU temp 52 graden nu 63 dus wel een verschil

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op donderdag 24 januari 2002 17:03 schreef TheWizzard het volgende:
weet je toevallig welke xp1700+ je hebt, maw de rode of groene.

ik heb een geleende 1500+ groen, deze word op 1600mhz ook niet heter dan 32 stressed, echter wel met waterkoeling.

met lucht koeling al snel 39 a 40 graden stressed, het is dus niet geheel onmogelijk dattie zo laag blijft.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 17:10 schreef TheWizzard het volgende:
stressed wordt m'n cpu niet warmer als 35 graden..
nieuwe uitvinding ? =)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

28-31 graden kan gewoon NIET met luchtcooling! (of je moet op de noordpool wonen)

en btw, 120 piek is echt niet veel voor een koeler... mijn alpha was met fan ook 220 piek... en zelfs die koeler houd hem niet onder de 40 graden (idle) met 4 casefans...

Verwijderd

ahh alweer een slachtoffer van de idle registry hack. Je CPU temp zakt inderdaad naar 28-30 als je CPU echt ongeveer niets moet doen. Dat is normaal. Full load (bij bv. toast) ga je op 45C uitkomen, minstens. Je temps lijken zeer goed, maar ze geven geen enkel beeld over de stressed temperatuur. Verder : elke CPU is anders en je kan enkel proberen verder te komen. Ga zo ver je kan zonder voltage te verhogen. Als je niet meer verder kan verhoog je het voltage een beetje. Tenzij je een 1700+ met goede core trof, zal 1.667 MHz net lukken of net te hoog gegrepen zijn

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
dat ga ik ook zeker proberen...om verder te komen..maar euhh nog ff over die temp...de processor is meer als de helft van de tijd fully stressed..en voor de volle 100 % in gebruik...want ik heb me een windows op staan...3 mirc vensters, 6 internet explorer vensters, windows media player die een divx film speelt, een imesh venster en een morpheus venster...en dan zijn er nog een aantal proggies actief zoals cpuidle pro, cpu cool, speedfan, dumeter, zone alarm pro en msn messenger, om nog maar te zwijgen over alle actieve processen....dus dit lijkt me toch echt wel fully stressed als je bedenkt dat ik tussendoor ook nog vaak aan het gamen ben.

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Mag ik ff mierenneuken?

De Realtime Clock is de klok die de tijd in je BIOS bijhoudt. De busclock is de klokfreq van je bus (duh!)

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

hmm, wel jammer dat de xp 1700 + niet hoger kan dan 1630 mhz :(. Dus de xp1600+ en de xp1800+ zijn dus veel beter te klokken ?
En de xp2000+ ? ik denk dat ik deze maar ga kopen/

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Ej jongens als hij proggies als CPU Cool draait dan haalt hij die temp echt wel naar beneden he :) Maar als je dan weer BurnK7 gaat gebruiken heeft CPU Cool geen enkel nut. En 35 graden stressed kan wel, maar dan is het
1. niet warm op je kamer
en 2. je hebt al je casefans op max volt staan.

• salvador4
Op donderdag 24 januari 2002 17:51 schreef epo het volgende:
hmm, wel jammer dat de xp 1700 + niet hoger kan dan 1630 mhz :(. Dus de xp1600+ en de xp1800+ zijn dus veel beter te klokken ?
En de xp2000+ ? ik denk dat ik deze maar ga kopen/
mijne doet het anders prima, wil nog in windows komen op 1775mhz en 1750mhz is stabiel. aircooled.

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Die Burnk7 is wel lache, in paar minuten 10 graden omhoog en nog steeds oplopend

https://drinkwaterpunten.nl

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 17:43 schreef TheWizzard het volgende:
dat ga ik ook zeker proberen...om verder te komen..maar euhh nog ff over die temp...de processor is meer als de helft van de tijd fully stressed..en voor de volle 100 % in gebruik...want ik heb me een windows op staan...3 mirc vensters, 6 internet explorer vensters, windows media player die een divx film speelt, een imesh venster en een morpheus venster...en dan zijn er nog een aantal proggies actief zoals cpuidle pro, cpu cool, speedfan, dumeter, zone alarm pro en msn messenger, om nog maar te zwijgen over alle actieve processen....dus dit lijkt me toch echt wel fully stressed als je bedenkt dat ik tussendoor ook nog vaak aan het gamen ben.
al die programma's open hebben zorgt nauwelijks voor een paar procent CPU usage. Die dingen zitten in het geheugen je proc doet daar niets mee. gamen dan weer wel, maar als je de game afzet tuimelt je temp in een paar seconden terug naar z'n vroegere waarde. Download Toast : http://pls.telenet.be/software/toast.zip en hou je temp in de gaten. Je zou wel eens kunnen schrikken. Note : omdat Toast een zeer hoge prioriteit heeft heb je vooral in Win2K en XP het probleem dat alles zeer traag gaat en het een minuut kan duren voor je de eigenlijke temp ziet veranderen. Als de boel crasht is je systeem verder niet stabiel ;)
Doe maar een schreenshot van Toast + CPU Cool temp meting

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je echt een hoog resultaat wilt behalen moet je gewoon ff een XP 1900+ of 2000+ halen, dat zijn de iets betere cores en daar zul je meer mee kunnen halen!

|Specs|

• Chopper_Rob
Ik heb nu die BURNK7 denk ik een half uur draaien. De proc is nu al een kwartier 71 graden. :( Mag dat nog?

Er zit nu een extra out-take fan aan de achterkant, maar die kan volgens mij niet goed zijn lucht kwijt. Er komt hoop ik morgen een extra in-take aan de zijkant....

Tering is nu al ff 73 graden.

PS ik gebruik Hardware Sensors Monitor voor temp

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:04 schreef Chopper_Rob het volgende:
Ik heb nu die BURNK7 denk ik een half uur draaien. De proc is nu al een kwartier 71 graden. :( Mag dat nog?

Er zit nu een extra out-take fan aan de achterkant, maar die kan volgens mij niet goed zijn lucht kwijt. Er komt hoop ik morgen een extra in-take aan de zijkant....

das idd warm en misschien al te gevaaarlijk????
maar die 31graden:? begrijp ik ook niet, ik wil wel een screenshotje zien

• Chopper_Rob
Op donderdag 24 januari 2002 19:09 schreef kubi55 het volgende:

[..]

das idd warm en misschien al te gevaaarlijk????
maar die 31graden:? begrijp ik ook niet, ik wil wel een screenshotje zien
Daar was ik al bang voor... ik heb het nu maar uitgezet.

Op de proc zit nu een Spire -nog iets-. Deze wil ik ook nog veranderen, want ding maakt pokkeherrie. Nu zat ik wel te denken om heatsink te bewaren en dan andere fan erop zetten.

Welke fan kan ik dan gebruiken.

(in 2 min daalt temp van 73 naar 63 als ik proggie uit zet)

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
wat doet die burnk7 eigenlijk dan..want als ik hem opstart zie ik niets meer als een zwart dos schermpie....ik vind het wel tof van jullie dat jullie zoveel reageren..ga vooral zo door...en tips etc.. zijn natuurlijk altijd welkom..en ik heb inderdaad al m'n 7 fans op het maximale draaien...

• Chopper_Rob
Op donderdag 24 januari 2002 19:16 schreef TheWizzard het volgende:
wat doet die burnk7 eigenlijk dan..want als ik hem opstart zie ik niets meer als een zwart dos schermpie....ik vind het wel tof van jullie dat jullie zoveel reageren..ga vooral zo door...en tips etc.. zijn natuurlijk altijd welkom..en ik heb inderdaad al m'n 7 fans op het maximale draaien...
Klopt scherm blijft zwart, maar kijk is naar je proc temp. Dan weet je wel dat ie werkt. Bij mij van 53 naar 73 in een half uur

• AproK
jah, het werkt, moet wel ff zeggen, die goede oude tijd met luchtkoeling hier, ik met m'n tb 1.4 dus, voordat ik begon heb ik nog eens een temp meting gedaan, k wou het hele zooitje snel op idle hebben, dus heb ff 120mm delta's voor de cpu koeler gehangen en toen moet ik zeggen, werd de comp toch ook maar 35graden idle :)

en dat voor een tb :P

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nou...op jullie aanraden heb ik burnk7 en toast gedraaid...en 'k moet toegeven m'n cpu werd inderdaad wel wat warmer...maar om dat nu een gigantische temperatuurstijging te noemen...hij werd ff 37 graden..en nu zittie weer gewoon tussen de 29 en 31...dus dat is wel flex...
ik heb trouwens zo'n bruin/rode xp 1700+...hoe ver kan ik daar eigenlijk mee oc'en..hij zit dus nu op 1900+, dus op 1600mhz..ik neem aan dat 2000+..dus 1667mhz ook wel mogelijk moet zijn...1900+ werkt stabiel met het voltage op automatische instelling...en hoe hoog kan ik gaan met het opkrikken van het voltage van m'n 512 ddr ram?
tips en aanbevelingen blijven altijd welkom...en ik wilde jullie nog bedanken dat er zoveel gereageerd wordt..echt te gek..dat kan ik alleen maar waarderen..

• AproK
wat voor fans heb je er eigenlijk in zitten? :D

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
euhh nou ik heb gemixed sunons en wallairs in gebruik en m'n cpu cooler is een CoolerMaster HHC-001 met heatpipes...verder heb ik ook m'n chipset gekoeld met een extra sunon fan van 80mm...'t maakt wel veel herrie al die fans maar dan heb je ook wat...:)

Verwijderd

Hmmm als ik die Burnk7 draai dan reboot me pc.
Erg vaag, want verder is me sys rockstable.
(Tis XP)

Ik ga nu ff die andere testen.

• AproK
Op donderdag 24 januari 2002 19:47 schreef TheWizzard het volgende:
euhh nou ik heb gemixed sunons en wallairs in gebruik en m'n cpu cooler is een CoolerMaster HHC-001 met heatpipes...verder heb ik ook m'n chipset gekoeld met een extra sunon fan van 80mm...'t maakt wel veel herrie al die fans maar dan heb je ook wat...:)
eek, hoe krijg je een 80mm op een afmeting wat de helft is? :)

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
ik zal ff de exacte maat en tech. specs. van alle fans die ik gebruik geven:
* 80 x 80 x 25 mm
* 12 volt
* 3000 U/min
* 62,4 m3/h
* 0,22 Amp
* 33 dBA

Verwijderd

Nou heb beide progjes ff getest. Ik heb trouwens net als thewizzard een 1700 overgeclockt naar 1900 en heb ook nog eens dezelfde koeler. Bij nornaal gebruik zit ik dus ook rond de 30 graden. Met burnk7 kom ik na 30 min niet verder dan 35 en met toast tot 34 graden, dus of het aan die inderdaad fantastische koeler lig weet ik niet, maar ik ben er wel blij mee. Dus thewizzard je bent niet de enige

Verwijderd

waarschijnlijk lees je de kast temp af...

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nee echt niet...m'n kast is zelfs nog koeler als dat...

Verwijderd

Ik moet zeggen dat dat toast je temp omhoog brengt! Zo krijg je nog eens een reeël beeld van je temp, hoe wel de sensoren natuurlijk niet de echte waarde weergeven.

Ik dacht dat m'n celly 700@850 zo'n 40 graden max werd, da's dus 45.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 21:51

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

wil je weten hoe warm hij wordt full stresed draai een koe }:O

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 20:33 schreef Tweak-Freak het volgende:
wil je weten hoe warm hij wordt full stresed draai een koe }:O
Dat zijn ook stevige programma'tjes maar toast werkt goed hoor. M'n pc is veel minder :7 dan ik dacht.

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nou daarvan uitgaande wordt die xp van mij dus 30 graden en dan is dat dus feitelijk zeg maar 35 ofzo...of bedoel je dat niet?

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
uhm..hoelang duurt het eer je CPU VEEL warmer wordt :?
En hoe wet ik nu of MBM 5 100% goed werkt en goede sensor aanstaat :+

Defunctus Deo Juvente

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
nou meestal wel na een half uurtje of eerder al...ligt eraan hoe intensief je je pc gebruikt...
wat mbm betreft lijkt het me een kwestie van goed configureren....
suc6

• HappyFun
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 21:22 schreef TheWizzard het volgende:
nou meestal wel na een half uurtje of eerder al...ligt eraan hoe intensief je je pc gebruikt...
wat mbm betreft lijkt het me een kwestie van goed configureren....
suc6
Uhm en als ik die Burnk7 heb aanstaan :) en heb alleen fan op me CPU :)

Ohja.. heb ECS mobo met XP 1700+ hoe MBM5 in te stellen dan?

Defunctus Deo Juvente

• AproK
hmm, dan ga k toch maar overwegen om het zelfde systeem te kopen ;)

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Dat BURN proggie doet het beter op me cpu dan de }:O, meteen 6 graden erbij :).

55 graadjes...

Verwijderd

lol

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 09:31 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Weet je zeker dat jouw koeler zoveel beter koelt? Onderschat de HHC-001 niet, tis een beest van een koeler met een weldoordacht design. Heb hem zelf ook :)
Ik heb die coolermaster HHC met een fanadapter met 80mm
fan,(zoals die swif/alfa)en die coolermaster is echt de beste!!!!

Verwijderd

Jezus, ik haal met mn bong koeler van 1,25 M hoog en Swiftech MCW462-BTEC net 31C (zonder tec) met 1GHz @ 1,55GHz 1,85V met prime 95. Sinds ik hier verwarming heb wordt ie iets warmer, de bong koeler staat voor de verwarming. T water is nog nooit boven de 23,4C uit gekomen na uren full load met kamertemp van dik over de 20C.Idle is mn processor onder de kamertemp.

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
hoi IT...hoe heb je die 80mm fan gemonteerd dan..want die zit er origineel niet op...wil ik wel es weten..dus hij koelt nu ook stukken beter als hij eerst al deed....('t was al een mega cooler..dus nu moet hij nog beter zijn)...'k ben benieuwd...kun je anders niet ff een foto'tje laten zien?..alvast bedankt..

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Had dit progje nie meer maar dat boeit niet echt, me cpu word hier nu niet veel warmer als 40 graad onder full load.
't is een licht ocede xp1400@1600+. 'k heb d'r wel een wbk 38 (straaaaaaljager :P ) op zitten en een case fan redelijk achter de cpu de case is open. Alle andere fans staan uit

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Op donderdag 24 januari 2002 21:24 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Uhm en als ik die Burnk7 heb aanstaan :) en heb alleen fan op me CPU :)

Ohja.. heb ECS mobo met XP 1700+ hoe MBM5 in te stellen dan?
sensor 1 - SIS950-2 (CASE-temp)
sensor 2 - SIS950-3 (CPU-temp)
SIS950-1 is nix

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:52 schreef XP het volgende:
Hmmm als ik die Burnk7 draai dan reboot me pc.
Erg vaag, want verder is me sys rockstable.
(Tis XP)

Ik ga nu ff die andere testen.
Jou voeding trekt het niet meer...daarom krijg je een reboet..

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Je moet nog eens wat posten over je OC-results en de behaalde temps met het programma wat je hebt gekregen.
Ik ben benieuwd geworden. Hoe ver kom je zonder het voltage te verhogen en wat zijn je temps echt stressed?

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Nostra hoe heb jij die athlon 1200 zo hoog gekregen?

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Dit is stressed: BurnK7+koe+nero cdeetje branden en nog meer troep aan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janlaros/screenie.jpg

<edit>

zonder burnK7 is de temp 55 graden "stressed" met koe en fikker en zooi.

</edit>

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Lettertype is nice trouwens he?

• salvador4
Op vrijdag 25 januari 2002 13:26 schreef Aerschtuner het volgende:
Dit is stressed: BurnK7+koe+nero cdeetje branden en nog meer troep aan.

[afbeelding]

<edit>

zonder burnK7 is de temp 55 graden "stressed" met koe en fikker en zooi.

</edit>
ik zou voor een nieuwe voeding en koeler gaan kijken als je verder wl overklokke, die 5v lijn van je is te laag en bij hogere kloksnelheden en vcore zakt die nog verder wat voor instabiliteit zorgt. officieel mag ie 5% afwijken, daar ga je al over heen. temperatuur is ook hoog.

Verwijderd

mijn 1800+ (1.53ghz) draait op 1666Mhz met een Asus A7V266-E
en een Swiftech MCX462-BA with Delta FFB-80HP Cooler kan maby nog wel hoger als 1666 (fsb is @ 145mhz) voltage nog standaart 1.8v
46graden @ 100% stressed :) idle 42 graden

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 11:55 schreef EmilneM het volgende:

[..]

sensor 1 - SIS950-2 (CASE-temp)
sensor 2 - SIS950-3 (CPU-temp)
SIS950-1 is nix
Thanx :) [waar vind je die info] :?

/edit
Me casetemp is 25c en me CPU is -57 ;) whoot :P

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 02:51 schreef TheWizzard het volgende:
hoi IT...hoe heb je die 80mm fan gemonteerd dan..want die zit er origineel niet op...wil ik wel es weten..dus hij koelt nu ook stukken beter als hij eerst al deed....('t was al een mega cooler..dus nu moet hij nog beter zijn)...'k ben benieuwd...kun je anders niet ff een foto'tje laten zien?..alvast bedankt..
Koop een fan adapter bij freezing hardware,en een goede
80mm fan b.v YS-tech FD1281257B-2A(76M/min)
Dan heb je geen lawaai en het koelt nog beter.

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Op vrijdag 25 januari 2002 20:52 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Thanx :) [waar vind je die info] :?

/edit
Me casetemp is 25c en me CPU is -57 ;) whoot :P
gewoon instellen onder temperatures in MBM.......en die -57 is sis950-1 en dat is geen sensor....die wordt dus verkeerd weergegeven.....nog ff klooien met je instellingen dus................ >:)

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Op vrijdag 25 januari 2002 14:57 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ik zou voor een nieuwe voeding en koeler gaan kijken als je verder wl overklokke, die 5v lijn van je is te laag en bij hogere kloksnelheden en vcore zakt die nog verder wat voor instabiliteit zorgt. officieel mag ie 5% afwijken, daar ga je al over heen. temperatuur is ook hoog.
Vandaar dat ik spontane reboots krijg bij 1450 MHz en ook na voltageverhoging. Is het op te lossen door een andere voeding te kopen? Enermax spreekt me wel aan! Processorkoeler moet sowieso vervangen worden omdat die Spire echt een enorme teringherrie maakt.

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
Perfect-Systems.nl heeft een Enermax 431 (?) Watts voeding in de aanbieding.

Verder heb ik een 1500+ XP op 1550 MHz lopen met stressed 43 graden (ook Coolermaster HHC-001). Alleen geeft m'n brakke Abit bordje aan dat m'n kasttemp zo'n 30 graden is. M'n vorige MSI bordje gaf bij deze setup 23 a 24 graden aan.

XBO: Michaël#3318

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Kan je een Athlon zp 1700 (1.47Ghz) zomaar sneller laten lopen? of moet je weer ff knutselen en bruggen verbinden? En wat voor koeler raden jullie aan? (beste prijs kwaliteit verhouding, eigen ervaringen)

Heb nu een spire ding, is wel warm ding. En mijn TB 800Mhz word ook al wat langzamer :(

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Op zaterdag 26 januari 2002 14:44 schreef Vrieskist het volgende:
Kan je een Athlon zp 1700 (1.47Ghz) zomaar sneller laten lopen? of moet je weer ff knutselen en bruggen verbinden? En wat voor koeler raden jullie aan? (beste prijs kwaliteit verhouding, eigen ervaringen)

Heb nu een spire ding, is wel warm ding. En mijn TB 800Mhz word ook al wat langzamer :(
Je kunt in ieder geval de FSB zomaar verhogen. Wil je meer dan zul je moeten unlocken. Maar met de Fsb kom je wel een eindje denk ik.

• Chopper_Rob
Op donderdag 24 januari 2002 19:04 schreef Chopper_Rob het volgende:

Ik heb net de fan in de zijkant gezet, temp is van stressed 73 naar stressed 58 gelopen. Ik ben nu dus dik tevreden. :)

Maar het moet nog wel minder worden, volgende is mijn out-take fan ff verbeteren en andere cpu-fan

• AproK
toen k net m'n tb 1.4 had werd ie al 65 graden idle!
kast open en toen wassie veel koeler :)
toen gaatje ten hoogt koeler, toen was ie nog veel koeler
toen waterkoeling en toen was ie NOG koeler :)
in de toekomst 2de waterkoeling en is ie NOG NOG koeler :D
lol

• Vrieskist
Op zaterdag 26 januari 2002 17:22 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

Je kunt in ieder geval de FSB zomaar verhogen. Wil je meer dan zul je moeten unlocken. Maar met de Fsb kom je wel een eindje denk ik.
Danku :) Is een FSB van 133 toch? kweet niet of mijn mobo wel hoger kan eigelijk :) (MSI K7T Turbo)

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Kan hoger. Ik heb dezelfde mamaplank en mijn TB loopt op 10x143. Dus doe je best!

• Vrieskist
Op zaterdag 26 januari 2002 18:51 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Danku :) Is een FSB van 133 toch? kweet niet of mijn mobo wel hoger kan eigelijk :) (MSI K7T Turbo)
welke TB heb je?

• Vrieskist
Op zaterdag 26 januari 2002 19:32 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

welke TB heb je?
Zit ik mezelf hier een beetje te quoten ;)

hehe

• AproK
lol :+

• Vrieskist
Ik bedoel natuurlijk welke TB Aerschtuner heeft :)

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
hoi allemaal...ik wilde jullie nog ff bedanken voor al jullie reacties...
ik heb nog ff een vraagje...
ik heb dus, zoals duidelijk, mijn athlon xp 1700 geo'c naar een 1900+ (dus op 1600 mhz). ik heb een msi k7t266 pro raid (6380) mobo...verder nog een ibm 40 gig hd, een quantum 20 gig hd, een maxtor 22 gig en nog een maxtor 20 gig hd, sblive gold, dxr3-kaart, een pci netwerkkaart en een geforce 2 ti.
Mijn vraag is nu hoe ver ik kan gaan met het verhogen van m'n FSB...hij staat nu op 133mhz wat de standaard instelling is...graag hoor ik van jullie meer hierover....
alvast bedankt....

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Op zondag 27 januari 2002 20:00 schreef Vrieskist het volgende:
Ik bedoel natuurlijk welke TB Aerschtuner heeft :)
Hoe bedoel je? Ik heb de TB 1200. Verder weet ik er eigenlijk niet meer van. Ik heb hem er toen snel in alle opwinding meteen ingeprikt zonder eerst ff op mijn gemak te kijken. Zodra mijn comp weer open is (zo min mogelijk want mn case is na de mod meer gat als case geworden en dus beetje minder stabiel) kijk ik wat voor proc het is en laat ik het weten okay?

• AproK
wizzard:

je kan net zo lang door gaan totdat ie nix meer laat zien van beeld, dan reset je gewoon met insert toets ingedrukt...
zelf heb ik nu ook m'n fsb op 133, kon over de 150 met m'n spul, maar lets dus wel op dat alles sneller gaat draaien waardoor ook alles sneller naar de klote gaat, vooral je hd's zijn gevoelig voor schrijf fouten...
suc6

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
ja daar was ik zelf ook al bang voor..dat de hd's er niet zo goed tegenkonden..maar wat is dan, zeg maar, veilig om te doen..wat is acceptabel/redelijk..zodat ook de hd's het wel trekken...

• bassie666
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

hee luitjes, mijn bakkie die loopt nu netjes 1562mhz met fsb 142x11 (is een xp1700). gekoeld door volcano7 en 4 enermax 80mm fans in de kast.volcano draait met 2500tpm.
idle:
case temp 27c
cpu temp 35c
stressed: (30min burnk7)
case 30c
cpu 43c
zal het lonen om de fan op de volcano te veranderen in een sunon met wat meer toeren of gewoon de regelaar uit de volcano slopen??????

HTPC user

• AproK
als je iets doet, doe het dan goed, doe er een 80mm delta fan op
kan je niet tegen het geluid, draai um op 7 of 5 volt.

wizzard, het enigste wat acceptabel is 133mhz, standaart dus, als je nog maar 1 mhz hoger gaat dan ga je buiten de specs van je hd's

zo simpel is het, overclocken is leuk en aardig, via fsb is nog leuker, maar om nou altijd nou maar op een fsb van 150 te lopen lijkt me niet zo fijn voor de rest. 140 lijkt me kunnen trouwens, is niet zo gek zoveel. maar nogmaals, ik draai nu ook gewoon op standaart en niet zwaar overclocked, ram is brak

• Vrieskist
Op maandag 28 januari 2002 19:58 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik heb de TB 1200. Verder weet ik er eigenlijk niet meer van. Ik heb hem er toen snel in alle opwinding meteen ingeprikt zonder eerst ff op mijn gemak te kijken. Zodra mijn comp weer open is (zo min mogelijk want mn case is na de mod meer gat als case geworden en dus beetje minder stabiel) kijk ik wat voor proc het is en laat ik het weten okay?
je hoeft je hele compu niet open te schroeven ofzo, wou alleen ff weten hoever die was overgeklokt :)

• Veen
  • Laatst online: 14-05 12:13
Ik wil zo onderhand wel 's een pic van de binnenkant van je kastje zien TheWizzard :)

Ben benieuwd :+

Verwijderd

Grappig,

Ik ehb nu dat Burn7.exe ook draaien.
Temp komt niet boven de 39C.

Dit met een Celeron Tualatin 1200@1514 mhz.
Met een standaard intel cooler en voor de rest geen poespas. Voltage op 1.475v

Die Celeron heeft zo'n heatspreder..werkt dus wel.
Mijn vorige P3 550@825 ging ongeveer tot een graadje of 50C.
Pagina: 1