Ik heb een oude Pentium-MMX en die is 166 mhz.
Die wou ik graag overclocken maar wat is de
beste manier om die te overclocken?
boekje van je mobo pakken, en met jumpers gaan klooien. Met wat geluk haal je 200MHz.Op woensdag 23 januari 2002 18:12 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik heb een oude Pentium-MMX en die is 166 mhz.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Een 486DX2/66 met een Pentium 166MMX?Op woensdag 23 januari 2002 19:00 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik zou niet weten welke mobo het is.
Het is een Laser computer. type 486DX2/66
Misschien weet iemand welke mobo hier inzit
Verwijderd
als de inhoud hetzelfde is als wat de buitenkant zegt heb je een 486 die op 66 mhz looptOp woensdag 23 januari 2002 19:05 schreef Dievenbaker het volgende:
Merk: Laser
Type van de comp:486DX2/66
Type processor: Pentium-MMX
Type moederbord: ???????
als type van comp:486DX2/66 is, dat is het toch een 486DX2/66Op woensdag 23 januari 2002 19:05 schreef Dievenbaker het volgende:
Merk: Laser
Type van de comp:486DX2/66
Type processor: Pentium-MMX
Type moederbord: ???????
Verwijderd
daarom zeg ik ook: "als er in zit als wat er op staat"Op woensdag 23 januari 2002 19:13 schreef allanzoet het volgende:
dit kan wel hoor ik heb ook een 468 putertje met daarin een pI 233mhz en alles. is gewoon geupgrade
dat moet bij een P1 (bijna)altijd op het mobo met jumpers.Op woensdag 23 januari 2002 19:16 schreef Dievenbaker het volgende:
Maar als ik in mijn bios zit
dan weet ik niet waar ik moet zijn
om hem te overclocken
dat staat vaak op het mobo zelfOp woensdag 23 januari 2002 19:25 schreef Dievenbaker het volgende:
NOu ik zal hem even openhalen.
Maar welke jumpers moet ik dan
instellen?
The trade of the tools
Wat staat daar verder nog bij? Kijk als het over (bijv) voltage voor de flash bios gaat, moet je dat niet veranderen, maar als het over de bus of multiplier gaat, lekker klooien maar!Op woensdag 23 januari 2002 20:07 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik heb een ander tabelletje gevonden
namelijk over jumper 5 6 en 7
kan ik dat ook veranderen ofniet?
Ok, perfect. Hij staat dus nu op (166/66=2.5) 2.5 x 66.Op woensdag 23 januari 2002 20:23 schreef Dievenbaker het volgende:
jp5 jp6 jp7 cpuclck
2-3 2-3 2-3 50 mhz
1-2 " " 55 mhz
2-3 " 1-2 60 mhz
2-3 1-2 2-3 66 mhz
1-2 2-3 1-2 75 mhz
Hij staat in gesteld op:
2-3 1-2 2-3 66 mhz
The trade of the tools
Normaal gesproken start hij gewoon op met 188 ipv 166. Je hoeft verder niks in te stellen. Scheelt dus ong. 22MHz. Als hij niet opstart is dat geen probleem, meestal reset hij zichzelf dan weer naar 166MHz. En overclocken=garantie kwijt die je eventueel nog had. Direct kapotgaan gebreurt bijna nooit, en van 166 naar 188 is geen geweldige prestatie, dus ik zou me geen zorgen maken dat ie kapot gaat.Op woensdag 23 januari 2002 20:32 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik kan geen enkel ander tabelletje vinden
Maar als ik dat andere verander en de comp
start dan gewoon op of gebeurt er soms wat anders?
En gaat hij niet naar de donder?
The trade of the tools
Dat andere tabelletje is er niet altijd. Vrij vaak is er maar 1 tabel te vinden.Op woensdag 23 januari 2002 20:37 schreef Dievenbaker het volgende:
IK heb hem maar gekregen dus.
Maar ik wilhem wel heel houden
maar weet jij misschien waar ik dat
andere tabelletje dan kan vinden?
The trade of the tools
Op woensdag 23 januari 2002 19:14 schreef allanzoet het volgende:
weet iemand hoe je in een compaq pI bios komt?
ik wil mijn 100mhz overclocken
omdat het kan!
Tijdens booten op F1 of del drukken. Dan kom je in de Bios.Op woensdag 23 januari 2002 20:41 schreef dodo79 het volgende:
De bios staat op een verborgen partitie van de hd.
dus als je een nieuwe hd heb, dan zal je et bios ook niet meer hebben.
heb je de originele hd nog wel, dan kom je erin door in het eerste bios op f10 te drukke.
Het océn van een compaq is nog makkelijker dan je denkt, en gaat NIET via het bios, maar via een paar dipswitches op het mainboard.
Met deze switches kun je de multiplyer zo veranderen, mits je proc idd nie gelokt is (was tie bij mij dus wel).
welke switchjes moet hebbe staan op de binnenkant van de kast.
Dit verhaal geld voor een compaq deskpro 4000
kijk maar ff of dit bij jouw ook zow is
greetz en succes :-)
[..]
The trade of the tools
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Mijn Pentium 1 mobo kan dat ook.Op woensdag 23 januari 2002 23:28 schreef Tranced het volgende:
In je Bios zal je weinig kunnen verzetten ivm dat pas iets van de laatste 2 jaar is dat je in het bios de FSB etc kan
veranderen.
Niet waar, de nieuwere Pentium 1 processoren zijn allemaal multiplier gelockt.Alle P1's zijn niet multiplier gelocked want dat heeft intel pas vanaf de PII gedaan