Een DVD op de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie soms wel dat me vrienden een DVDtje huren en bekijken thuis (op de tv dan) en ik kijk wel vaak mee.
En een DVD speler zit er in niet... ;(

Ik krijg binnenkort een nieuw pc met een hd van 60 gb.
Dus ik wil eigenlijk wel DVDtjes rippen en op de hd zetten.
Hoe moet ik die rippeen? met welke programma? En hoeveel mb zou dat innemen met bijv. DIVX. Of is dat niet zo goede compressie techniek voor films?

Robbie

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die DVD zijn auteursrechtelijk beschermd. Vragen m.b.t. dit onderwerp is dus niet toegestaan....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Daar is on line zo enorm veel over te lezen... www.divx.com of weet ik wat. Anders moet je hier maar eens in de search divx intypen...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 23 januari 2002 18:10 schreef Merely het volgende:
Die DVD zijn auteursrechtelijk beschermd. Vragen m.b.t. dit onderwerp is dus niet toegestaan....
Wel als de DVD's van jezelf zijn.

Maar goed. De topicstarter heeft aan deze link vast wel wat

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 23 januari 2002 18:10 schreef Merely het volgende:
DivX is illegaal, bijna altijd hebben de bezitters de film niet op DVD. Alle DivX vragen op slot. MP3 is ook auteursrechtelijk beschermd Alle MP3 vragen op slot. Laat staan vragen over CD-branders... :{

MEt andere woorden, vind je je reactie nou niet een tikkeltje overdreven :{

Een DVD rippen mag voor eigen gebruik...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 23 januari 2002 18:15 schreef OProg het volgende:

[..]

DivX is illegaal, bijna altijd hebben de bezitters de film niet op DVD. Alle DivX vragen op slot. MP3 is ook auteursrechtelijk beschermd. Alle MP3 vragen op slot. :{

MEt andere woorden, vind je je reactie nou niet een tikkeltje overdreven :{

Een DVD rippen mag voor eigen gebruik...
divx=illegaal, maar rippen mag dan wel weer? (rippen=vaak divx)

windows=auteursrechtelijk beschermd, alle vragen mbt dit onderwerp gaan dus op slot :)

ergo: GoT op slot ;) (nouja alleen linux vragen mogen dan nog)

A wise man's life is based around fuck you

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 23 januari 2002 18:17 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

divx=illegaal, maar rippen mag dan wel weer? (rippen=vaak divx)
Ik zei het om maar even om aan te geven dat ik die reactie behoorlijk overdreven vind :{

Hij vraagt alleen maar hoe je een DVD moet rippen dat het search is, ok. Als we zo gaan doen kunnen alle MP3, DivX, Audiograbber, Morpheus, Filesharing, noem maar op op slot :{

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 23 januari 2002 18:20 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik zei het om maar even om aan te geven dat ik die reactie behoorlijk overdreven vind :{

Hij vraagt alleen maar hoe je een DVD moet rippen dat het search is, ok. Als we zo gaan doen kunnen alle MP3, DivX, Audiograbber, Morpheus, Filesharing, noem maar op op slot :{
Precies. Bovendien gaat het toch om een techniek die je met de PC doet. Dus hoort het hier thuis. :)

(maar ik denk dat ie zo wel op slot gaat omdat er al zo veel topics zijn over DivX...)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

En zelf als die precies wil weten hoe je een DVD moet rippen. Het is gewoon legaal om een backup te maken B-)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

On topic: Als je voor het eerst gaat rippen moet je eerst een DVD naar je HD kopieeren. Dat kan met allerlei progjes. DVD Decrypter vind ik een fijne.

Het ombouwen van de paar gigabytes aan film tot divx (avi) kan ook metr meerdere progamma's. Het makkelijkst werkt Flask (imho) maar Nandub met Gordian Knot geeft wel een mooier resultaat. Die doet er ook een stuk langer over.

En als je er voor kiest om geluid en beeld apart te rippen moet je die aan het eind weer samenvoegen met Virtual dub of met Nandub.

En zorg er voor dat je een beetje rappe processor hebt, want met een 466 MHzje ben je een eeuw bezig...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Beetje offtopic jongens :)

DVD's rippen mag je hier wel om vragen. Maar die kan je allemaal wel vinden op de juiste sites die allemaal al gegeven zijn.

[search-dvd divx] dus :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.