HDD stuk of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb een oude P3 500 ge-upgrade naar een duron met allerlei oude onderdeln erbij, o.a. m'n oude hdd. Als ik nu opstart dan loopt ie ongeveer vast bij het witte scherm met windows 2000 erop, ongeveer na 1/3 te hebben geladen. Dan zegt ie van: Inaccecible boot device op n blauw scherm :?

Wat kan dat zijn? Is ie gewoon stuk ofzo? ;(

Verwijderd

2000 Herkent je harde schijf niet zo te horen. Misschien is die niet goed geformateerd ofzo :?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
neehoor, hij's niet stuk, installeer de zaak maar eens opnieuw.

2000 houdt nou eenmaal niet zo van hardwareveranderingen...

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 19:24 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
neehoor, hij's niet stuk, installeer de zaak maar eens opnieuw.

2000 houdt nou eenmaal niet zo van hardwareveranderingen...
Juist ja, installeer XP ff over je huidige heen.
XP moet namelijk net als NT/2000 de drivers voor je IDE controller hebben bij het opstarten (Staan als het goed is wel op je MOBO c.q. IDE-Controller CD - ff op diskette zetten en op F6 drukken aan het begin van de installatie)

• kutkip
Hij ziet hem wel hoor! Als ie opstart dan zie je dat ie die HDD pakt en win. 2k pro gaat booten. Tijdens het booten loopt ie echter vast.

Ik ben nu scandisk aan het uitvoeren en als die niks repareerd post ik nog wel ff. (DAMN! dat gaat echt langzaam zeg!)

alvast bedankt

• kutkip
Op woensdag 23 januari 2002 19:30 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Juist ja, installeer XP ff over je huidige heen.
XP moet namelijk net als NT/2000 de drivers voor je IDE controller hebben bij het opstarten (Staan als het goed is wel op je MOBO c.q. IDE-Controller CD - ff op diskette zetten en op F6 drukken aan het begin van de installatie)
Ik heb geen windoos XP ;(

En wat van die Mobo-cd moet ik op flop zetten? Alles past natuurlijk niet :P

Verwijderd

Je nieuwe moederbord heeft een ATA controller die eerst via een drivertje (diskette??) geinstalled moet worden..

Maar ik zou als ik jou was heel windows 2000 opnieuw installen. Wordt alles meteen goed geinstalleerd, en heb je geen register dat nog half voor je oude systeem bestemd is.. succes!
Pagina: 1