3DFX => 3d power

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eens lekker aan het surfen toen ik het volgende artikeltje tegen kwam:

http://www.megagames.com/news/html/pc/3dfxstrikesback!.shtml

Nu is het artikeltje wat achterhaalt, maar ik vroeg mij af, zit er enige waarheid hier achter of is het bullshit.
Persoonlijk ben ik nogal gehecht aan mijn voodoo 3 3000
maar die begint toch wat achterhaalt te raken, dus ik zou het wel leuk vinden omeen echte opvolger er van te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stukje heb ik al es eerder gelezen.
Zal wel niet waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
Het zou mooi zijn als het waar was want 3DFX maakte goede kaartjes die naast een suprieure 3d (glide) ook nog eens een mooi scherpe 2d hadden :) Jammer dat de huidige 3DFX producten niet meer ondersteund worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Dat berricht is al erg oud en ook al achterhaald. Het was uiteindelijk een gerrucht omdat x3dfx medewerkers contact hadden met 3d power. Daarbij kwam ook nog dat 3dpower ergens in juni een radikaal iets aan ging kondigen, dus iedereen dacht dat 3D power 3dfx kaarten zou gaan maken. Het tegendeel was echter waar, 3dpower indroduceerde een GeForce 3.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik heb wel een keertje eerder ergens gelezen over een nieuwe chip van 3dfx, de opvolger voor de VSA-100, maar toen ze failliet gingen stopte het vanzelf.

maar of het zo is? geen idee
Is het wel waar??? MOOI dan koopt er ik gelijk eentje als hij dan uitkomt.

edit:

moet je es op google zoeken naar "rampage chip"

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Nee, het is dus niet waar.

er zijn een aantal VSA-101 chips geproduceerd (nieuwe versie van de voodoo 5 chips etc.)

Er zijn echter ook een aantal VSA-105 chips gemaakt. Iemand op het x3dfx forum heeft met veel hulp, deze chip op een voodoo 4 gesoldeerd (oude chip er dus af). Hij kan er mee posten. Verder loopt daar ook iemand rond met een werkende rampage. Maar die crasht het moment dat hij 3d draait...na het eerste beeld :)

www.x3dfx.com en dan naar discussion board.
Als je btw naar die link kijkt zie je dat het berricht van JUNI is.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 23 januari 2002 21:47 schreef Selachii het volgende:
Nee, het is dus niet waar.

er zijn een aantal VSA-101 chips geproduceerd (nieuwe versie van de voodoo 5 chips etc.)

Er zijn echter ook een aantal VSA-105 chips gemaakt. Iemand op het x3dfx forum heeft met veel hulp, deze chip op een voodoo 4 gesoldeerd (oude chip er dus af). Hij kan er mee posten. Verder loopt daar ook iemand rond met een werkende rampage. Maar die crasht het moment dat hij 3d draait...na het eerste beeld :)

www.x3dfx.com en dan naar discussion board.
Als je btw naar die link kijkt zie je dat het berricht van JUNI is.
moet je es op google zoeken naar "rampage chip"
dan vindt je genoeg om zeker te weten dat 3dfx ermee bezig was. Hadden ze die nou maar uitgebracht dan was nvida nix meer :) maarjah... helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High End Level Rampage Configuration:
8 way SLI (4 Rampage chips and 4 T&L units)
32-512 MB memory support (200MHz DDR)
25.6GB/sec memory bandwidth
3.2Gigapixel fill rate (core clock at 200MHZ)
300 million triangles/polygons per second
AAAAARGH, die had ik willen hebben; dit waren geruchten van 11/17/00; stel je eens voor wat er gebeurd zou zijn als ze die ergens in het midden van 2001 op de markt los hadden gelaten!
512MB RAM/4 = alsnog 128MB per chip :9~ :9~ :9~

Waarom moesten ze dan ook failliet gaan :'( ; zijn er geen banken die geil worden van zulke specs en nog wel een leninkje geven :?

/me slaps de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sja ... als je zo'n kaart had! man, dan fikt ie automatisch al door vanwege de snelheid!

verd*kke hadden ze die v4 nou niet uitgegeven dan konden ze gelijk aan de v5 en dan de rampage en dan was het ze wel gelukt qua geld.

dan was nvidia echt helemaal nix.

De V5 is een hele stabiele monster kaart en vreet alles wat je'm voor zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Op woensdag 23 januari 2002 22:31 schreef Voodoo_man het volgende:
sja ... als je zo'n kaart had! man, dan fikt ie automatisch al door vanwege de snelheid!

verd*kke hadden ze die v4 nou niet uitgegeven dan konden ze gelijk aan de v5 en dan de rampage en dan was het ze wel gelukt qua geld.

dan was nvidia echt helemaal nix.

De V5 is een hele stabiele monster kaart en vreet alles wat je'm voor zet
jah, 4 sjips is ook gelijk minstens 2x zo duur.
dat schiet dus niet op.
daarbij heeft 3dfx altijd een brakke opengl icd gehad (eigenlijk was het geen opengl icd, maar een soort minigl)

ben nu echt prima tevreden met m'n gf3ti500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Rampage
pixel pipelines 4
Texture units per pipeline 1
Textures per pixel 1..8
Pixel fillrate 800 millions (200 MHz) up to 1000?
Texel fillrate 800 millions
Memory interface 128-bit DDR (every chip)
DX8-shaders 1.0 (+add. features)
Texture compression DXT1..5; FXT1
Cubic environment maps
YUV texture formats
EMBM and DOT3 BM
Overbright lighting
T-Buffer AA
Multisampling Effects/AA
54 Bits Internal Colour rendering

En nog veel meer :) Verder zou de duurste versie (2 Rampage chips en 1 Sage (TnL) chip) 50 Miljoen poly's per seconde kunnen renderen.

Maarja, de rampage was niet eens de beste chip waar 3dfx mee bezig was. Ze waren ookal bezig met de generatie daarna. The Mojo heet deze chip. Daar is echter niet zoveel van bekend.
But that's not all. Mojo, the essentially new tiled solution, must have been appeared some time later. 3dfx had its reasons to purchase Gigapixel technologies. Mojo was to feature some essential innovations v the implementation of some type of hardware filtering when each tile of the screen buffer stores not only dot colors, but also the information about primitives that touch it (binning architecture). I.e. triangles sent to the accelerator would be hardware-sorted directly on fly at the expense of their owner tiles definition. Besides, Mojo was to feature the 16-bit floating format for color components calculation and storage. It could produce very precise 64-bit floating colors as well as the broadest dynamic range. And maybe even something else, who knows- The future is probably for tiled architectures, and the following NVIDIA products (30-40 series) will undoubtedly incorporate some key concepts from Mojo.
nuff said.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ken je na gaan in tot welk stadium ze al waren. Nvidia had toen nog weinig goeds in huis EN GEBRUIKT NU DIE TECHNIEK OM DE GF4 TE BOUWEN EN NIET VERTELLEN DAT HET ORGINEEL VAN 3dfx KOMT! :(

sorry voor de caps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 23:42 schreef Voodoo_man het volgende:
ken je na gaan in tot welk stadium ze al waren. Nvidia had toen nog weinig goeds in huis EN GEBRUIKT NU DIE TECHNIEK OM DE GF4 TE BOUWEN EN NIET VERTELLEN DAT HET ORGINEEL VAN 3dfx KOMT! :(

sorry voor de caps
Waar maak je je druk om..als het al waar is wat je speculeerd dan ben ik blij dat deze techniek niet verloren is gegaan.

Nvidia is niet de boze man in de bosjes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

voor de 3dfx fans onder ons en de mensen die durven te zeggen dat voodoo oude technolgie is.
http://www.digit-life.com/articles/3dfxtribute/
Nvidia gebruikt HEEL veel technolgie van 3dfx, bijvoorbeeld Rotating FSA,Hidden Surface Removal, technolgie van 3dfx gebruikt voor beter geheugen managment, en zo is er nog veel meer.
En in de toekomst nog veel meer, zo zouden ze EINDELIJK SLI technlogie toepassen dat 3dfx al in de voodooII jaren geleden gebruikten.

En de mensen die denken dat er geen benchmarks bestaan tussen de voodoo5-6000 en de feforce 3.
http://www.geocities.com/tnaw_xtennis/NV20-8.htm
Oja, en let goed op dat de resultaten van een v5-6000 met 8xFSA bij 800 x 600 het zelfde eruit ziet als een geforce 3 met 4x FSA op 1600 x 1200, en dat zelfde geld ook voor 4 x FSA tegen over 2x FSA. En niet te vergeten, de geforce 3 doet niet eens aan 4 x fsa op 1600x 1200. Volgens mij hadden ze het geheugenbandbreedte probleem nogsteeds niet wegfewerkt, zo krijg ik het idee.
Ik zou zeggen, kijk maar eens goed en vergelijk heel neutraal.

Oh enne, wie denkt dat er helemaal geen nieuwe drivers meer gemaakt zijn, kijk eventjes verder dan je neus lang is, er zijn in de tussen tiid iets van 7 drivers nieuw uitgekomen, en er is er weer eentje inde maak. Ok zijn er iets van 3 nieuwe drivers gemaakt voor de v5-6000, en een nieuw project dat nu loopt is ook bezig voor weer een nieuwe V5-6000 drivers, met complete ondersteuning voor directX 8 en 9 waarschijnlijk ook nog.
Hier meer later over.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Zou me centjes niet langer inzetten op een stuk nostalgisch antiek :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Op zaterdag 26 januari 2002 13:25 schreef nigelator het volgende:
Ze hebben wel Nvidia groot gebracht :(. Vind het wel jammer dat 3dfx zelf kaarten ging maken :'(. Dat was hun eigen ondergang , anders waren ze er nu nog :). En zat zeker weten in dit systeempje een voodoo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:25 schreef nigelator het volgende:
Nee je centjes gaan nu naar een overpriced kaartje van NVIDIA.
De ondergang van 3DFX is het slechtste wat ons kon overkomen. Voor een beetje goede kaart moet je nu minstens een rug neerleggen. NVIDIA wordt de microsoft van de grafische kaarten. ZIJ stellen de prijs WIJ moeten slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

en dan hebben we het nog niet eens over ATI gehad.
heb nu een schitterende 8500 retail 275/275 in m'n PC hangen,
hiervoor had ik een Creative Detonator DDR,
waar ik qua beeldkwaliteit al heel tevreden over was,
maar deze RADEON.....
jeez..

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 01:34 schreef BadMotha het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over ATI gehad.
heb nu een schitterende 8500 retail 275/275 in m'n PC hangen,
hiervoor had ik een Creative Detonator DDR,
waar ik qua beeldkwaliteit al heel tevreden over was,
maar deze RADEON.....
jeez..
De radeon is een leuke kaart, zekers.
Maar Ati heeft maar een heel klein marktaandeel en dit zal waarschijnlijk zo blijven omdat NVDIA nu al te groot en te sterk is om zomaar ingehaald te kunnen worden.
Als Nvidia het wil, kunnen ze Ati zo om zeep helpen door de prijzen zegmaar 10% te verlagen (kunnen ze zich makkelijk permitteren).
Trouwens Ati staat bekend om haar All in One kaarten. Wat is de toekomst van ati als Nvidia zich ook op deze markt gaat begeven? Ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond alleen de voodoo1 kaart mooi daarna was nvidea al sneller en beter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 29 januari 2002 09:33 schreef tasker het volgende:
Ik vond alleen de voodoo1 kaart mooi daarna was nvidea al sneller en beter......
2x Voodoo2 in SLI en nVidia was toen niets vergeleken met die prestaties!

maar dat was toendertijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

wat tis ter nou gebeurd met al het personeel van 3dfx? ook allemaal naar nvidea?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

er zijn vorig jaar december 96 personen van 3dfx core assets in dienst gegaan bij nvidia :)
Pagina: 1