Kort en bondig: als je BBnet ADSL wil hebben, heb je dan per se EEN telefoon-abo nodig? Gewoon een KPN-aansluiting ofzo...
Verwijderd
Dacht van wel maar hang me er niet aan op. Je moet ff wachten tot iemand met wat meer verstand van zaken gereageerd
Op woensdag 23 januari 2002 18:03 schreef Tuxus het volgende:
Dacht van wel maar hang me er niet aan op. Je moet ff wachten tot iemand met wat meer verstand van zaken gereageerd
Klopt, welke provider je ook neemt, je hebt alijd je KPN lijntje nodig, dit omdat de data daar nou eenmaal overheen moet...Op woensdag 23 januari 2002 17:51 schreef SICdude het volgende:
Dus als je helemaal geen telefoon-abo heb kan je ook geen ADSL nemen van een niet-KPN-aanbieder?
Gaat nog wel ff duren eer dat gerealiseerd word wat jij wil denk ik, dat zou namelijk het toppunt van concurrentie worden: een tweede telefoonnetwerk! Zeg maar dag tegen KPN dan...
Overigens is KPN niet echt een "aanbieder" (=ISP)... De ISP maakt gebruik van KPN's diensten. Je betaald de helft van ADSL (27,50 € tegenwoordig
Ik voel me gevleidDacht van wel maar hang me er niet aan op. Je moet ff wachten tot iemand met wat meer verstand van zaken gereageerd
InderdaadOp woensdag 23 januari 2002 18:07 schreef SICdude het volgende:
"Nee we hebben geen monopolie"
Aan de andere kant, wat denk je dat het totale netwerk van KPN aan bekabeling kost?
Grote jongen die daar z'n geld in durft te steken hoor!
Bij de weg: Ik neem aan dat die quote van de KPN is? Dan doelen ze op de mobiele telefonie, waar ze geen monopolie meer hebben, maar ja, dat zeggne ze er niet bij natuurlijk . . .
ADSL gaat minimaal via een KPN Basis abonnement.
Als linesharing niet beschikbaar is, moet je zelfs een tweede lijn aanvragen.
Als linesharing niet beschikbaar is, moet je zelfs een tweede lijn aanvragen.
Putting the bit in Biton since 1997
Je hebt niet noodzakelijk een abonnement van de KPN nodig; als je dat niet hebt heb je gewoon geen telefoon aansluiting. Je moet dan wel de lijn laten overnemen door je nieuwe aanbieder.
Linesharing houdt in dat je telefoon via de KPN en inet via een concurrent over dezelfde lijn kan hebben.
Als er geen linesharing beschikbaar is dan heb je alleen maar een extra lijn nodig als je ook een telefoon van KPN wilt hebben.
Linesharing houdt in dat je telefoon via de KPN en inet via een concurrent over dezelfde lijn kan hebben.
Als er geen linesharing beschikbaar is dan heb je alleen maar een extra lijn nodig als je ook een telefoon van KPN wilt hebben.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Je vraagt een extra lijn aan waar je en aansluitkosten en een jaar abb. kosten ( minimale contractsduur ) voor betaald. Na je eerste nota kan de lijn overgenomen worden door ........ deze betaald dan maandelijks een bedrag aan KPN voor het gebruik van de local loop.
Zakelijk wordt de lijn ook wel door ........ aangevraagd, die hier dan de kosten voor op zich neemt. ( volgens mij hoeven deze na uitspraken van de OPTA er geen abb. kosten voor te betalen ).
Zakelijk wordt de lijn ook wel door ........ aangevraagd, die hier dan de kosten voor op zich neemt. ( volgens mij hoeven deze na uitspraken van de OPTA er geen abb. kosten voor te betalen ).
Verwijderd
eigenlijk een lange bump maargoed.... misschien weer wat actueler.. 
Ik zit er namelijk aan te denken om mijn fast-adsl naar power-adsl (XS4ALL) om te zetten. Kan ik dan ook mijn telefoon abo afsluiten? BBNed levert de adsl en mijn vaste lijn gebruik ik toch niet.
beetje zonde van abo dan. Weet iemand dit maybe?
Ik zit er namelijk aan te denken om mijn fast-adsl naar power-adsl (XS4ALL) om te zetten. Kan ik dan ook mijn telefoon abo afsluiten? BBNed levert de adsl en mijn vaste lijn gebruik ik toch niet.
Je kan het opzeggen, maar dan moet je alsnog extra geld gaan betalen aan BBNED voor het onderhouden van de lijn waar je internet over gaat. Je komt dus (vrijwel) niet goedkoper uit als je je telefoonlijn opzegt.Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:17:
eigenlijk een lange bump maargoed.... misschien weer wat actueler..
Ik zit er namelijk aan te denken om mijn fast-adsl naar power-adsl (XS4ALL) om te zetten. Kan ik dan ook mijn telefoon abo afsluiten? BBNed levert de adsl en mijn vaste lijn gebruik ik toch niet.![]()
The devil is in the details.
Nee, dat geld moet BBned juist betalen aan KPN als 'boete' omdat er geen geld geincasseerd kan worden door afwezigheid van het telefoonabonnement op die lijn. BBned speelt deze kosten slechts door aan de klant die op deze manier even duur uit is als met een telefoonabonnement.MaRc0 schreef op 21 december 2003 @ 17:19:
[...]
Je kan het opzeggen, maar dan moet je alsnog extra geld gaan betalen aan BBNED voor het onderhouden van de lijn waar je internet over gaat. Je komt dus (vrijwel) niet goedkoper uit als je je telefoonlijn opzegt.
Dat is geen boete, dat is gewoon geld wat kpn wil hebben voor het onderhoud van de telefoonlijnen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja, idd. Bij het bedrijf waar ik werk dachten een stel nerds dat ze goedkoper uit zouden zijn door de nieuwe netwerkverbindigen naar de filialen door BT ipv door KPN te laten aanleggen. Maar wat blijkt: BT koopt capaciteit en de local loop weer in bij KPN. Dus de aanleg gaat een stuk moeizamer: er komt een mannetje van KPN om de lijn aan te leggen (OSI laag 1), en daarna een BT-er om alles aan de praat te krijgen (OSI laag 2+) kortom meer contactmomenten en overdrachtsmomenten. En of we nu goedkoper uit zijn...MaRc0 schreef op 21 december 2003 @ 17:19:
[...]
Je kan het opzeggen, maar dan moet je alsnog extra geld gaan betalen aan BBNED voor het onderhouden van de lijn waar je internet over gaat. Je komt dus (vrijwel) niet goedkoper uit als je je telefoonlijn opzegt.
(En ja, dit is on-topic want deze netwerkdient wordt via ADSL aangeboden.)
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Daarom staat het ook tussen haakjesJvS schreef op 21 december 2003 @ 17:28:
Dat is geen boete, dat is gewoon geld wat kpn wil hebben voor het onderhoud van de telefoonlijnen.
Pagina: 1