Wat zijn nou wezenlijk de nieuwigheden mbt de nieuwe IBM harddisk ? Heeft iemand er al ervaring mee opgedaan ? Snelheid ? Temperatuur ? Geluidsnivo ? enz.
Dat ding is nog nauwelijks te krijgen.
Ik hoop dat het uitvalpercentage onder de 50% zit

Hij schijnt wel heel snel te zijn, meer weet ik niet.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Zo erg zal het toch niet gesteld zijn met IBM.Op donderdag 24 januari 2002 00:13 schreef QuestGamer het volgende:
Ik hoop dat het uitvalpercentage onder de 50% zit![]()
Ik heb hem overigens wel in pricewatch zien staan dus hij is al te krijgen.
Verwijderd
50%, mmm ik heb (had) 4 IBM HD's (2 x 75GXP, 2 x 60 GXP)... er zijn er 2 van gesneuveld (1 x 75GXP, 1 x 60 GXP)... 50% is heel correct
Heel snel kapot ???Op donderdag 24 januari 2002 00:13 schreef QuestGamer het volgende:
dat ding is nog niet eens beschikbaar, laat staan dat er ervaring mee is... Xbit labs heeft em al wel gereviewed geloof ik.Op woensdag 23 januari 2002 17:32 schreef linus-1 het volgende:
Wat zijn nou wezenlijk de nieuwigheden mbt de nieuwe IBM harddisk ? Heeft iemand er al ervaring mee opgedaan ? Snelheid ? Temperatuur ? Geluidsnivo ? enz.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Jep hij is zeer snel, eigenlijk de snelste op het moment en op meerdere manieren vergelijkbaar met zo'n seagate met 8mb cache.
De snelheid zit dus wel goed.
Van de temp. weet ik het niet maar de 120 serie heeft platters van 40 gig en dus zou je kunnen veronderstellen dat het met de geluids en hitte productie wel goed zit.
De snelheid zit dus wel goed.
Van de temp. weet ik het niet maar de 120 serie heeft platters van 40 gig en dus zou je kunnen veronderstellen dat het met de geluids en hitte productie wel goed zit.
Kijk eens in pricewatch, hij is dus wel leverbaar. Ik zal eens bij Xbit labs gaan kijkenOp donderdag 24 januari 2002 03:02 schreef P5ycho het volgende:
[..]
dat ding is nog niet eens beschikbaar, laat staan dat er ervaring mee is... Xbit labs heeft em al wel gereviewed geloof ik.
Verwijderd
mijn 75gxp doet t nog prima. Ik heb de harddisk in een goed gekoelde kast staan, helemaal afgezonderd lekker vrij onderaan. Hij wordt iig niet heet en draait nog prima.
Ik zag ze ook bij eynstein
link
IBM 80Gb HDD, 7200rpm. Snel, heel erg snel. Mede dankzij de hoge datadichtheid van 40Gb per PLatter! Betrouwbaar? De tijd zal het leren (zal wel weer eens tijd worden dat IBM een betrouwbare drive gaat bouwen, maar dat terzijde). Type: IC35L080AVVA07
link
Ja ik. Erg snel idd, en ook lekker stil
. Ben er erg tevreden over. Of ie betrouwbaar is weet ik (nog) niet ...
Eynstein is trouwens niet de enige die ze al heeft, 'wij' hebben hem ook al
..
Eynstein is trouwens niet de enige die ze al heeft, 'wij' hebben hem ook al
Hoe is het met de warmte ? Zou je 'm bijvoorbeeld in een zgn silent drive in kunnen bouwen ?Op zaterdag 02 februari 2002 00:28 schreef Bomberman het volgende:
Ja ik. Erg snel idd, en ook lekker stil. Ben er erg tevreden over. Of ie betrouwbaar is weet ik (nog) niet ...
Eynstein is trouwens niet de enige die ze al heeft, 'wij' hebben hem ook al..
Hij staat hier recht voor (of eigenlijk achter) een fan te draaien (PC60 case) dus warm wordt ie niet. In zo'n Silentding zal ie waarschijnlijk wel net te warm worden, het blijft een 7200rpm drive.
Ik heb een Maxtor Diamond+ 60 30 gieg. Die kan dus in zo'n silent drive zonder ook maar boven de 48-49 graden uit te komen na een hele dag draaien.
al ervaringen omtrent uitval van de 120 GXP serie?
leuk om een oud topic omhoog te schoppen.
effe on-topic
er is nog neit veel bekend over de uitval.
hierzo draaien er 2 al prima sinds ik ze heb (maandje of 3)
effe on-topic
er is nog neit veel bekend over de uitval.
hierzo draaien er 2 al prima sinds ik ze heb (maandje of 3)
Ik zit er ook aan te denken om een 60GB 120 GXP te halen. Wil 'm naast mijn 20 GB 60 GXP hangen.
Kan ik dan de 120 GXP als master zeteen of maakt dat niet uit in welke volgorde.
Draai Win XP
Kan ik dan de 120 GXP als master zeteen of maakt dat niet uit in welke volgorde.
Draai Win XP
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
Ik heb 2x 80gb 120GXP beide in silent drives.
Heerlijke schijven zijn het, heb ze nu in raid draaien
Goede cooling is wel aan te raden..
Hoe cool je ze in je silentdrives dan? Die dingen isoleren toch totaal je HD?
Ik heb er trouwens ook 1 van IBM gehad (80gb 120GXP trug gehad toen ik me 75GXP voor de tweede
keer moest terug sturen) doet het tot nu toe goed, seek time is btje hoog (18,5 ms) weet nie waarom maar is toch enkel voor mp3 dus boeit niet zoveel
Ik heb er trouwens ook 1 van IBM gehad (80gb 120GXP trug gehad toen ik me 75GXP voor de tweede
Ik heb dus nu een 20GB 60GXP en wil dus een 60GB 120GXP er bij hangen. Kan dat ook in raid? ik ben voledig een new bee wat dat betreft (moet nog heel veel gaan searchen)Op dinsdag 21 mei 2002 16:28 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik heb 2x 80gb 120GXP beide in silent drives.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Dat kan wel, maar dan zal van die 120GXP slechts 20 van de 60 GB gebruikt kunnen worden, beetje zonde dus.Op dinsdag 21 mei 2002 17:16 schreef Fireman het volgende:
[..]
Ik heb dus nu een 20GB 60GXP en wil dus een 60GB 120GXP er bij hangen. Kan dat ook in raid? ik ben voledig een new bee wat dat betreft (moet nog heel veel gaan searchen)
Ik raad je aan om de [topic=310264] even te lezen, daar staat alles in wat je over raid wil weten.
"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark
Verwijderd
k heb hier straks de 80gb versie van 120GXP een week, en ik ben er tevreden over. Hij maakt nog wel zo'n hoge pieptoon dus misschien had ik achteraf beter een Barracuda IV kunnen kopen.. maar goed, hij is razendsnel, Sisoft sandra score 30452
Dat kan in RAID ja, zonder verlies.
Alleen moet je da de SPAN-optie gebruiken. Dus niet Mirror of Stripe. Voordeel?
Je OS ziet je twee schijven als 1 disk, 1 grote C-schijf dus.
Alleen moet je da de SPAN-optie gebruiken. Dus niet Mirror of Stripe. Voordeel?
Je OS ziet je twee schijven als 1 disk, 1 grote C-schijf dus.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
BTW, wie twijfelt tussen een IBM 120GXP en een Seagate Bar. 4 .. na wat reviews te hebben gelezen moet je voor de seagate gaat als je stil wil en voor de IBM als je snel wil. maar goed, zo langzaam is de seagate nou ook weer nie.Op dinsdag 21 mei 2002 19:35 schreef WelcomeHome het volgende:
k heb hier de 80gb versie van 120GXP een week, en ik ben er tevreden over. Hij maakt nog wel zo'n hoge pieptoon dus misschien had ik achteraf beter een Barracuda IV kunnen kopen.. maar goed, hij is razendsnel, Sisoft sandra score 30452
Verwijderd
Een hoge pieptoon, dat is toch wel maf. Dat valt me steeds weer op dat mensen andere dingetjes hebben met eenzelfde drive. De ene keer piept ie, dan bromt ie, dan resoneert ie, dan ratelt hij hard, de ander zegt weer helemaal NIETS te horen. Dat is toch maf dat er zulke grote verschillen zitten in EEN en hetzelfde merk en type HD!Op dinsdag 21 mei 2002 19:35 schreef WelcomeHome het volgende:
k heb hier straks de 80gb versie van 120GXP een week, en ik ben er tevreden over. Hij maakt nog wel zo'n hoge pieptoon dus misschien had ik achteraf beter een Barracuda IV kunnen kopen.. maar goed, hij is razendsnel, Sisoft sandra score 30452
Bij mij piept hij niet, hoor ik hem nooit ratelen, hooguit dat ie ietsjes een resonantiegeluid maakt maar ik denk dat dat ook wel aan de kast ligt. Viel me op dat mijn "oude" 75GXP die ik van kast verhuisd heb daar zich ineens geheel anders gedraagt. Waar ik hem hier nooit hoorde ratelen en hij wel wat resoneerde hoor je hem daar wel duidelijk ratelen maar niet meer resoneren! Dat resoneren van deze 120GXP is overigens een stuk minder en minder irritant dan dat van die 75GXP dus ik ben er al met al erg tevreden mee!
Mijn 120GXP is niet vooruit te branden, SiSoft score van 21k maar ja heb em dan met IBM Tool ook op 'silent mode' gezetOp dinsdag 21 mei 2002 19:35 schreef WelcomeHome het volgende:
Verwijderd
Deskstar 120GXP IC35L080AV
Iemand nog meer ervaring met deze HD? Dus is het betrouwbaar enzo?
Iemand nog meer ervaring met deze HD? Dus is het betrouwbaar enzo?
heb zelf nu anderhalve maand de 120gb 120gxp
hij is wel luidruchtiger dan me 40gb 60gxp
maar wel veeeeel sneller heb ook net boven de 30k in sisoft sandra.
over betrouwbaarheid is moeilijk te zeggen aangezien ik m net heb, en mijn 40gb 40gxp ook pas na 6 maanden begaf, dus t is afwachte, maar ik ga van t beste uit
hij is wel luidruchtiger dan me 40gb 60gxp
maar wel veeeeel sneller heb ook net boven de 30k in sisoft sandra.
over betrouwbaarheid is moeilijk te zeggen aangezien ik m net heb, en mijn 40gb 40gxp ook pas na 6 maanden begaf, dus t is afwachte, maar ik ga van t beste uit
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ik heb sinds kort een 40 gig ibm 120gxp serie. Daarvoor zat een 32 gig van 3 jaar oud in mijn systeem. Die laatste was al stil, maar die kon ik tenminste nog net horen. Deze gxp 120 is zo stil (zonder silentdrive foefjes) dat ik nu naar mijn hdled moet kijken om te bepalen of er hd activiteit is.
werkt verder prima.
[quote]
[b]Op dinsdag 16 juli 2002 11:38 schreef
[b]Op dinsdag 16 juli 2002 11:38 schreef
Bij mij hoor je hem alleen met booten.. daarna niet meerhet volgende:[/b]
Ik heb sinds kort een 40 gig ibm 120gxp serie. Daarvoor zat een 32 gig van 3 jaar oud in mijn systeem. Die laatste was al stil, maar die kon ik tenminste nog net horen. Deze gxp 120 is zo stil (zonder silentdrive foefjes) dat ik nu naar mijn hdled moet kijken om te bepalen of er hd activiteit is.![]()
werkt verder prima.
2x 60gb 120gxp in raid 0 draaien. Met active koeling zo'n 22~25 graden.
Ze zijn erg stil.
Ze zijn erg stil.
Ik heb inmiddels van die serie een stuk of 20 verkocht in de laatste 3 maanden, maar er is nog geen een teruggekomen, dus ik denk dat ze wel goed blijven. Hij is wel lekker snel en stil. Temperatuur weet ik zo niet, maar dat ligt ook vooral aan je kast.
hier issie 38 graden.. maar er is dan ook nog maar weinig ruimte tussen hdd en cdrom speler.. hij zit zeg maar best krap.Op dinsdag 16 juli 2002 11:58 schreef Marcj het volgende:
Ik heb inmiddels van die serie een stuk of 20 verkocht in de laatste 3 maanden, maar er is nog geen een teruggekomen, dus ik denk dat ze wel goed blijven. Hij is wel lekker snel en stil. Temperatuur weet ik zo niet, maar dat ligt ook vooral aan je kast.
Ik heb (inmiddels drie maanden) twee 80GB 120GXP's in RAID1 draaien met een langzame 80mm fan ervoor. Ze zijn hartstikke stil en ze voelen niet eens lauw aan. Prima dus!
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Verwijderd
Ik ben een 120GPX 80 gig 7200 rpm wezen halen...maar ik krijg dat ding niet eens aangesloten
. Vanavond ff bios flashen
...
Hij is heel goed te krijgen. Bij Alternate in Ridderkerk was ie ook maar 99. Wat er nou zo veel beter is dan aan andere IBM schijven weet ik eigenlijk niet. Toen ik hem hoorde draaien toen mijn kast open stond vond ik em opvallend stil, dat wel. Hij zal idd ook wel ietsje sneller zijn...
Hij is heel goed te krijgen. Bij Alternate in Ridderkerk was ie ook maar 99. Wat er nou zo veel beter is dan aan andere IBM schijven weet ik eigenlijk niet. Toen ik hem hoorde draaien toen mijn kast open stond vond ik em opvallend stil, dat wel. Hij zal idd ook wel ietsje sneller zijn...
Tikt ie ook om de 20s zacht?Op dinsdag 16 juli 2002 16:37 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ben een 120GPX 80 gig 7200 rpm wezen halen...maar ik krijg dat ding niet eens aangesloten. Vanavond ff bios flashen
...
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
u krijg spijt van die onbetrouwbare troep van IBM, ik heb er mijn buik van vol, 4 series gehad en allen stuk na 17 maanden tijd. De langste duur met 1 schijf was 5 maanden. Koop gewoon iets anders. Seagate Barracuda is snel en goed/ WD timmert ook aardig goed, ik heb een WD600BB en ik vind het een prettig schijfje! hij draait al weer langer dan die IBM BAGGER!
Pagina: 1