Toon posts:

Raid vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de Raid FAQ doorlopen maar ik vind geen antwoord op mijn vraag.

Ik ga een nieuwe pc kopen met een Abit TH7II-Raid moederbord. Ik heb 1 dvd-speler, 1 cd-rom-speler, 1 cdrewriter, een hd van 3.2 GB en een van 20 GB.
Dit moet allemaal in het nieuwe systeem.

Dus de dvd/cdrom/writer gaan op de IDE aansluitingen en de 3.2GB hd ook.

Vraag is nu of ik 1 hd kan aansluiten op mijn Raid of zelfs beide hd (de 3.2GB en 20GB) maar dat die raid controller werkt als ide controller?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

De RAID controller kan ook als gewone IDE controller werken !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05-2025

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Ja ,dat kan! Dan moet je in de raid bios even aangeven welke schijf je als bootdisk wilt hebben en gewoon geen raid aanmaken.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Zoals je onderin ziet, heb ik dezelfde pc. Hier heb ik maar 3 ide apparaten hangen. Je kunt er makkelijk tot 8 apparaten aan hangen. Hiervan kun je er vier aan de raid controller hangen. Dit zijn dus de hardeschijven. Je kunt dan de 20GB als primaire schijf aan de raid controller hangen, en de 3,2GB eventueel ernaast, maar die zou ook aan de gewone ide hangen. Je kunt het allemaal doen. Heb je nog vragen, over mijn verhaal, of over de mobo, kun je me gewoon ff mailen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik kan nu met een gerust hartje mijn nieuw systeem bestellen :)

Delangeman, moest ik problemen tegenkomen bij het configureren (hopelijk niet) zal ik je een mailtje sturen.

Verwijderd

No problemo m8! ;)
Pagina: 1