Toon posts:

format wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ouwe hdd die to gister perfect werkte maar toen ik hem vanmorgen wou starten wou het os niet meer starten dus ik dat ding formatten (moest toch en keer geberuen) maar toen ik hem wou formateren begon ie bij 20 procent te proberen om clusters te herstellen. dit heb ik hem 3 uurtjes laten doen. toen heb ik hem gereset en toen heb ik het nog een keer geprobeerd. toen begon ie bij 35 %. er zit dus wel vooruitgang in. maar nu was mijn vraag wat is doet ie nu precies en kan het neit op een andere snellere manier.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Precies wat je zegt, het repareert slechte clusters, of in ieder geval worden ze gemarkeerd als slecht zodat ze niet meer gebruikt worden. Je HD kan wel eens langzaam (of snel) aan het afsterven zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
probeer eens te fdisken, als dit ook niet goed gaat, kijk of je nog garantie hebt, zoniet dan move.to/trashcan

Verwijderd

Topicstarter
dat zal moeluk gaa met een oude hd maar ik zal hem mar af laten gaan. en dan kijke hoveel ik noig over heb

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

(jarig!)
Mocht dat echt niet lukken zou ik er even een debug over heen laten gaan en dan opnieuw fdisken.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe moet ik er eeen debug overheen laten gaan dan

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik zon debug kan doen dan. Ik heb gekeken hij makt 3% van de clusters per uur dus das heel wat uurtjes in totaal. maar hij komt wel steeds iets verder.
dus wat kan ik hier an doen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

(jarig!)
debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]

gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over

En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.

Maar dit is dan ook de laatste keer.
Wat je ook kunt doen is deze disk downen, opstarten, bij de foutmelding ESC inrammen en op de ramdrive TS.BAT runnen.
dan kies je achter een volgens 1, 9, 1 en ga akkoord, dan 0, 0, 0, en je hdd is ook leeg (daarna nieuwe parts aanmaken natuurlijk)
Pagina: 1