Toon posts:

kabelmodem delen via hub

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
middag
Daar we allemaal weten dat de kabel duur is wil ik hem gaan delen met mijn buurman.
Ik wil het volgende gaan doen: aan mijn modem(com21) hang ik een crosweirekabel(kabel die gedraaid is)daaraan hang ik een 4 poorts hub en vanaf daar gaan de kabels naar derde om het internet te delen.
Mijn vraag is is dit mogelijk ???

alvast bedankt

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Het is mogelijk, maar de meeste kabelaanbieders zullen je maar één IP-adres geven aan de hand van je MAC-adres. Als het niet werk moet je of een router er tussen mikken of de internetverbinding delen met Internet Connection Sharing.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik weet niet of dit zo mogelijk is met een HUB, persoonlijk dacht ik van niet, maar ik kan het heel goed mis hebben. Wat ik wel weet is dat het niet mag. ;) Maar ja, wie maakt zich daar zorgen om... In ieder geval, succes ermee.

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Zoals jij het wil wil wel maar dan moet je een extra ip nummer van @home hebben... (kost wat extra...)

Anders moet je gaat routeren...

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Gewooon ff een p75 met 2 netwerkkaartje kopen, smoothwall of freesco erop, verbinden met een hub en je kan het zo vaak delen als je wilt.

Heb het thuis ook servertje met smoothwall en een hub en ik deel het internet voor 6 mensen in de wijk.

Super goedkoop op deze manier.
Lang leve CHELLO.
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
het vaste ipadres geloof ik niet in omdat als ik een andere
netwerkkaart erin doet ik een ander ip adres hebt.
Of maakt de kaart uit wat voor ip adres je krijgt ???

Verwijderd

Deze gaat naar het "Douwe Egberts Netwerk" forum. Is niet echt eeen NOS onderwerp ;)

Mag koffie over het lot van dit draadje gaan bepalen >:)

<font size="1">Hmzz, en ik me maar af vragen waarom hij niet in NT stond :P </font>

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op woensdag 23 januari 2002 17:19 schreef The_Negotiator het volgende:
Heb het thuis ook servertje met smoothwall en een hub en ik deel het internet voor 6 mensen in de wijk.

Super goedkoop op deze manier.
Lang leve CHELLO.
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)
Voornaam: Stefano
Achternaam: Rijkers
Jij krijgt binnenkort bezoek.. :{ :P

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Sorry, dit topic gaat dicht om 3 redenen:

1. het internet delen met je buurman is illegaal (of, je moet je buurman binnenshuis delen)
2. dit draadje hoort meer in [forum=19] thuis dan hier
3. dit wordt erg vaak gevraagd en komt in de regel op hetzelfde neer, gebruik search alsjeblieft en/of lees deze FAQ:
[topic=309398]
erg veel nuttige info

Succes ermee!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.