Hoe weet VPN de DNS ????

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het zit dus zo ..... als ik met windows een VPN verbinding maak naar mijn Alcatel modem, hoef ik nergens de DNS server's in te vullen ...... hoe komt ie dan aan die DNS adressen ??? want zonder DNS server hoef je al niet eens te gaan internetten ..... (1000den ip's onthoud ik namelijk niet zo goed :P)

B.T.W. .. ik gebruik gewoon een router .... maar ik wil het gewoon ff weten :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je moet wel degelijk DNS servers invullen volgens mij. Gewoon bij network properties.

DIT IS MIJN WEBSITE

• NuKeFaCe
nope ... kijk hier maar eens .....

http://www.mxstream.nl/support/GAW_eth_isdn.html

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

DHCP ?

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

Ik neem aan dat je Adsl hebt.

Wanneer jij een Vpn connectie maakt met je Alcatel (phonebook entry 10.0.0.138 pc1) dan zal je PPTP dialup verbinding jouw publieke IP assigned krijgen en tegelijkertijd krijg je ook DNS servers assigned.

Dus, don't worry, it'll work !

• NuKeFaCe
Op woensdag 23 januari 2002 17:12 schreef _DPC_Null2k het volgende:
DHCP ?
:? ?????? ik heb het nu over een VPN verbinding van pc naar MODEM .... daar komt geen DHCP aan te pas ....

• NuKeFaCe
Op woensdag 23 januari 2002 17:13 schreef ray_online het volgende:

Wanneer jij een Vpn connectie maakt met je Alcatel (phonebook entry 10.0.0.138 pc1) dan zal je PPTP dialup verbinding jouw publieke IP assigned krijgen en tegelijkertijd krijg je ook DNS servers assigned.

Okee .. maar van WIE krijg ik die DNS server's dan toegewezen ?????? van xs4all (m'n provider) zeker ...

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 23 januari 2002 17:13 schreef ray_online het volgende:

En waarom kan dat dan niet onder PPPoE? Of kan dat wel?

|:( * DeMoN snappet niej meer

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• reminder
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

Op woensdag 23 januari 2002 17:14 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Okee .. maar van WIE krijg ik die DNS server's dan toegewezen ?????? van xs4all (m'n provider) zeker ...
als je VPN server maakt kan je instellen wat de DNS is enz. dus en die neemt de client over (dus toch soort van DHCP ID) en modem krijgt ze (DENK) van je ISP

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• NuKeFaCe
Op woensdag 23 januari 2002 17:20 schreef _DPC_Null2k het volgende:

[..]

als je VPN server maakt kan je instellen wat de DNS is enz. dus en die neemt de client over (dus toch soort van DHCP ID) en modem krijgt ze (DENK) van je ISP
Het Alcatel modem werkt dus als een VPN server .. (want daar maak je de connectie naartoe) was gewoon nieuwsgierig .... maar een colega zij dat je de DNS servers door je provider krijgt toegewezen .... (alleen bij VPN (PPTP protocol))

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 23 januari 2002 17:13 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

:? ?????? ik heb het nu over een VPN verbinding van pc naar MODEM .... daar komt geen DHCP aan te pas ....
waarom niet ??

ligt er aan waar die modem aan hangt.

als daar een DHCP range aan toegewezen is dan werkt het gewoon middels DHCP.
Pagina: 1