[AK77 Plus] VIA Northbridge VT8366 is KT266A?

Pagina: 1
Acties:

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben een Aopen AK77 Plus mobo aan het testen. Nu zegt Sandra dat er een VT8366 Northbridge in zit. Als je op de site kijkt van aopen (http://www.aopen.com/products/mb/ak77pro.htm) zie je dat producten, eindigend op serienummer .104 een kt266a chipset bevat, welke ik dus heb.

Echter op de site van VIA wordt vermeld (http://www.viatech.com/en/apollo/KT266A.jsp) dat een kt266a chipset een VT8366A northbridge zou moeten hebben.

Ik snap het niet meer. Ik dacht dat de vt8366 een kt266 chipset was en geen kt266a. :?

Heeft iemand een idee hoe dit in elkaar steekt?

specs

Verwijderd

ik heb dus hetzelfde mobo alleen dan de PRO A uitvoering
het verschil is dat die van mij de raid mist die jij wel hebt.

Ik heb net dus ff gekeken met sandra en tot mijn verbazing zag ik inderdaad dat hij aangaf wat jij net in je post aangaf.

Maar nou keek ik net op mijn doos en dat nummer wat er op staat geeft toch aan dat ik een kt266a bordje heb.

Zou dit dan nou toch een foutje in sandra zijn??
probeer eens een ander progje om te testen wat voor northbridge erin zit.

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
De raid waar je het over hebt, is mijn eigen computertje. Ik ben een ander board aan het testen. Als je je machine boot, dan zie je als bios id ook staan dat het om northbridge vt8366 gaat. Dus ik denk niet dat een ander programma met een ander verhaal komt. Helaas.

specs

Verwijderd

uhm nee,
de ak77 plus heeft zeer zeker weten een promise RAID controller onboard. maar dat terzijde.
ik heb dit board gekocht omdat er kt266A chip op zou moeten zitten.
volgens het serie nummer heb ik dat ook

maar wat jij over het hoofd ziet is dat de AK77 pro en pro A dezelfde bios gebruiken kijk maar eens bij de biosupdates van aopen bij de plus en de plus A is het hetzelfde verhaal.

kan dus gewoon ook iets zijn dat de bios aangeeft
maar uiteindelijk zal er toch een kt266a chippie opzitten

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Ik heb een Pro. Sorry een beetje slordig.

Ik begin ondertussen ook te vermoeden dat het iets raars in de bios moet zijn. De Benchmarks liegen er namelijk niet om en Sandra geeft naast de verkeerde northbridge wel aan dat een kt266a in zit. Wel vreemd. Als je het kt266a chipset gebruikt ipv het kt266, dan wil je dit toch juist laten zien?

specs

Verwijderd

ach als dat het enige foutje is wat erin zit boeit het mij niet. ik heb het bordje nou een paar maanden en loopt rete stabiel en heb totaal geen klachten.

hij is in ieder geval veeel beter dan mijn ouwe ak33 wat ik daar wel niet voor stress mee heb gehad voordat hij het goed deed wel iets van 20 biosupdates ofzo, en bij de ak77 nog geen das pas het echte werk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schroef anders je PC open en kijk wat er op de chipsets staat gegraveerd.. :Z

IMHO is het inderdaad een foutje van Sandra (niet up to date genoeg).
Pagina: 1