Toon posts:

JBL SCS 178

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil voor mijn slaapkamer (aardig groot) luidsprekers kopen, zo'n 5.1 surround set. Ik heb hier ongeveer 700 euro voor over. Nu heb ik op internet al een beetje rondgekeken wat er zoal te koop is, en leek mij de JBL scs 178 wel een goede koop. Voordat ik na de winkel ga om deze speakers te beluisteren heb ik nog wat vraagjes aan jullie:

- Zijn dit (voor het geld) goede speakers?
- waar moet ik zoal op letten bij het beluisteren?

Ik heb een sony STR-DE475 versterker.
Trouwens de speakers (Alpha 5) van Infinity kwam ik ook nog tegen, is dit ook wat voor mij?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??? :?

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:44 schreef RoPS het volgende:
Hallo,

Ik wil voor mijn slaapkamer (aardig groot) luidsprekers kopen, zo'n 5.1 surround set. Ik heb hier ongeveer 700 euro voor over. Nu heb ik op internet al een beetje rondgekeken wat er zoal te koop is, en leek mij de JBL scs 178 wel een goede koop. Voordat ik na de winkel ga om deze speakers te beluisteren heb ik nog wat vraagjes aan jullie:

- Zijn dit (voor het geld) goede speakers?
- waar moet ik zoal op letten bij het beluisteren?

Ik heb een sony STR-DE475 versterker.
Trouwens de speakers (Alpha 5) van Infinity kwam ik ook nog tegen, is dit ook wat voor mij?

Alvast bedankt!
aardig setje, maar wil je het alleen gebruiken voor films of ga je er ook audio mee beluisteren?
Hoe groot is je slaapkamer?
Jamo heeft ook mooie setjes. Die klinken ook erg goed. De prijs is eender.
deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0380.jpg
Dan zet je naast je tv twee grotere en je hebt goed geluid voor zowel films als audio.
deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0381.jpg

Het aanschaffen van speakers moet je goed doen. Je koopt in een keer iets goeds, anders moet je over 3 jaar weer iets anders kopen. Is mijn motto.
Groet

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kamer is een zolderkamer. En is daardoor ook aardig hoog. En wil de boxen voor muziek en audio gaan gebruiken.

Is er dan verschil in of je boxen koopt voor films of voor audio?

Verwijderd

ik zou eerst 2 fronts kopen, dan zit je voor muziek ook gelijk gebakken :y) en dan later een center en een rear erbij, eventueel een sub.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Tip: Ga naar AudioReview.com en zoek op "JBL SCS" ofzo..

Suc6! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bij audioreview had ik al gekeken, daar staat ie niet vermeld... Wel soortgelijke types, maar ik weet niet of je daar dan waarde aan moet hechten...

Als ik ga luisteren in zo'n speciaalzaak, waar moet ik dan op letten? (ja, ik heb nog gezocht op dit onderwerp... maar omdat overal staat: GA ZELF LUISTEREN IN EEN WINKEL, zie ik door de bomen het bos niet meer)

Tis trouwens niet dat ik niet meer geld heb, maar dat ik er niet meer voor over heb. Of het moeten wel zulke goede speakers zijn, voor iets meer geld dan dat ik vooraf had willen besteden....

Verwijderd

JBL:
- Just Bloody Loud :r :r

Inderdaad, luisteren luisteren en nog eens luisteren en je weet het.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 15:24 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
JBL:

Tja tis omdat je budget het waarschijnlijk niet toelaat en nog nooit de niet megapool series van jbl heb beluisterd :+

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 15:24 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
JBL:

Nee hoor. Hard kunnen ze zeker, enecht geweldig is het dan ook niet meer, maar de wat duurdere JBL's zijn zeker niet slecht hoor!!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 01:44 schreef Driez het volgende:

[..]

Tja tis omdat je budget het waarschijnlijk niet toelaat en nog nooit de niet megapool series van jbl heb beluisterd :+
Heb Tannoy R3's. Klinken wat rustiger. Koop verder niet bij Megapool (sinds ze me vertelden dat Fuzzy Logic op wasmachines tegen pluisjes was :( )

Heb ook de duurdere JBL's geluisterd en zeg nog steeds:

Just Bloody Loud

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar eerst ga luisteren...
Trouwens de Mission M73 speakers zien er ook wel mooi uit! Maar wat is eigenlijk het verschil tussen boekenplankspeakers en vloer luidsprekers? Qua geluid dan? Tis voor een slaapkamer...

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 11:12 schreef RoPS het volgende:
Ik denk dat ik maar eerst ga luisteren...
Trouwens de Mission M73 speakers zien er ook wel mooi uit! Maar wat is eigenlijk het verschil tussen boekenplankspeakers en vloer luidsprekers? Qua geluid dan? Tis voor een slaapkamer...
Een veel dieper gaande strakkere bas bij vloerstaanders. Ik heb mijn vriendin die M73's kado gedaan. Blijf zelf bij mijn Tannoys maar vind die missions wel fijn.
Pagina: 1