Ik probeer al een hele tijd USB onder Debian aan de praat te krijgen, maar het lukt me niet. Vandaar dat ik het hier even post.
Als ik ben ingelogd als root doe ik "modprobe usb-ohci" (SiS 7101 is ohci, geen uhci). Ik krijg dan de volgende melding (geknipt uit dmesg):
De hub wordt dus wel gevonden, maar zodra ik mijn webcam aansluit gaat het mis er verschijnt er de melding dat het apparaat het adres niet accepteerd. Hierdoor zie ik mijn webcam ook niet bij /proc/bus/usb/devices staan.
Volgens de USB-FAQ zou ik Linux moeten booten met noacpi, maar dat helpt helaas niet.
Eerst dacht ik dat het aan mijn kernel lag (2.2.19), maar 2.4.6, 2.4.9 en 2.4.16 hebben precies hetzelfde probleem. In Windows werkt alles wel goed.
Weet iemand een oplossing/tip?
Als ik ben ingelogd als root doe ik "modprobe usb-ohci" (SiS 7101 is ohci, geen uhci). Ik krijg dan de volgende melding (geknipt uit dmesg):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xc4820000, IRQ 11 usb-ohci.c: usb-00:01.2, Silicon Integrated Systems [SiS] 7001 usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1 hub.c: USB hub found hub.c: 2 ports detected hub.c: USB new device connect on bus1/2, assigned device number 2 usb_control/bulk_msg: timeout usb-ohci.c: unlink URB timeout usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-110) hub.c: USB new device connect on bus1/2, assigned device number 3 usb_control/bulk_msg: timeout usb-ohci.c: unlink URB timeout usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-110) |
De hub wordt dus wel gevonden, maar zodra ik mijn webcam aansluit gaat het mis er verschijnt er de melding dat het apparaat het adres niet accepteerd. Hierdoor zie ik mijn webcam ook niet bij /proc/bus/usb/devices staan.
Volgens de USB-FAQ zou ik Linux moeten booten met noacpi, maar dat helpt helaas niet.
Eerst dacht ik dat het aan mijn kernel lag (2.2.19), maar 2.4.6, 2.4.9 en 2.4.16 hebben precies hetzelfde probleem. In Windows werkt alles wel goed.
Weet iemand een oplossing/tip?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille