refresh netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Als ik de eerste keer aanlog op m'n pc om te internetten loopt alles perfect. Wanneer ik m'n pc voor een tweede keer opnieuw opzet (met modem nog steeds aan), lukt het inloggen bij mijn provider niet (adsl, speed touch modempie verbonden aan een realtekje)...
Ik heb hier wel een oplossing voor nl. de modem & pc resetten maar aangezien dit niet praktisch is, wil ik wel een andere mogelijkheid.
Ikzelf d8 dat het ergens met het refreshen van een dhcp of ip-lease is (aangezien ik m'n modem & computer moet resetten voor nieuwe lease).
Of zou het een prob zijn van m'n netwerkkaart?

System Specs!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Kun je niet even een refresh doen middels winipcfg ff release en dan refresh van de netwerkkaart dan meldt ie zich opnieuw aan.

PS methode is voor win98 weet niet welk besturingssyteem jij gebruikt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Kun je toch gewoon proberen met ipconfig /release
of winipcfg

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
nee dan blijft ie hangen :'(
ik heb al wat trukjes geprobeerd met winipcfg maar het helpt niet...

System Specs!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Misschien kun je je routing table even bekijken. (route print). Misschien wordt je internetverkeer over de verkeerde Nic weggestuurd en verdwijnt dus in de bermuda driehoek van je netwerk.... Is vrij simpel te zien: zet je 1e netwerkkaart uit en probeer dan verbinding te krijgen. Suc6!

640KB should be enough for everyone

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
misschien je firewall aanstaan tijdens die dhcp request mijn oudere versie van zonealarm keurde dat niet goed en ververste die ook niet misschien die nog even uitzetten
Pagina: 1