Misschien dat iemand me kan helpen want ik kom er niet meer uit. Ik heb een netwerkje thuis beide win 98 SE en ik wil gaan internet delen. Nou heb ik alles gevolgd zoals in de faq staat beschreven en ik kom tot zo ver dat ik wel naar elkaar kan pingen maar ze zien elkaar niet in de netwerkomgeving. Ik weet dat dit misschien te weinig info is maar ik wordt er helemaal gek van
Heb je verder ook de SEARCH gebruikt?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
kun je wel pingen naar een internet host?
(bijvoorbeeld)
het niet zien in netwerkomgeving is even bijzaak, het gaat erom dat je het internet op kan (tenminste daar ga ik even vanuit)
code:
1
| ping www.novell.com |
(bijvoorbeeld)
het niet zien in netwerkomgeving is even bijzaak, het gaat erom dat je het internet op kan (tenminste daar ga ik even vanuit)
A wise man's life is based around fuck you
Als je wilt dat we je helpen hebben we toch echt meer info nodig,..
Wat voor netwerk?
Ip adressen server
Ip adressen client
Bestands en printerdeling aan of uit?
Protocollen?
Wat voor netwerk?
Ip adressen server
Ip adressen client
Bestands en printerdeling aan of uit?
Protocollen?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Nee zover ik heb geprobeerd kan ik dus niet het internet op. en ja ik heb dingen zoals winroute ed al geprobeerd.
laat hem dan ivm DNS naar tweakers pingen:Op woensdag 23 januari 2002 16:38 schreef zwelgje2 het volgende:
code:
1 ping www.novell.com
code:
1
| ping 213.239.154.14 |
Zodra ik thuis ben heb ik alle info over het netwerk en dan zet ik alles wat ik kan vinden hier neer over het netwerk zodat misschien iemand me kan helpen
Goed idee ik ga thuis ff pingen naar tweakers
Goed idee ik ga thuis ff pingen naar tweakers
geen tiepfouten gemaakt bij invoeren van de netwerknaam?
ook geprobeerd te zoeken naar de andere pc (op ip of op computernaam)?
ook geprobeerd te zoeken naar de andere pc (op ip of op computernaam)?
En gebruik Winroute LITE
Anders wordt je helemaal gek als je een n00b bent.
gebruik ICS (zit in windows) is nog veel makkelijkerOp woensdag 23 januari 2002 16:41 schreef DEM0N het volgende:
En gebruik Winroute LITE
Zou ook kunnen.Op woensdag 23 januari 2002 16:42 schreef zwelgje2 het volgende:
[..]
gebruik ICS (zit in windows) is nog veel makkelijker
Heb verder alleen ervaring met Win2K en WinXP sharing en moet zeggen dat ik nooit meer wat anders wil
Kan natuurlijk ook zijn dat ge de FileSharing (File and Print Services 4 MS Networks) niet enabled hebt... in dat geval ziet ge de andere pc ook niet per sé op uw netwerk. (Wel opletten: Dit niet enablen op de verbinding naar het internet toe... is GEEN goeie zaak)
Ik heb winroute ook stap voor stap ingesteld maar not working Kan altijd zijn dat ik wat fout doe natuurlijk.
topicstarter heeft al aangegeven de FAQ (ook de search) te hebben gelezen, klaarblijkelijk heeft niet niet geholpen, ergo: er is dus iets anders aan de hand,Op woensdag 23 januari 2002 16:44 schreef zeven het volgende:
DIT IS AL ZO VAAK LANGSGEKOMEN! GEBRUIK SEARCH!!!!!!!!
lijkt me niet meer als normal dat we hier even proberen uit te komen ZONDER lelijke schreeuwacties
Ja,... ik was me aan het inhouden... ik hielp hem gewoon.Op woensdag 23 januari 2002 16:44 schreef zeven het volgende:
Jij verliest
Ja zoasl ik al zei heb ik al veel doorgekeken maar ik kom er niet uitOp woensdag 23 januari 2002 16:44 schreef zeven het volgende:
Pagina: 1