Pioneer DVD 500m : welke firmware?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb zojuist bij Funprice een Pioneer DVD speler gekocht, en wel de 500m. Nu wil ik hem regiovrij hebben, maar nu kan ik nergens firmware voor de 500m vinden, de drive staat zelfs niet in de pricewatch!
Op de bon staat echter DVD PIONEER 116 16X DVD 40X CDROM IDE. Dus is het nou een 116, of is het echt zo'n apart model ofzo? Ik heb ook al op http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm gekeken, hier staat de 500m wel in, maar staat geen firmware bij.

Is er iemand die mij even kan uitleggen hoe dit nou zit? Kan ik gewoon de firmware van een 116 eroverheen gooien, of moet ik echt de 500m hebben...?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

de 116

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• koelkast
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 16:36 schreef bogy het volgende:
de 116
Je bedoelt dat dit de 116 is? :?

• koelkast
  • Niet online
Kan ik nou veilig de 116 firmware eroverheen gooien of niet?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 14:58
Ik weet niet wat voor OS je gebruikt, maar als het windows is, kijk dan eens bij apparaatbeheer. Hier zul je wel de juiste naam van je drive vinden.

_██_
(ಠ_ృ)

• koelkast
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 04:01 schreef Atomsk het volgende:
Ik weet niet wat voor OS je gebruikt, maar als het windows is, kijk dan eens bij apparaatbeheer. Hier zul je wel de juiste naam van je drive vinden.
Staat ook 500m, dus daar schiet ik niks mee op...

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:27

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 24 januari 2002 07:38 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

OK, niet doen dus! Verkeerd flashen is dodelijk!

20*350ZO45°

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] > [forum=21]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Atomsk
  • Laatst online: 27-03 14:58
Op donderdag 24 januari 2002 07:38 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Jawel, dit is dus duidelijk geen Pioneer 116. Het is de opvolger ervan, wat je zelf ook had kunnen weten als je Google had gebruikt. Het enige dat je nu dus kunt doen is wachten en hopen dat er een gepatchte firmware uitkomt.

_██_
(ಠ_ృ)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 20:02
Op dit moment zijn ze druk bezig met de RPC-1 firmware. Release Candidat 1 en 2 zijn al uitgebracht, maar werken nog niet naar behoren.
Op http://forum.firmware-flash.com/ is precies te lezen hoever ze met de voortgang van de firmware-flash zijn. Ik denk dat ze met dit tempo (2 release candidates in 2 dagen) vrij snel de definitieve versie uit hebben zonder problemen en bugs :)

• TimMer
  • Niet online
Hee bedankt he! :(

• jpvk007
Op donderdag 21 maart 2002 20:04 schreef TimMer het volgende:
Hee bedankt he! :(
heb je het forum dan niet goed gelezen? als je ff verder zoekt op hetzelfde forum, op http://forum.firmware-flash.com/viewthread.php?tid=4013 dan zie je dat er verschillende anderen ook geprobeerd hebben om hem te flashen... en niet altijd met een goed resultaat. ik zou dus eerst eens op het forum kijken of het een goede release is, voordat je die firmware erin ramt... want je kan niet meer terug naar 1.02

• jpvk007
Stupid me!!!
Damn! My algebra is as rusty as can be. I can't believe I was fooled by a portion of the code that I should have checked twice...
This latest version of the patch (Release Candidate 3) should do it this time!
Instead of looking for some improbable twisted code that I hadn't noticed, this time I had the extremely bright idea of actually checking what I had done in my previous patch attempts (Smart, huh? )
Eventually, I realized that some miscalculation of mine had lead me to patch the A4/00 command instead of the A4/04 one!!!
Now wonder then that the drive would freeze, or that you would get region info where it should have been patched.
Hopefully, this should be the definitive patch.
And once again, my sincere apologies for this stupid mistake
>NIL:
er is dus een nieuwe versie gemaakt en die moet dus wel werken 8-)

• jpvk007
Bewijs: hij doet het!!!
sorry, die pics werden alweer van de server gehaald... maar deze keer werkt de firmware wel naar behoren. zo ook te lezen op de bovengenoemde forums *D
Pagina: 1