Toon posts:

Illusion99

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, voordat iedereen hier begint te roepen: "Slotje!"
vraag ik jullie eerst even het hele verhaaltje te lezen.

Net zoals een andere topticstarter op GoT gebruiken ze bij mij op school Illusion99. Ze (systeembeheerders) doen er erg geheimszinnig over, het type beveiliging wat ze hebben.
Ik had dus geen flauw idee met wat voor systeem ik te maken kreeg. Ik had alleen de volgende kenmerken:
-Elke start zelfde configuratie:
In tijd van enkele seconden is de disk weer zoals die was (als nieuw dus, fresh install)
-Niets te zien in tray of [alt-ctrl-del]
-De opstartfunctie vanaf station A: bellemmerd, Award bios beveiligt (als is dat niet zo bijzonder..)

Nou vraag ik jullie niet direct naar een hack methode omdat dat helemaal niet mijn opzet is van dit verhaal. Ik wil aantonen dat elk systeem, waaronder ook dit verhaal niet 100% safe is. Ik heb totaal geen bad intentions. Ik vraag jullie dan ook naar jullie ervaringen met Illusion99, vertel me er zo veel mogelijk over. Hoe meer informatie hoe beter.

Ik ben btw aan de naam van het programma gekomen door in de commandpromt "net view" te typen. Daar kreeg ik een lijstje van file servers. Na wat speurwerk vond ik een mapje Illusion. Daarin zat ook een .doc handleiding bestand. Deze heb ik nog niet in mijn eigen bezit. Ik had alleen maar een tussenuurtje en de bel ging net dus ik moest al weer naar de les. Die gare Word wilde niet meewerken met het versturen van dat bestand naar mijn webserver...

Nou ja, laat me dus al jullie kennis over Illusion 99 zien en misschien steken we er allemaal weer wat van op...

Verwijderd

heb je al gezocht op www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:38 schreef Kertje het volgende:
heb je al gezocht op www.google.com
Zoals iedereen altijd doet.... ;) heb ik ook al even gezocht met wat bekende zoekmachines. Waaronder ook Google. Maar ik vroeg me toch echt wat wat jullie medetweakers zoal weten. Zeg nou zelf, ene softwareleverancier zal nooit op zijn website zetten wat de zwakheden van zijn product zijn.

Verwijderd

ILLUSION 99 is a desktop security packet for Windows systems. The principle is based on defining a type of virtual disk: you have the illusion that you are writing on a hard disk, but in fact you are writing on a virtual disk. When you reboot your PC, you will have a new empty virtual disk and all of the alterations that you thought you had made on the local hard disk have disappeared. This is an ideal tool for public PC's in for example PC classes, libraries, and so on... where you do not want a public user to be able to change the configuration of the PC.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Hebben ze bij ons ook. Zwaar klote zooi. Je maakt het meeste kans met bios-crackertjes of die kast openslopen en een jumpertje op password-reset

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toevallig zaten wij er vanmiddag onder de saaie les ook mee te kloten...
- Opstarten in MS Dos en dan de hele zooi weghalen heeft geen enkele nut... Want er is namelijkeen virtuele schijf die alles weer vrolijk terug zet.
- Maar wat heeft net view met illusion te maken eigenlijk? En hoeven niet per see fileservers te zijn, zijn gewoon de andere pc's in het netwerk die zich hebben aangemeld.
- Heb ook even het een en het andere gezocht me google, maar kon niks interessants vinden, ook niet de bekende crack sites enzo
- Je kunt natuurlijk altijd een hd leeg halen, met of zonder virtuele partitie, maar das een beetje overdreven en aan ze niet leuk vinden
- Als er oplossingen zijn, hoor ik het graag >:)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik waarschu ...
De intenties van t.starter zijn twijfelachtig, maar hebben het voordeel van de twijfel.
Er zijn nu al 2 reply's die typerend zijn voor dit soort draadjes:
<li> Wij draaien het ook. Ht zuigt kont. Kut applicatie :r :r :r format C die boel!!
<li> Jat de hard schijf, gooi er een rack overheen... bla die bla

Houden wehet wel ontopic en netjes?
Er bestaat namelijk een grote kans dat *of* dat soortrepys keihard getrashed worden, of erger nog er komt gewoon een slot op de discu.
Gaarne even nadenken voordat je op submit drukt dus.

Tijd voor een nieuwe sig..

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik ben netwerkbeheerder, u allen misschien welbekend, en wij gebruiken Illusion ook. Dit soort topics zijn de pest voor ons. Mensen zitten op school om te leren, en niet om een programma te kraken of het netwerk plat te leggen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Dit wordt nog een leuke discussie ... :
Op donderdag 24 januari 2002 11:50 schreef DGTL_Magician het volgende:
Mensen zitten op school om te leren, en niet om een programma te kraken of het netwerk plat te leggen.
Ligt er maar net aan. Als iemand syteembeheerder wilt worden, lijkt het me juist erg zinvol om zo'n systeem te kraken. Op die manier kan je juist het systeem nog dichter en strakker krijgen, zodat het in de toekomst niet meer voor kan komen.

Ok, er is wel een andere zijde ... Mensen die het leuk vinden om machines te mollen... Maar dat blijf je houden, en dat is het risico van het vak zeg maar..

Zolang je het doet om te helpen, en niet om te storen, zie ik er dus geen probleem in. En ik denk dat Koffie zich hier ook wel in kan vinden, als het topic zo verder gaat.

Maar als je het leuk vindt om Illusion te kraken en je sysop op school dwars te liggen, dan ben je helaas hier op GoT aan het verkeerde adres.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op donderdag 24 januari 2002 13:22 schreef Peerke het volgende:
Dit wordt nog een leuke discussie ... :
[..]

Ligt er maar net aan. Als iemand syteembeheerder wilt worden, lijkt het me juist erg zinvol om zo'n systeem te kraken. Op die manier kan je juist het systeem nog dichter en strakker krijgen, zodat het in de toekomst niet meer voor kan komen.

Ok, er is wel een andere zijde ... Mensen die het leuk vinden om machines te mollen... Maar dat blijf je houden, en dat is het risico van het vak zeg maar..

Zolang je het doet om te helpen, en niet om te storen, zie ik er dus geen probleem in. En ik denk dat Koffie zich hier ook wel in kan vinden, als het topic zo verder gaat.

Maar als je het leuk vindt om Illusion te kraken en je sysop op school dwars te liggen, dan ben je helaas hier op GoT aan het verkeerde adres.
Aan één kant ben ik het wel eens met je, maar als je wilt leren hacken, doe dat dan thuis, en zet je opleiding niet op het spel. Mensen denken namelijk vaak: de sysops op school zijn toch dom, dus wordt ik toch niet gepakt.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Illusion doet dus hetzelfde als Reborn-kaarten.
Elke keer als de pc wordt opgestart dan is het weer de standaard configuratie.
Een zegen voor systeembeheerders >:) (zoals ik dus).
Die Reborn-kaartjes beschermen ook de BIOS, dus resetten heeft geen enkele zin :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 11:50 schreef DGTL_Magician het volgende:
Ik ben netwerkbeheerder, u allen misschien welbekend, en wij gebruiken Illusion ook. Dit soort topics zijn de pest voor ons. Mensen zitten op school om te leren, en niet om een programma te kraken of het netwerk plat te leggen.
Ik ben het eens met de sysadmin van deze post dat het zwaar rotjes is als er een paar wijsneusjes je netwerk proberen omver te gooien.

Zoals ik al zei, ik wil helemaal niet het netwerk platgooien. Ik doe HAVO en ik zie wel in dat het totaal nutteloos is om het netwerk omver te helpen, daar wordt ik niet beter van, klasgenoten niet, wie eigenlijk wel? Tuurlijk is het een uitdaging, dat ontken ik niet, maar het blijft alleen leuk als je er niemand mee kwaad doet.

Zodra het gelukt is zal ik uitgebreidt verslag doen bij de Admin. Wat deze er dan mee doet moet hij weten, na een week of 3 zal ik een website openen waarop uitgelegt wordt waar de lekken zitten en hoe die op te lossen zijn volgens mij. Dan kan iedereen daar nog wat van leren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen ik ben erachter waar een lekje zit, als het werkt tenminste. Vandaag heb ik van mijn netwerkschijfje op het schoolnetwerk de handleiding opgehaald die ik eerder had gevonden op 1 van de fileservers (die slimmerds!) daarin stond wat te doen als je het wachtwoord was vergeten. SIM-PEL

Om er natuurlijk voor te zorgen dat:
a) mijn reputatie wordt verneukt en ik een slotje krijg
b) ik geen ruzie krijg met de makers van Illusion99 door het publiceren van <B>de manier</B>
c) ik mijn school een lol doe als ik het niet vertel
d) GoT een slechte reputatie krijgt
publiceer ik de manier niet op internet. Mocht je snakken naar informatie kun je altijd mailen, of ik reply is natuurlijk de vraag leg dus goed je intenties uit...

Of het lukt, ik heb het nog niet uitgeprobeerd, laat ik morgen weten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo'n grote bug zal het toch niet zijn neem ik aan?
Kan me voorstellen dat je gewoon de manual van de site kan trekken (weet niet wat hun site is).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 17:14 schreef Koffie het volgende:
Kan me voorstellen dat je gewoon de manual van de site kan trekken (weet niet wat hun site is).
Nou het is niet echt een bug, ze hebben het expres ingebouwt. En over die manual, ik weet niet of je die kunt downen, het lijkt me van niet. Het is een Nederlands programma en de contacten met het softwarebedrijf lijken vrij goed omdat ze meerdere malen referenen naar het contact zoeken met hun bedrijf. Ik denk dus dat een gebruiker als deze een handleiding nodig hebt dat deze die dan kan krijgen door contact te zoeken via e-mail of telefoon of zo.

Weer even terug bij het lijntje, er staat dus een soort en met kopje in de handleiding "Wat te doen bij het vergeten van het password" Tja, ben ik nou toch ineens mijn password vergeten... >:)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Op donderdag 24 januari 2002 19:11 schreef Laurentz het volgende:

[..]

Nou het is niet echt een bug, ze hebben het expres ingebouwt. En over die manual, ik weet niet of je die kunt downen, het lijkt me van niet. Het is een Nederlands programma en de contacten met het softwarebedrijf lijken vrij goed omdat ze meerdere malen referenen naar het contact zoeken met hun bedrijf. Ik denk dus dat een gebruiker als deze een handleiding nodig hebt dat deze die dan kan krijgen door contact te zoeken via e-mail of telefoon of zo.

Weer even terug bij het lijntje, er staat dus een soort en met kopje in de handleiding "Wat te doen bij het vergeten van het password" Tja, ben ik nou toch ineens mijn password vergeten... >:)
illusion is geen nederlands programma, het komt ergens uit Scandinavië...

Verder is Illusion idd een bijhoorlijk krachtig programma, maar helaas nog niet bug-vrij. We komen regelmatig hiero machines tegen die ineens command.com niet meer kunnen vinden of blijven hangen in de Boot... Een computer met Illusion erop naar de zeik te helpen is ook helemaal niet moeilijk, een computer met Illusion erop hacken wel. (als de BIOS dicht zit iig)

Het is dan ook ideaal tegen Keyloggers enz.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 19:20 schreef Steven_NL het volgende:

illusion is geen nederlands programma, het komt ergens uit Scandinavië...
Daar heb je gelijk in, ik heb het even nagezocht. Het zal waarschijnlijk de software leverancier zijn die nederlands is.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Laurentz: Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je gevonden hebt, en als je het wil delen en onze school iets verder wilt helpen mail dan naar GJdeBoer@friesepoort.nl

• Steven
Op vrijdag 25 januari 2002 14:38 schreef DGTL_Magician het volgende:
Laurentz: Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je gevonden hebt, en als je het wil delen en onze school iets verder wilt helpen mail dan naar GJdeBoer@friesepoort.nl
* Steven dezelfde vraag ;) (stevenh@xs4all.nl)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 17:14 schreef Koffie het volgende:
www.onderwijssoftware.nl
Illusion99 gebruik ik ook als beveiliging in een trapveldje. Dit wordt geleverd met BiosGuard die, je raad het al, de bios beveiligd. 200% ! Het werkt iets anders dan de Reborncard, Illusion99 maakt alle veranderingen (ook format c: & deltree c:\wondows /y) uitsluitend virtueel! Het kost dus zelfs geen tijd om iets terug tezetten omdat er eenvoudig niets is veranderd. Verder kun je directory's uitzonderen, bijvoorbeeld c:\mijn documenten. Ook is er een tooltje waarmee je op alle beveiligde pc's remote de beveiliging aan of uit kunt zetten.
Ik wil er geen reklame voor maken dus ik ga maar ff stoppen :D maar dit proggie is zn geld meer dan waard want het werkt en doet wat het moet doen.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Maar wat Laurentz heeft ontdekt in de handleiding is wel zorgwekkend, je kunt namelijk vrij eenvoudig de beveiliging om zeep helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 07:54 schreef DGTL_Magician het volgende:
Maar wat Laurentz heeft ontdekt in de handleiding is wel zorgwekkend, je kunt namelijk vrij eenvoudig de beveiliging om zeep helpen.
Inderdaad, net wat u zegt. Gelukkig is deze handleiding niet erg makkelijk te vinden op internet. De handleiding die te vinden is op www.onderwijssoftware.nl is aangepast, en wel zodanig dat je er geen informatie uit kunt halen waarmee je de beveiliging kunt uitschakelen.

Verwijderd

Ik ben een systeembeheerder op een school in Wageningen, waar we ook Illusion '99 op de computers hebben staan. Maar nu heeft een of andere lolbroek het wachtwoord weten te kraken en op de meeste computers staat nu de grootst mogelijke rommel. Hij heeft het wachtwoord ook veranderd, zodat wij er niet meer bij kunnen. We kunnen echt niks meer, want zoals bekent zet Illusion alles weer keurig in de oude staat terug.
Laurentz, kun je mij mailen hoe je het wachtwoord weer terug zet. Ik werk hier net, en niemand kan de handleiding vinden. Mijn mail-adres is: freddie_janssen@zonnet.nl
Alvast bedankt.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
mhm, er blijft altijd wel een manier om een systeem om zeep te helpen. dat is niet zo moeilijk. om gewoon volledige toegang te krijgen is weer een heel ander verhaal.

Maar je hebt ook scholen waar ze die software verkeerd gebruiken, om leerlingen te monitoren. ik weet dat het gewoon mag als je een melding geeft van te voren, maar toch. ik blijf het een inbreuk op mijn privacy vinden. Het is een niet fijn gevoel als je constant in de gaten gehouden word. ze hebben er namelijk iemand fulltime voor in dienst :(

Gelukkig zijn veel systeem beheerders (die hoogstwaarschijnlijk niet op GOT zitten want anders hadden ze hun vak wel begrepen) niet echt veel verstand hebben van wat ze aan het doen zijn, en zo de beveileging uit te schakelen is.

voor de sysops hierboven die geeintresseerd zijn; ze gebruiken hier novell zen om ons lastig te vallen. Als het bestand in gebruik is valt het niet te deleten (duh), maar als je gewoon in dos opstart valt zenrc32.exe wel te verwijderen. De mogelijk uitschakelen om in dos op te starten is een goede remedie.

enne laat je de boel wel heel daar op het ROC Utrecht, Youri knip, aka YTcroc :)

edit : ik vraag het me zo maar af. Freddie_Janssen
waarom heb je maar 1 post ? Je heet niet toevallig niet Fred Janssen en bent niet toevallig niet systeembeheerder ??

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 18-12-2008 13:46 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ach ja.. er lopen wel meer systeembeheerders rondt die denken verstand van zaken te hebben, maar drukker bezig zijn met gebruikers te pesten, en alles dicht te timmeren, dan ervoor te zorgen dat gebruikers fatsoenlijk kunnen werken (ik heb het hier dus over bedrijfsomgevingen, niet scholen o.i.d.).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

zucht
de bekende goeroe docent die in zijn vier taakuurtjes in de week even het systeembeheer doet is niet weg. hi is nu 23 en fulltime non-functioneel bezig met gebruikers pesten op diverse scholen.

je moet sowieso een reuzenrund zijn om de manual beschikbaar te maken natuurlijk, maar je moet helemaaaaal een gigakoe zijn als je niet weet dat je illusion gewoon over kan ghosten. de wageningse systeembeheerder die een zonnet account heeft ipv een @mijnschoolhier.nl account, die is dus OF héél slecht in z'n vak OF een leerling die denkt dat ie leuk gaat zijn.

/me gokt optie B

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 14:55 schreef QBiT het volgende:
mhm, er blijft altijd wel een manier om een systeem om zeep te helpen. dat is niet zo moeilijk. om gewoon volledige toegang te krijgen is weer een heel ander verhaal.

Maar je hebt ook scholen waar ze die software verkeerd gebruiken, om leerlingen te monitoren. ik weet dat het gewoon mag als je een melding geeft van te voren, maar toch. ik blijf het een inbreuk op mijn privacy vinden. Het is een niet fijn gevoel als je constant in de gaten gehouden word. ze hebben er namelijk iemand fulltime voor in dienst :(

Gelukkig zijn veel systeem beheerders (die hoogstwaarschijnlijk niet op GOT zitten want anders hadden ze hun vak wel begrepen) niet echt veel verstand hebben van wat ze aan het doen zijn, en zo de beveileging uit te schakelen is.

voor de sysops hierboven die geeintresseerd zijn; ze gebruiken hier novell zen om ons lastig te vallen. Als het bestand in gebruik is valt het niet te deleten (duh), maar als je gewoon in dos opstart valt zenrc32.exe wel te verwijderen. De mogelijk uitschakelen om in dos op te starten is een goede remedie.

enne laat je de boel wel heel daar op het ROC Utrecht, Youri, aka YTcroc :)

edit : ik vraag het me zo maar af. Freddie_Janssen
waarom heb je maar 1 post ? Je heet niet toevallig niet Fred Janssen en bent niet toevallig niet systeembeheerder ??
Ja hoor Rutger, ik zal alles heel laten, als jij dat ook doet op het Scutos?

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 10-06-2011 16:37 . Reden: Naam op verzoek verwijderd. ]

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 09:29 schreef KnetterGek het volgende:
zucht
de bekende goeroe docent die in zijn vier taakuurtjes in de week even het systeembeheer doet is niet weg. hi is nu 23 en fulltime non-functioneel bezig met gebruikers pesten op diverse scholen.

je moet sowieso een reuzenrund zijn om de manual beschikbaar te maken natuurlijk, maar je moet helemaaaaal een gigakoe zijn als je niet weet dat je illusion gewoon over kan ghosten. de wageningse systeembeheerder die een zonnet account heeft ipv een @mijnschoolhier.nl account, die is dus OF héél slecht in z'n vak OF een leerling die denkt dat ie leuk gaat zijn.

/me gokt optie B
Ik heb zelf ook nog internet thuis, ok?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Op woensdag 20 februari 2002 09:29 schreef KnetterGek het volgende:

/me gokt optie B
misschien ben ik een beetje paranoia maar ik gok ook optie B :)

Verwijderd

heb je internet thuis, oh sorry dat had ik nog niet geraden :P

wat ik bedoel (komt ie weer)
is dat je helemaal geen sysbeh bent, maar gewoon een leerling. geen enkele SBer gaat namelijk vragen om het wachtwooord van een WS protection tooltje op internet "omdat ie het wacthwoord kwijt is" want hij ghost er gewoon overheen en wieberen die keet.

overigens door hier optie B aan te vechten produceer je zelf het antwoord als zijnde optie A. zou ik niet doen :)

Verwijderd

en nu weer on-topic:

ik heb de testversie gedownload maar ik kan in de manual, de opties, en de online FAQ niet vinden of het mogelijk is ongeveer 20.000 werkstations te beheren (uiteraart via ZEN en de NAL) zonder dat ik bij het uitrollen van een verse app ELKE pc af moet om illusion uit te zetten, app te importeren, en weer illusion aan te knarren. ik verteld e nl net aan een zgn stagebegeleider wat illusion deed en toen ging ie heel hard vloeken over Reborn kaartjes enzo... en ik heb eigenlijk ook geen trek in volledig testen hoe illusion functioneert om er dan achter te komen dat dat van z'n lang-zal-ze-levensdagen niet goed gaat werken. en JA, het is teveel moeite om alle PCs één voor één met remote control op te nemen en remote illusion uit te zetten. ze gaan me hier al slaan bij het idee alleen. :'(

Verwijderd

Kijk even of je illusion99 via een cmdline optie uit en aan kan zetten. Bijv. illusion99.exe -password -off / -on
Zo ja, voeg die cmdline toe aan je zen app distributie (voor en na). Gaat het niet via een cmdline dan kan je nog wat proberen via autoit, vbscript o.i.d.

Verwijderd

Even tussendoor, zorgt dat Illusion er ook voor dat Fdisk niet meer gebruikt kan worden om gewoon de hele harde schijf leeg te keren?
Of begrijp ik het verkeerd, en komt de image van een netwerk af?

Verwijderd

volgens mij wordt er neit geimaged hoor. er wordt gewoon niets weggehaald. het programma houdt bij wat de user uitspookt in een soort nep-computer. die is gewoon foetsiez0rz na boot.

met de cmmoandline spelen lijkt mij ook de enige nuttige manier maar op dit moment gaat een app disten zo:

1. maak snappshot
2. pleur in nal voor goeie users
3. user klikt ding aan in nal.
*de app wordt geinstalleerd als dat nog niet gebeurd was
*als de app stuk is wordt ie ook opnieuw geinstalleerd (veriy)
*app start op

als bij stap 3 de app geinstalleerd wordt, moet je eerst illusion uitzetten, dan de app er op zetten, rebooten, en dan illusion weer AAN zetten, en WEER rebooten.

ik voorzie nú al leerlingen die met stekkers gaan spelen of op de uitknop rammen.
t is wel de enige oplossing die ik op dit moment kan verzinnen... dit belooft weinig goeds ;(

• Steven
Op woensdag 20 februari 2002 13:10 schreef Remark het volgende:
Kijk even of je illusion99 via een cmdline optie uit en aan kan zetten. Bijv. illusion99.exe -password -off / -on
Zo ja, voeg die cmdline toe aan je zen app distributie (voor en na). Gaat het niet via een cmdline dan kan je nog wat proberen via autoit, vbscript o.i.d.
Ehh, je kan ook gewoon Illusion Remote nemen hoor... Kan je gewoon (over TCP/IP) op elke PC die aanstaat Illusion uit/aan zetten en zelfs de gebruiker als wat daarna moet worden ingelogd instellen.

• Steven
Op woensdag 20 februari 2002 13:25 schreef Xenocrates het volgende:
Even tussendoor, zorgt dat Illusion er ook voor dat Fdisk niet meer gebruikt kan worden om gewoon de hele harde schijf leeg te keren?
Of begrijp ik het verkeerd, en komt de image van een netwerk af?
Illusion zorgt ervoor dat ALLE wijzigingen op de hardeschijf fictief zijn. De wijzigingen worden dus elders op de schijf opgeslagen dan in het echte bestand. Ook is formateren en fdisken onmogelijk gemaakt.
Dit is natuurlijk alleen zo in de windows omgeving, en niet als je met een boot-flop start.
Op woensdag 20 februari 2002 13:39 schreef KnetterGek het volgende:
volgens mij wordt er neit geimaged hoor. er wordt gewoon niets weggehaald. het programma houdt bij wat de user uitspookt in een soort nep-computer. die is gewoon foetsiez0rz na boot.

met de cmmoandline spelen lijkt mij ook de enige nuttige manier maar op dit moment gaat een app disten zo:

1. maak snappshot
2. pleur in nal voor goeie users
3. user klikt ding aan in nal.
*de app wordt geinstalleerd als dat nog niet gebeurd was
*als de app stuk is wordt ie ook opnieuw geinstalleerd (veriy)
*app start op

als bij stap 3 de app geinstalleerd wordt, moet je eerst illusion uitzetten, dan de app er op zetten, rebooten, en dan illusion weer AAN zetten, en WEER rebooten.

ik voorzie nú al leerlingen die met stekkers gaan spelen of op de uitknop rammen.
t is wel de enige oplossing die ik op dit moment kan verzinnen... dit belooft weinig goeds ;(
Dat zou ik inderdaad niet doen, wordt je helemaal gek van. Illusion is niet echt bedoelt op werkstations waar weel software op wordt geïnstalleerd en helemaal niet als het via de NAL wordt geïnstalleerd. Het is meer bedoelt voor PC's met weinig wijzigingen, zoals bijvoorbeeld in een mediatheek / bibliotheek achtige omgeving.

Maakt opzich weinig uit want in deze omgevingen is een snelkoppeling naar het juiste bestand op de server vaak al genoeg. En het startmenu staat (hoop ik..) gewoon ergens centraal op een server, dus dat kannog gewoon gedaan worden.

Verwijderd

nou...
een shortcutje is ECHT niet genoeg. de image met alle apps er tandaar din is met maximale Ghost compressie al 3.5 GB :(

dus ik denk dat het niets wordt met illusion op 20.000 edu pcs.

Verwijderd

Weet iemand een gratis alternatief voor illusion99?

Verwijderd

neem gewoon ff debug mee op een disk, dan dos-venster openen en ff met debug de hdd wissen >:)

dit is niet zo moeilijk, en zeker neit voor de leerling die thuis op z'n klooi pctje nog dos had staan.....

Illusion is met recht een 'illusie' van sommige mensen.....
hte helpt alleen tege mensen die niets of niet veel verstand van pc's hebbe en toch een pc willen verkloten :Z

Verwijderd

99,5 % van alle leerlingen dus.
heel goed.
newsflash:
als je de pc niet in dos kan booten, ook niet vanaf CD of flop, dan kom je in de windows commandprompt en in theorie zou illusion dan het benutten van debug gewoon af moeten vangen. (PC hangs on entering Real Mode is nl. een optietje) dus dan zou hij in principe moeten vastlopen. niets bereikt.

had ik al gezegd dat er bijgehouden wordt wie er inlogt op de PC? als jouw username de laatste is voor de pc dood gaat ben je natuurlijk wel de sukkel die hem om 5 uur smiddags mag komen fixen :D

• Steven
Op vrijdag 22 februari 2002 02:34 schreef 00fly747 het volgende:
Weet iemand een gratis alternatief voor illusion99?
Met alle respect, maar als je de kosten van Illusion ziet zijn die voor een normaal bedrijf haast gratis. Het valt echt in het niet bij prijzen die Microsoft rekent. En je krijgt er nog een helpdesk bij ook!!!
Ik zou (als je dit een oplossing vindt) gewoon Illusion kopen.

• Steven
Op vrijdag 22 februari 2002 09:50 schreef KnetterGek het volgende:
heel goed.
newsflash:
als je de pc niet in dos kan booten, ook niet vanaf CD of flop, dan kom je in de windows commandprompt en in theorie zou illusion dan het benutten van debug gewoon af moeten vangen. (PC hangs on entering Real Mode is nl. een optietje) dus dan zou hij in principe moeten vastlopen. niets bereikt.

had ik al gezegd dat er bijgehouden wordt wie er inlogt op de PC? als jouw username de laatste is voor de pc dood gaat ben je natuurlijk wel de sukkel die hem om 5 uur smiddags mag komen fixen :D
Wat veel mensen vergeten is dat als je kloot je zoveel bestanden van datum veranderd dat het vaak zo doorzichtig is als de pest. Dus de kunst is alleen een administratie bij te houden wie op welke tijd op welke PC zat.

Verwijderd

Ik heb hier al eens een verslagje over gemaakt tijdens me stage ik moest uitzoeken hoe het nouwerkte enzo. Ik moet zeggen het is een top programma! Als je geinteresseerd bent daar et verslag mail me maar ff stuur ik em. Of ICQ me ff

Verwijderd

dat verslag wil ik eigenlijk wel benutten.
als je het niet erg vind dat ik het misschien misbruik, kun je het wel naar me emailen op hsa@davinci.nl

als ik er iets van wil copy-pasten naar m'n stage verslag dan zal ik je wel even vragen hoe het zit met © en hoe groot je naam in de credits moet :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo zo, ik kom weer eens even kijken op T.net omdat ik zo'n beetje elke dag nu e-mails krijg met daarin: "Tell me Tell me Tell me!!!!"

Tot mijn verbazing is dit topic nog niet eens uitgestorven, d8 eigenlijk al lang dat iedereen het weer over andere dingen had en dat dit topic in het archief was beland.

Het is allemaal wat, maar het feit is zo dat ik nu beschik over het programma ala installatie bestand. De sysops op mijn school hebben een 'install' map op een van de fileservers. Maar helaas zijn de FTP poorten geblokked, past net niet op een floppy, maar gelukkig is daar hotmail...

Aangezien ik het best heel erg druk heb, ik doe immers dit jaar examen, ben ik eerlijk gezegt even niet zo bezig geweest met Illusion. Maar nu, n a v jullie bergen mail en mijn innerlijke drang tot ontdekkingen (klinkt dit niet lekker filosofies?) ga ik voor positieve doeleinden mijn eerder gemelde manier uittesten zodat ik zeker van mijn zaak ben. Ik houd vanaf nu iedereen hier op de hoogte.

Als het lukt dan meld ik deze manier aan de makers en die moeten dan maar een update zien te maken zodat het programma weer beter wordt.

Als ik mijn engelse boekverslag heb gevonden op internet dan gaat ik gauw verder met Illusion. Keep in touch!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 09:50 schreef KnetterGek het volgende:
heel goed.
newsflash:

bij windhoos 9x versies HOEF je neit intelogge......simpel omzeild dus... en een simpel tooltje (die in protected mode werkt) zorgt ervoor dat je vrolijk toch je debug uit kunt voere >:)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:08
Is het eigenlijk niet veiliger om NT-machines te nemen, de BIOS te beveiligen met een pass (en er dus voor zorgen dat er niet geboot kan worden vanaf diskette of cd-rom) en dan ervoor zorgen dat deze machine moet inloggen op een NT-server. Kun je er dan toch voor zorgen dat de user bijna niks kan doen? Zoals hier op school kan ik niet in configuratiescherm, kan ik niet schrijven op de HD (behalve 1 directory), kan ik de netwerkinstellingen niet bekijken, ...
Ik heb zelfs eens voor de fun alles beveiligd. Je kan opstarten, maar dat is dan ook bijna alles, zelfs afsluiten lukte niet meer.
Misschien wel iets minder veilig dan die Illusion, maar toch wel redelijk deftig denk ik.
In onze labo's hebben we gewoon Win98 machines en kan je er natuurlijk op klooien zoveel je wil, maar je moet nog altijd inloggen, dus weet men wie wanneer op welke pc bezig is geweest.

Verwijderd

NT machines? geen optie. edu omgeving. alles werkt niet onder NT.

en eh... onder w98 moet je WEL inloggen als de stekker d'r in zit. als je mijn andere topics hier had gelezen wist je dat al, want we draaien hier novell en de client is uitgelegd dat er ingelogd wordt. niet inloggen = niet pc gebruiken. kun je met illusion nog eens dubbel forces. verder slaat de PC accuut vast als je realmode in gaat. ik heb het getest en dat vast is dus ECHT VAST. ik zie dus niet in waarom ik me druk moet maken om koters met debug.

en norgmaals. 99.5% weet neit eens wat debug is laat staan hoe het werkt.

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09-2025
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijk uitslag van Laurentz :)

Is het gelukt of niet?

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

ja, ben ik ook benieuwd naar >:)
btw,
<kickje> zeggen ze dan :Z

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 10:58 schreef Freddie_Janssen het volgende:
Ik ben een systeembeheerder op een school in Wageningen, waar we ook Illusion '99 op de computers hebben staan. Maar nu heeft een of andere lolbroek het wachtwoord weten te kraken en op de meeste computers staat nu de grootst mogelijke rommel. Hij heeft het wachtwoord ook veranderd, zodat wij er niet meer bij kunnen. We kunnen echt niks meer, want zoals bekent zet Illusion alles weer keurig in de oude staat terug.
Laurentz, kun je mij mailen hoe je het wachtwoord weer terug zet. Ik werk hier net, en niemand kan de handleiding vinden. Mijn mail-adres is: freddie_janssen@zonnet.nl
Alvast bedankt.
Yeah sure, doet me denken aan: "Want me to crack ANY hotmail account? There is an autoreply-script on ........@hotmail.com. Mail the username of the account you want to hack plus your own password as identification and it will mail you back all info on the account to be hacked."

:r

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 21 mei 2002 13:37 schreef Conan het volgende:
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijk uitslag van Laurentz :)

Is het gelukt of niet?
mail hem eens ipv te kicken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.