Op donderdag 24 januari 2002 10:09 schreef Ortep het volgende:
[..]
Je hebt de bijbel blijkbaar nog niet gelezen. Moet je beslist eens doen. Er staan een verhelderende dingen in.
Dan kom je dingen tegen als:
Oog om oog, tand om tand.
Een profeet die last had van een stel klierende kinderen en ze dus door een stel beren liet verscheuren.
Broers die elkaar vermoorden
Dochters die met uit vrije wil sex hebben met hun vader omdat ze hem zo een zoon kunnen schenken.
Als iets in een boek staat, hoeft het nog niet goedgekeurd te worden, je rukt zaken totaal uit zijn verband...
SGP fundamentalistisch? Vroeger niet, vroeger was dat normaal, maar tegenwoordig zijn normen en waarden zo aan verandering onderhevig, dat de SGP Nederland totaal is ontgroeid, zoals heel veel mensen het steeds meer ontgroeien, zoals ik.
Begrijp me goed, ik stem niet op SGP, en ben het helemaal al niet eens met hun wat betreft de rechten van vrouwen,
maar ook de andere christelijke partijen ontgroeien nederland steeds meer... Ik vraag me ook af hoelang dit door kan gaan, ik ben zelf christen, en ik hoop dat ik normaal in nederland kan blijven leven, we moeten het tegenwoordig al hebben als minderheidsgroepering van de tolerantie. Maar ik hoor steeds vaker over doorgeslagen tolerantie. Dus ik vraag me af wanneer religie steeds meer verboden gaat worden, wanneer is het verschil zo groot dat de normale mens het absoluut niet meer begrijpt?
Ik kijk elke dag wel ff op FOK!, en daar zie je dus zeer vaak reacties als: ":r wanneer wordt religie eigenlijk verboden?"
Dat is dus best verontrustend voor mij...
Het programma van SGP heeft jammer genoeg veel irritatie opgeroepen in nederland, en best begrijpelijk, als je de bijbel niet ziet als een gezaghebbende bron, kan je het programma niet begrijpen, en het is zonder de bijbel ook niet te beargumenteren.
Op het moment mag steeds meer --> homohuwelijk, en abortus al een flinke tijd, euthenasie, etc
Nieuwe normen en waarden vervangen oude, maar wanneer worden de oude verboden?