Toon posts:

[thuisnetwerk] kabel van beneden naar boven ...

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een netwerk maken tussen de Pc van m'n ouders (die in de huiskamer staat) en mijn Pc (die op m'n kamer staat), echter is 't niet zo makkelijk om een kabel te trekken...

* een gat in 't plafond boren is geen optie
(vanwege dat 't geen gezicht is, en er kunststof verwarmingsbuizen doorheen lopen)
* via de trap naar boven is ook geen optie omdat dat ook geen gezicht is, en ook aan de andere kant van 't huis is.

nu kwam ik gister op 't geniale idee:
via de buizen in de muur, waar ook de stopkontacten hun draden lopen :P leek mij ideaal:

(ik heb gepaint:)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~cappelle/got/naamloos.jpg

beneden dus een kabeltje naar binnen, en boven er weer uit.
nou heb ik vanmiddag geprobeerd om een electriciteitskabel er van boven doorheen te doen, zodat een UTP kabel er later doorheen kan. nou kwam ik ongeveer in de blauwe cirkel op het plaatje vast te zitten, de kabel wou niet verder :(
en ook als ik heb vanaf beneden probeer kom ik telkens daar vast te zitten. :(

(de enigszins rode lijnen op het plaatje zijn de electriciteitskabels voor de wandcontactdozen)

weet iemand wat voor knooppunt daar zou kunnen zitten ??

en evt een andere geniale oplossing ??

PS: Draadloos is geen optie omdat dat gewoonweg te duur is.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een grotere kans op slagen heb je als je eerst de 230-bedrading eruit trekt en daarna weer erin trekt alleen dan nu met netwerkkabeltje erbij....

* WFvN vraagt zich af of dit officiëel wel is toegestaan... en of je geen problemen kan krijgen met verzekering mocht er brand uitbreken :?

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

in het plafond zal wel een knooppunt zitten, dat word dus moeilijk...

ik denk dat je toch echt tijdelijk wat planken van de vloer/het plafond eruit moet halen om erbij te kunnen...

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12 16:53
ik zou het niet zo doen
die 230V draden zorgen voor enorme storing op het netwerk-verkeer...
dit als de data al zou overkomen....

en dat je in de vloer vast komt te zitten heeft waarschijnlijk met maken met het feit dat daar een verdeeldoos ligt.
met een flexibele kabel (zijn daar speciaal voor te koop) geef ik je meer kans :)

www.kuiphuis.nl

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12 19:03
Geloof me, dit werkt niet, zeker niet als de spanningskabel en utp-kabel over langere afstand naast elkaar liggen.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Zo simpel als jij het tekend loopt het niet hoor.

Alle wandcontactdozen in een kamer gaan naar de centraaldoos in het plafond. Dit geld ook voor de slaapkamer boven. Je moet dus via één of meer centraaldozen naar de meterkast en dan naar boven-> oftwel: ongebegonnen werk.

Hebben jullie geen loze leiding voor tv of telefoon lopen? Deze lopen over het algemeen wel rechtstreeks?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

De meeste 220 buisjes die door de muur lopen, zijn schuin weggevreest. Dit houdt dus in dat ze recht omhoog gaan, dan een bocht maken, verder stijgen, en na wederom een bocht, weer recht uitkomen.

Zoals in een reply hierboven al gezegd, kan je beter de 220 bedrading terugtrekken, nadat je aan het uiteinde een dikke draad heb bevestigd. Hierna kan je de hele set met draden(Dus INCL netwerk) weer naar bvoen trekken door middel van het touwtje.

Trekken werkt beter als duwen.. (Hmmm Rare zin zo :-) )

Heb je geen telefoon boven??? De buizen van de telefonie zijn minder storings gevoelig, en vaak leger als de 220 leidingen.

/edit
Hmm Zie dat er meer zijn met dezelfde ideen :-)
/einde editje :)

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12 22:48
Hebben jullie telefoon boven??
Als dat zo is dan kan het zijn dat er een kabeltje naar boven loopt van de telefoon. Misschien kan je hem via die weg laten lopen.

edit
er zijn dus meer met dit idee
/edit

Mijn speelgoed

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 23 januari 2002 16:27 schreef MrDry het volgende:

Alle wandcontactdozen in een kamer gaan naar de centraaldoos in het plafond. Dit geld ook voor de slaapkamer boven. Je moet dus via één of meer centraaldozen naar de meterkast en dan naar boven-> oftwel: ongebegonnen werk.
|:( domdomdomdom.... je hebt gelijk.... had ik niet aan gedacht...
Hebben jullie geen loze leiding voor tv of telefoon lopen? Deze lopen over het algemeen wel rechtstreeks?
Indeed... alleen komen die meestal uit in de meterkast.

Mocht je in de woonkamer/slaapkamer niet gelukkig uitkomen omdat de kabel dan de halve kamer door moet om van de doos aan de muur bij je pc te komen, dan kan je misschien (kan ik van hieruit niet beoordelen) de overige meters kabel UTP netjes achter de plinten wegwerken.....

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
[b]
Trekken werkt beter als duwen.. (Hmmm Rare zin zo :-) )
als --> dan :D

www.debrasserie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:19 schreef wfvn het volgende:
Een grotere kans op slagen heb je als je eerst de 230-bedrading eruit trekt en daarna weer erin trekt alleen dan nu met netwerkkabeltje erbij....

* WFvN vraagt zich af of dit officiëel wel is toegestaan... en of je geen problemen kan krijgen met verzekering mocht er brand uitbreken :?
eeehm, ik weet niet eens hie ik die 230 draden eruit moet krijgen, laat staan er weer in. geen optie dus.
Op woensdag 23 januari 2002 16:21 schreef GraasGast het volgende:
in het plafond zal wel een knooppunt zitten, dat word dus moeilijk...

ik denk dat je toch echt tijdelijk wat planken van de vloer/het plafond eruit moet halen om erbij te kunnen...
planken? de vloer is een stuk beton.. en de vloer boven ook :P ook geen optie dus
Op woensdag 23 januari 2002 16:22 schreef Nowhere het volgende:
ik zou het niet zo doen
die 230V draden zorgen voor enorme storing op het netwerk-verkeer...
dit als de data al zou overkomen....

en dat je in de vloer vast komt te zitten heeft waarschijnlijk met maken met het feit dat daar een verdeeldoos ligt.
met een flexibele kabel (zijn daar speciaal voor te koop) geef ik je meer kans :)
wat voor flexibele kabel? en die storing.. hij loopt maximaal 2 meter langs 230V .. ik weet het niet maar, ik denk dat dat wel zou moeten kunnen.
Op woensdag 23 januari 2002 16:26 schreef michiel100 het volgende:
Geloof me, dit werkt niet, zeker niet als de spanningskabel en utp-kabel over langere afstand naast elkaar liggen.
2 meter ja, dat is toch wel te doen? en is evt een STP (shielded) een optie? en evt op 10Mbit ipv 100Mbit?
Op woensdag 23 januari 2002 16:27 schreef MrDry het volgende:

ja dat er een centraaldoos zit weet ik ook wel, maar ik weet niet precies hoe die eruit ziet, en er lopen geen telefoonbuizen naar boven (haha aan de andere kant van 't huis wel, maar dan zit de douche er weer tussen :( )

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-12 16:55

IvoB

Prutst er rustig op los

boren is toch echt de enige oplossing, met draadgoten, en het plafond een beetje repareren met plamuur. Wireless is misschien het overwegen waard.

Verwijderd

Volgens mij is dat alleen in de nieuwere woningen. Dit in verband met de groei van ISDN, Kablemodems, en Huiscentrales. Aangezien er sdteeds meer mensen dat in de meterkast hangen, laten ze tegenwoordig de telefoon leidingen daar uitkomen.

Dit neemt echter niet weg, dat als je door de grond naar je kruipruimte gaat, en dan ij de meterkast weer naar boven komt, kan je alsnog van de PC van beneden, via de telefoon lijn, weer naar boven.

/edit
Zelf heb ik thuis gewoon een gat geboord in het plafond... Beetje netfdichten, en sierplaatje er over heen, en iemand die het ziet. Gat zit verstopt achter de gordijnen, dus niemand die er last van heeft ook.......
/Einde editje :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:30 schreef wfvn het volgende:

[..]

|:( domdomdomdom.... je hebt gelijk.... had ik niet aan gedacht...
[..]

Mocht je in de woonkamer/slaapkamer niet gelukkig uitkomen omdat de kabel dan de halve kamer door moet om van de doos aan de muur bij je pc te komen, dan kan je misschien (kan ik van hieruit niet beoordelen) de overige meters kabel UTP netjes achter de plinten wegwerken.....
mmm... is ff kijke hoor... als ik 'm via de telefoonlijn naar boven doe... dat kan iig. dan zou hij dus in m'n ouders hun kamer uitkomen, en dan moet ik daar langs de plint, langs de douche, naar mijn kamer. en dan .. mja is evt een optie...

Verwijderd

Volgens mij zit er weinig anders op dan toch een gat te boren zelf. UTP langs elekticiteit leggen wil je inderdaad niet, dat stoort als een gek. Je zal verminkte data krijgen uiteindelijk en lage performance op je netwerk.

Je hebt toch wel bouwtekeningen waar je leidingen lopen in je huis? En je kan dat toch wel wegwerken door dat gat in je plafond/vloer in een onopvallende hoek te maken?

Verwijderd

Je zou het wel kunnen doen maar je maakt dan een enorme omweg want meestal gaan de kabels niet direct naar boven maat eerst naar de hoofd doos en die zit boven in het plafon en vandaar naar beneden. *D

Verwijderd

mmm... is ff kijke hoor... als ik 'm via de telefoonlijn naar boven doe... dat kan iig. dan zou hij dus in m'n ouders hun kamer uitkomen, en dan moet ik daar langs de plint, langs de douche, naar mijn kamer. en dan .. mja is evt een optie...
Ik weet niet of je gespannen vloerbedekking hebt, maar dan kan je achter de span latjes de vloerbedekking voorzichtig oplichten, en kan je onder de vloerbedekking langs, zonder dat je het ziet, of er nadelige gevolgen aan ondervindt.

En dan komt het vast wel goed dacht ik zo :)

Suc6 ermee.....

Verwijderd

Trouwens je krijgt vette storing door het magnetisch veld van 230V

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:37 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Volgens mij is dat alleen in de nieuwere woningen. Dit in verband met de groei van ISDN, Kablemodems, en Huiscentrales. Aangezien er sdteeds meer mensen dat in de meterkast hangen, laten ze tegenwoordig de telefoon leidingen daar uitkomen.

Dit neemt echter niet weg, dat als je door de grond naar je kruipruimte gaat, en dan ij de meterkast weer naar boven komt, kan je alsnog van de PC van beneden, via de telefoon lijn, weer naar boven.

/edit
Zelf heb ik thuis gewoon een gat geboord in het plafond... Beetje netfdichten, en sierplaatje er over heen, en iemand die het ziet. Gat zit verstopt achter de gordijnen, dus niemand die er last van heeft ook.......
/Einde editje :)
ehm ja 't is een vrij nieuw huis (3 à 4 jaar oud), en in de meterkast zie ik ook een paar kabels lopen van de TV, en ook van de telefoon, maar 't probleem is: die komen niet in mijn kamer uit :( en ja gaatje boren...en dan ineens de hele woonkamer in een zwembad zien veranderne... nee dat een ramp zijn... gaat boren is leuk, maar niet in dit huis.
Op woensdag 23 januari 2002 16:41 schreef Ghoster het volgende:
Volgens mij zit er weinig anders op dan toch een gat te boren zelf. UTP langs elekticiteit leggen wil je inderdaad niet, dat stoort als een gek. Je zal verminkte data krijgen uiteindelijk en lage performance op je netwerk.

Je hebt toch wel bouwtekeningen waar je leidingen lopen in je huis? En je kan dat toch wel wegwerken door dat gat in je plafond/vloer in een onopvallende hoek te maken?
ehm ja bouwtekeningen ... ja die had ik vanmiddag al zitten te bestuderen, er loopt daar waar ik het wil dus minimaal 1 kunststof verwarmingsbuis door de vloer (boven)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Doe het dan buitenom (buitenmuur), geen kabels in huis. UTP ff in goede pijp of pvc buis doen, netjes aan de muur doen, ff sealen. Ook de gaten i.d. muur ff netjes afwerken, klaar.

Als je het gewoon netjes en met belei doet, dan heb je een mooi resultaat, waar niemand last van heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:44 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Ik weet niet of je gespannen vloerbedekking hebt, maar dan kan je achter de span latjes de vloerbedekking voorzichtig oplichten, en kan je onder de vloerbedekking langs, zonder dat je het ziet, of er nadelige gevolgen aan ondervindt.

En dan komt het vast wel goed dacht ik zo :)

Suc6 ermee.....
ja vloerbedekking... dat had ik misschien eerder moeten zeggen: boven hebben we kurk (vastgelijmt) en beneden hebben we iets van hout op de vloer liggen (ook vastgelijmt)
dankje voor je idee, maar het is helaas geen optie hier. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:49 schreef KillerAce_NL het volgende:
Doe het dan buitenom (buitenmuur), geen kabels in huis. UTP ff in goede pijp of pvc buis doen, netjes aan de muur doen, ff sealen. Ook de gaten i.d. muur ff netjes afwerken, klaar.

Als je het gewoon netjes en met belei doet, dan heb je een mooi resultaat, waar niemand last van heeft.
ehm ja.. ik woon hier bij me ouders in huis, en i denk niet dat ze dat leuk gaan vinden... dus zolang het niet de enige optie is, is dit geen optie.

Verwijderd

dadelijk ben je even duur uit met kabels dan een wireless kitje :D :D :D :D

wij hebben van die handige schotten, tussen mij en de server beneden is ruim 20 meter..

wij hebben hier van die schotten met allemaal tering troep, die ze bij de bouw eran in hadden gedunkt,

daar legt gewoon die kabel in, en tussen mij en de server zit de woonkamer, slaapkamer, badkamer en dan pas mijn slaapkamer, dus misschien is dit een oplossing

bij ons zaten er soort deurtjes in, maar wederom boren, waarom wil je dat dan niet?

[ff geintje]
wij gingen van beneden naar boven boren, die boor dr in boren maar, hij zat op gegeven moment vast dus je pa rukt aan die hamer steeds. ik ging boven kijken wassie er allang door heen :D
[/ff geintje]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:55 schreef slamm het volgende:
wij hebben hier van die schotten met allemaal tering troep, die ze bij de bouw eran in hadden gedunkt,

daar legt gewoon die kabel in, en tussen mij en de server zit de woonkamer, slaapkamer, badkamer en dan pas mijn slaapkamer, dus misschien is dit een oplossing

bij ons zaten er soort deurtjes in, maar wederom boren, waarom wil je dat dan niet?

[ff geintje]
wij gingen van beneden naar boven boren, die boor dr in boren maar, hij zat op gegeven moment vast dus je pa rukt aan die hamer steeds. ik ging boven kijken wassie er allang door heen :D
[/ff geintje]
ik heb helaas geen luxe schotten langs de muur...

boren, zoals ik al te vaak heb gezegd, is te riskant... een kennis van ons had dus in z'n nieuwe huis ook ff geboord in de vloer (om een drempel te maken) en daar lag dus z'n hele huiskamer blank... daarom wil ik niet boren...

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 13:22

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Wireless lijkt me de enige optie die over is. Langs de stroomdraden lukt toch niet. Veel te veel storing. Nooit UTP langs een stroomdraad. Of de PC van boven naar beneden of andersom.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

Topicstarter
tja, maar een wireless kitje kost toch al gauw zo'n 250 ~ 300 (f600,-) ofzo :? .. en dat voor een beetje internet op m'n kamer vind ik te duur... en je zit dan met 11Mbit ofzo?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ga voor draadloos. Dat spaart je eindeloos gekloot en ook problemen met de verzekering. Want reken maar dat de brandverzekering niet uitbetaalt als ze er na een brand achter komen dat je door de 230 buizen ook andere dingen hebt lopen. Zelfs al is de brand ontstaan in de keuken door een frituurpan.

Draadloos is niet zo vreselijk duur. Je ethernetkaartjes zijn immers ook niet gratis en je kabel, je aansluitdozen, je hub en je stekers ook niet. En dan ga ik er van uit dat je al bv een tang hebt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 17:40

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je twee PC's met elkaar wilt verbinden via wireless, dan heb je geen basisstation nodig en kan met met twee-, driehonderd piek klaar zijn.

Ik heb trouwens over 14 meter 2 UTP-kabels en 2 stroomsnoeren (230V) in één kabelgootje lopen en van storing merk ik niets. Tis geen STP, gewoon de goedkoopste shit. Die overspraak zal dus wel meevallen denk ik.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 17:10 schreef Vilenin het volgende:
Als je twee PC's met elkaar wilt verbinden via wireless, dan heb je geen basisstation nodig en kan met met twee-, driehonderd piek klaar zijn.

Ik heb trouwens over 14 meter 2 UTP-kabels en 2 stroomsnoeren (230V) in één kabelgootje lopen en van storing merk ik niets. Tis geen STP, gewoon de goedkoopste shit. Die overspraak zal dus wel meevallen denk ik.
ja die storing zal dan wel meevallen dacht ik zo,

oow, en die wireless voor 200 ~ 300 piek welke en waar is dat? (ik neem aan dat je het over Gulden piek hebt, nier euro-pieken?)

Verwijderd

Mag niet! (NEN 1010 druk 5)
Die 230 bedrading legt men niet voor niks in een buisje...
Maar als de afstand niet te lang is kan het natuurlijk wel.
Het lijkt me sterk dat die twee stopkontacten gewoon door gelust zijn maar als de bedrading terug trekt, knup er dan even een touwtje aan vast, kun je het daar na tegelijk met je utp er door heen trekken...

• AMDFreak
  • Laatst online: 12:12

AMDFreak

Intel is zo..

Hup gewoon boren.. heb ik ook..
UTP, TV kabel en 2 telefoonlijnen :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Als je het door de muur naar buiten doet moet je, van binnen naar buiten gezien, omlaag boren. (van buiten->binnen omhoog) Dit voorkomt dat water in de spouwmuur loopt.

2e optie: Kijk hoeveel ruimte er tussen de verwarmingsbuis en het plafond zit (ff rozet omlaag trekken). Als de speling groot genoeg is, kun je een kabel erlangs trekken en de stekker erop zetten (Hier lees je hoe) .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 17:21 schreef InterFreak het volgende:
Hup gewoon boren.. heb ik ook..
UTP, TV kabel en 2 telefoonlijnen :D
*zucht*

• Ed_Capone
  • Laatst online: 06-07 13:22

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Ik heb thuis ook gewoon een gaatje geboort, ligt ook van alles tussen. Maar ja niet geschoten is altijd mis :) .

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 17:24 schreef Ed_Capone het volgende:
Ik heb thuis ook gewoon een gaatje geboort, ligt ook van alles tussen. Maar ja niet geschoten is altijd mis :) .
tja en wel geschoten... is misschien wel een paar duizend euro schade... dat risico wil ik gewoon niet lopen...

en nou zag ik bij Alternate die Sitecom Wireless Home Network kit hier staan .. voor 185 euro (=f400,-) 't is wel leuk, maar toch een beetje aan de dure kant... voor zo'n arme student :P

[edit]
en die zal ook wel niet onder XP werken :(

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Loopt er niet heel toevallig ergens een buisje voor de cv-thermostaat langs je kamer?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 17:35 schreef Tonnes het volgende:
Loopt er niet heel toevallig ergens een buisje voor de cv-thermostaat langs je kamer?
ja.. aan de andere kant van de kamer :(

Verwijderd

Je zegt zelf dat je de bouwtekeningen hebt, dan weet je toch ook precies waar die leidingen lopen?? Dit staat tenslotte op die tekeningen.

Tuurlijk kunnen die leidingen ergens anders liggen, maar je zegt dat je kunstof leidingen hebt, die liggen meestal alleen in wat nieuwere huizen.

En bij nieuwere huizen moeten aannemers ervoor zorgen dat ze correcte bouwtekeningen voor de bewoners hebben, dit omdat er steeds meer kabels enz. door het huis lopen. Als jij dus de orginele bouwtekeningen hebt, en niet die uit een folder ofzo, maar echt dat goede tekeningen dan kan je er vanuit gaan dat je kan gaan boren op de plaatsen waar volgens de tekeningen geen leidingen ofzo lopen. Let wel op dat je effe een marge neemt van een centimeter of 10-15 dan weet je het helemaal zeker.

Succes ermee. Voordeel van metale leidingen blijkt nu wel weer die kan je gewoon opsporen met zo'n handige leiding zoeker...

Verwijderd

daarom hebben wij bij nieuwbouw (afgelopen zomer) vanaf elke leefbare ruimte (slaapkamers, zolders, keuken, studeerkamer, woonkamer) 2 loze leidingen laten trekken naar de meterkast, met als gevolg dat je op elke kamer KUNT hebben 1 x coaax door ene kabel, 1 x ethernet, en 1 maal phone, en zo hebben we het dus nou. hubje in de meterkast, en klaar is kees.

op bouwtekeningen, kun je NIET aflezen waar de buizen lopen, die gaan namelijk de kortste weg, dus diagonaal alle kanten op, je kun APPARAATJES kopen om te kijken waar stroom loopt door de muur.

je MOET de keuze maken, OF boren, OF wireless

Verwijderd

Topicstarter
op die bouwtekeningen staan wel alle WCD's maar niet hoe de leidingen door de muur lopen, 't zit er dus niet in dat het gaat werekn.

boren of wireless?
// boren heb ik het al over gehad
// als wireless goedkoper had geweesd en onder XP werkte, dan was 't een optie.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 24 januari 2002 10:08 schreef MPdave het volgende:
// als wireless goedkoper had geweesd en onder XP werkte, dan was 't een optie.
Vertel het niet tegen mijn server. Die draait XP en ook wireless. Ik wil niet dat hij er achter komt dat het eigenlijk niet kan. Nogmaals: Draden, ethernetkaarten en hubs kosten OOK geld. Je moet alleen naar het verschil kijken. En voor een laptop geldt dat een wireless kaart ongeveer even duur is als een normale ethernet kaart.

Kijk eens hier:
http://www.dynalink.nl/nederlands/index.html

Deze jongens hebben dus wireless dat prima werkt onder XP Totaal was ik iets van 320 Euro kwijt

Verwijderd

Stofzuiger erop, boven een draadje erdoorheen, dan dikker draadje, dan kabel er doorheen trekken... sim-pel

• LeonM
  • Laatst online: 29-10 14:18
Ik heb het ook gedaan via een lege buis door de muur (officieel om tvkabel naar boven te leggen) je moet alleen wel een soepele kabel nemen, anders is het behoorlijk lastig om het erdoorheen te krijgen.

Tip: huur een trekveer bij de Gamma ofzo

• Dreamer
  • Laatst online: 24-11 14:00

Dreamer

Foutje

als je verwarmingsbuizen hebt dan kan je hem daarlangs trekken want zit bijna altijd wel een klein gaatje.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:44 schreef Hooligan het volgende:
Trouwens je krijgt vette storing door het magnetisch veld van 230V
Echt niet!!! Daar heb je nul komma nul last van! Een gemiddelde voeding van een hub geeft meer inteferrentie op de kabel. Laat staan een volledig 19" rack waarbij 250 Utp touwtjes samen komen en volgebouwd is met netwerkapparatuur.

Op deze korte afstanden kan je waarschijnlijk gigabit ethernet over dat ene kabeltje heen duwen.....

BTW, wil je ook gelijk telefoon meenemen. Gebruik dan gewoon 2 draadjes van je UTP kabel. Je gebruikt er toch maar 4 voor je netwerkje. 100% gegarandeerd dat het werkt.....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 24 januari 2002 15:36 schreef dreamer het volgende:
als je verwarmingsbuizen hebt dan kan je hem daarlangs trekken want zit bijna altijd wel een klein gaatje.
Niet dus, in een modern huis zijn ze ingegoten. Bovendien worden die buizen HEET en dan de zaak smelten.

En uit het andere 'draadloos' topic
Zeker niet altijd, kunststof CV buizen zitten vaak ingegoten. Dan mag je met een Kango hamerboor dwars door je vloer heen. En probeer dat maar eens vlak naast een muur te doen ipv een cm of 20 je kamer in zodat de kabel met een mooi boogje aan het plafond hangt. En graag zonder dat je een stuk uit de vloer/plafond ramt waardoor je de kamer weer mag gaan witten. Heb je trouwens al eens gezien wat er gebeurt als die CV buizen warm worden? Ze kunnen 90 C halen. PVC isolatie gaat verweken bij 70 C

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 20:25
Mag ik even vragen welke draadje zich bezig houdt met verwarmingsbuizen?
Ik zit namelijk met het probleem dat ik opeens geen verbinding meer heb met mijn modem. Gaat ook van woonkamer naar PC-kamer en dit een stukje langs een verwarmingsbuis. Heb er tot nu toe weinig van gemerkt, maar sinds gisteren krijg ik geen IP meer. Router gereboot, na 37 dagen up-time, maar nog niets. Groene ledjes op de modem dus daar moet het probleem niet zijn, al heb ik de stroom voor de zekerheid er toch even vanaf gehaald (20 min. moet genoeg zijn) en weer aangezet, en weer groene ledjes. :?
Of zijn er problemen met @home in Tilburg?? Wat is ook alweer de lease-time voor een IP bij @home? Thenx for info.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 24 januari 2002 17:05 schreef Ortep het volgende:
Niet dus, in een modern huis zijn ze ingegoten. Bovendien worden die buizen HEET en dan de zaak smelten.
Op donderdag 31 januari 2002 13:07 schreef SimonBenson het volgende:
Mag ik even vragen welke draadje zich bezig houdt met verwarmingsbuizen?
Ik zit namelijk met het probleem dat ik opeens geen verbinding meer heb met mijn modem. Gaat ook van woonkamer naar PC-kamer en dit een stukje langs een verwarmingsbuis.
Lijkt me geen bal te maken te hebben met de verwarming hoor.
Ik heb hier TV/telefoon/UTP langs de verwarmingsbuis liggen.
dit is echt wel genoeg afgeschermd en tegen wat hitte kan het ook wel. Moet geen probleem zijn.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 31 januari 2002 13:15 schreef sjuk het volgende:
Ik heb hier TV/telefoon/UTP langs de verwarmingsbuis liggen.
dit is echt wel genoeg afgeschermd en tegen wat hitte kan het ook wel. Moet geen probleem zijn.
Een CV leiding kan 90 graden worden. PVC verweekt bij 70 graden. En dat hoef je dan niet direkt te merken. Dat kan maanden later pas een probleem geven als eindelijk alle isolatie weg is en je kortsluiting krijgt. Natuurlijk gaat het ook vaak wel goed, maar je weet het nooit zeker.

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 20:25
Maar als de buitenkant vrijwel gaaf is, op een kleine vervorming door de warmte na, kan het dan zo zijn dat de omhulsing van de kabels intern door-'gebrand' zijn??
Dan zou het wel zo kunnen zijn dat de kabel stuk is. Anders moet ik heel goed gaan zoeken of ik niet de kabel ergens eruit getrokken heb.. ;)
Update vanavond wel als ik weer internet heb.. of niet..

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 31 januari 2002 13:26 schreef Ortep het volgende:

[..]

Een CV leiding kan 90 graden worden. PVC verweekt bij 70 graden. En dat hoef je dan niet direkt te merken. Dat kan maanden later pas een probleem geven als eindelijk alle isolatie weg is en je kortsluiting krijgt. Natuurlijk gaat het ook vaak wel goed, maar je weet het nooit zeker.
TV en telefoon liggen hier al 10 jaar.
UTP een jaar of 4, nog geen loss of instabilliteit gemerkt.
Al mocht dat nog komen wil ik best eens in de 5 jaar een draadje vervangen voor een paar euro.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 31 januari 2002 14:14 schreef sjuk het volgende:
TV en telefoon liggen hier al 10 jaar.
UTP een jaar of 4, nog geen loss of instabilliteit gemerkt.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Niet iedere CV stookt het water op naar 90 graden. Maar het is niet onmogelijk. Een goed cv systeem probeert der water temperatuur zo laag mogelijk te houden. Het is dus best mogelijk dat je nooit boven de 50C uit komt. Maar dan...5 jaar later laat iemand de buitendeur open staan terwijl er een oosterstorm is en het buiten -10 is. Dan gaat die kachel wel hard aan de gang. En dan kan het dus mis gaan en je hebt geen idee waraom na jaren lang goed werken je systeem ineens niet meer werkt. Het is gewoon iets waar je rekening mee moet houden.

Je kan ook zonder veiligheidsgordels en zelfs met versleten remmen jaren lang zonder ongelukken in een auto rijden. Er moet alleen niet iets onverwachts gebeuren.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 31 januari 2002 14:59 schreef Ortep het volgende:
...Het is gewoon iets waar je rekening mee moet houden.

Je kan ook zonder veiligheidsgordels en zelfs met versleten remmen jaren lang zonder ongelukken in een auto rijden. Er moet alleen niet iets onverwachts gebeuren.
Ik geloof je gerust wel hoor :)
Maar ik maak me er alleen niet zo druk om. Wat zal mij het nou boeien dat een kabeltje een bepaalde temteratuur haalt of niet. Ik hoef er geen boeken voor open te slaan of er theorien op los te laten.
We hebben het over een simpel huisnetwerkje met een snoertje van een paar euro, geen high-end serverpark ofzo.
Die vergelijking die je maakt is ook nogal overdreven.

Ik vervang liever 1 keer per 5 jaar een stom kabeltje dan een complete wireless set aan te schaffen.

Maargoed dat is mijn mening :)
Pagina: 1