Ik wil thuis een netwerk maken tussen de Pc van m'n ouders (die in de huiskamer staat) en mijn Pc (die op m'n kamer staat), echter is 't niet zo makkelijk om een kabel te trekken...
* een gat in 't plafond boren is geen optie
(vanwege dat 't geen gezicht is, en er kunststof verwarmingsbuizen doorheen lopen)
* via de trap naar boven is ook geen optie omdat dat ook geen gezicht is, en ook aan de andere kant van 't huis is.
nu kwam ik gister op 't geniale idee:
via de buizen in de muur, waar ook de stopkontacten hun draden lopen
leek mij ideaal:
(ik heb gepaint:)

beneden dus een kabeltje naar binnen, en boven er weer uit.
nou heb ik vanmiddag geprobeerd om een electriciteitskabel er van boven doorheen te doen, zodat een UTP kabel er later doorheen kan. nou kwam ik ongeveer in de blauwe cirkel op het plaatje vast te zitten, de kabel wou niet verder
en ook als ik heb vanaf beneden probeer kom ik telkens daar vast te zitten.
(de enigszins rode lijnen op het plaatje zijn de electriciteitskabels voor de wandcontactdozen)
weet iemand wat voor knooppunt daar zou kunnen zitten ??
en evt een andere geniale oplossing ??
PS: Draadloos is geen optie omdat dat gewoonweg te duur is.
* een gat in 't plafond boren is geen optie
(vanwege dat 't geen gezicht is, en er kunststof verwarmingsbuizen doorheen lopen)
* via de trap naar boven is ook geen optie omdat dat ook geen gezicht is, en ook aan de andere kant van 't huis is.
nu kwam ik gister op 't geniale idee:
via de buizen in de muur, waar ook de stopkontacten hun draden lopen
(ik heb gepaint:)

beneden dus een kabeltje naar binnen, en boven er weer uit.
nou heb ik vanmiddag geprobeerd om een electriciteitskabel er van boven doorheen te doen, zodat een UTP kabel er later doorheen kan. nou kwam ik ongeveer in de blauwe cirkel op het plaatje vast te zitten, de kabel wou niet verder
en ook als ik heb vanaf beneden probeer kom ik telkens daar vast te zitten.
(de enigszins rode lijnen op het plaatje zijn de electriciteitskabels voor de wandcontactdozen)
weet iemand wat voor knooppunt daar zou kunnen zitten ??
en evt een andere geniale oplossing ??
PS: Draadloos is geen optie omdat dat gewoonweg te duur is.