[DIS] Waarom spelen zoveel mensen CS

Pagina: 1
Acties:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zit me dit nu al tijdje af te vragen, ik heb zelf ook wel redelijk wat CS gespeelt maar eigenlijk is er niets bijzonders aan het spel, de graphics zijn nou niet super, het is vrij buggy en je hebt ook nog es serial nodig (niet dat ik daar probleem mee heb, maar hoop mensen wel)

Ook zijn er redelijk veel goede alternatieven, speel zelf af en toe Tactical Ops en das bijna hetzelfde qua play, maar dan wel even stukje mooier en minder buggy.

Voor de CS'er hier, wat is jullie mening, blijven jullie CS spelen of zijn jullie nog van plan switch te maken naar bijvoorbeeld MOHAA of RTCW?

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
je hebt gelijk maar counterstrike is idd niet het spelen waard vind ik. Ikz zlef speel SF

tampert, kriminalpolizei

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 20:26

Sick Nick

Drop the top!

Ik blijf CS spelen, de gameplay/besturing/controle blijft gewoon veel beter dan die nieuwe games.
Plus, als een mannetje loopt lijkt het niet alsof hij moet poepen.
Tuurlijk, het is geen grafisch wondertje maar het speelt gewoon enorm lekker.

• raptorix
Op woensdag 23 januari 2002 16:17 schreef Sick_Nick het volgende:
Ik blijf CS spelen, de gameplay/besturing/controle blijft gewoon veel beter dan die nieuwe games.
Plus, als een mannetje loopt lijkt het niet alsof hij moet poepen.
Tuurlijk, het is geen grafisch wondertje maar het speelt gewoon enorm lekker.
Nou dat lopen in CS vond ik juist sux, zo houterig dat jan klaasen er niks bij is.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:16

Flapmo

and back is gigi!

CS is het levende bewijs dat je geen gfx en gf3 pro's ultra mega superboosters nodig hebt om een extreem goede gameplay te hebben. In het begin is het wennen als je vanaf UT komt maar na een tijdje weetje hoe je moet spelen en is het helemaal da bomb..gewoon proberen..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
[DIS] :?

Steam

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Quake is voor N00BS (relluh !)
Unreal Tournament is voor MANNEN
Counter-Strike is voor LEIDERS :7

Kenners weten waarom

• raptorix
Op woensdag 23 januari 2002 16:39 schreef Flapmo het volgende:
CS is het levende bewijs dat je geen gfx en gf3 pro's ultra mega superboosters nodig hebt om een extreem goede gameplay te hebben. In het begin is het wennen als je vanaf UT komt maar na een tijdje weetje hoe je moet spelen en is het helemaal da bomb..gewoon proberen..
Tactical Ops draait anders gewoon prima op een elcheapo GF2 met een P3 600.

• raptorix
Op woensdag 23 januari 2002 16:43 schreef JeanLucPicard het volgende:
[DIS] :?
discussie

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
CS is tot nu toe gewoon dé online game.. Het realisme (tot op zekere hoogte natuurlijk) is vrij groot in vergelijking tot UT/Quake3 en al die rotzooi.. En blijkbaar houden mensen daar dus van..

Ook zitten er goede maps tussen en wapens tussen.. Graphics zijn misschien wat achterhaald , en er zijn nog steeds heel wat bugs, maar het gaat om de gameplay, en die roels gewoon.. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar gezien het feit dat CS de populairste online game op dit moment is ben ik blijkbaar niet de enige die dat vind..

Verwijderd

grafix niet zo mooi, ok het is achterhaald , maar ik vind die superstrakke muren in Urban Terror echt niet mooi, dat smoezelige van CS vind ik dan veel lekkerder.

wachten op HL2, dan zal er ook wel weer een CS2 komen(valve ziet wel brood in die ontwikkeling van CS2, denk ik)

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 17:25
het speelt gewoon lekker en als je geraakt wordt ben je snel dood, dat is gewoon leuk. nog leuker maakt het dan als jij iemand dood maakt, je weet dan precies wat die ander meemaakt en dat hij moet wachten tot de volgende ronde (is bij SF ook, weet ik, maar CS ruled gewoon)

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

CS is best geinig als je van arcade-semi-realisme houd. Echt realistisch is het niet, want in het echt ben je hardstikke dood als je een kogel van een Beretta in je kop krijgt. zelfde voor bijv. de Sig SG-550 (semi auto sniper rifle van CTs) dat ding is best zwak, terwijl ie in het echt toch wel one shot one kill is in borst of hoofd.

er zijn natuurlijk best alternatieven voor semi-realisme (voor echt realisme moet je SWAT 3 ofzo pakken, gewoon een spel dat ervoor gemaakt is en geen mod. maar dat is voor de meesten te langzaam in gameplay en je doet het te snel fout - 1 hostage dood en de missie is over)

TacOps of Strike Force zijn allebei best redelijk, maar de engine van UT is op de een of andere manier gewoon niet echt geschikt voor realisme mods. Infiltration wist hier redelijk mee om te gaan, maar het feit blijft dat de models en de maps niet bij elkaar passen.
Ik zit atm te wachten op SAS: Into the Lion's Den. een upcoming UT realisme mod.

als ik SF of TO speel lijkt het meer op een langzame versie van UT dan op iets realistisch.

New World Order gaat denk ik best wel roeleren, zal wel bijzonder veel op CS gaan lijken, maar mooier en hopelijk beter.

Het leukste aan CS is nog wel dat je weet hoe de ander zich voelt. als je iemand die een awp (1 shot 1 kill sniper rifle) in zn poten heeft met Beretta Elites (akimbo pistolen, erug zwak) afmaakt, heb je daar zelf een geweldig gevoel over, en je hebt ook nog eens leedvermaak omdat je weet dat je slachtoffer zichzelf voor zn kop aan het slaan is.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
mja, dit word weer dik flamen hier.

maar ja, 't gaat mij dik om de gameplay & de sfeer

men kan er wel over doorgaan, maar in de search staat deze vraag ook al 300x ofzo

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Op woensdag 23 januari 2002 16:39 schreef Flapmo het volgende:
CS is het levende bewijs dat je geen gfx en gf3 pro's ultra mega superboosters nodig hebt om een extreem goede gameplay te hebben.
QUAKE IS JUST ALIKE.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

stfu Counter-Strike Rulez!!!! :r flamewars....

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
CS (en Half-Life dus) speelt gewoon zo lekker, het spel waar ik de magische toetsencombinatie uitvond die ik nu voor elke shooter gebruik (asdw etc).....en hoe het loopt, het schieten, perfect voor een multiplayer, gewoon een en al fun

PIII 800@804 Mhz

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op woensdag 23 januari 2002 20:44 schreef zeven het volgende:
stfu Counter-Strike Rulez!!!! :r flamewars....
? jij bent zeker nog niet erg lang geregged hier en je hebt niet de rest van het topic gelezen en van enige nuance heb je nooit gehoord, en je hebt vast op het verkeerde forum geklikt, meer voor jou als je van zulke reps houd.

edit:
Sorry registratie heeft er niets mee te maken, je hebt waarschijnlijk nog nooit van een soort basisregels voor leuke en interessante gesprekken gehoord.

• gizmo9003
  • Laatst online: 03-11 16:01

gizmo9003

Go For It!

Ik heb CS nooit gespeeld, maar iedereen heeft het erover en nu hier ook weer. Damn ik zal het wel moeten proberen nu. Ik wil nog wel ff zeggen dat TIBERIAN SUN je van het is. Maar dat is mijn mening

tjah..

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10 10:55
Ik hoor er ook veel goeds over en hoe gaaf het wel niet is.

Ik heb het nog nooit gespeeld. Ik hou het nog bij UT , RTCW Multiplayer en MOHAA.

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

als je van WWII shooters houd moet je Day of Defeat ook eens proberen. wacht, cancel that, waar je ook van houd, je moet DoD eens proberen :D

vooral de geluiden zijn erug vet. ik zat Band of Brothers te kijken en het klonk allemaal precies hetzelfde, van de KLINK! als de Garand geen kogels meer in het magazijn heeft zitten, tot aan "SHARFSHUTZE!" van een duitser die net in zn poten geknald is. (voor de minder duits begaafden onder ons, dat betekent SNIPER! ofwel, Scherpschutter)

De gameplay is heel anders, want er zijn wel rondes, maar die hebben geen vaste tijd.
een ronde is pas afgelopen als 1 van de teams hun objective bereikt, en bij sterk aan elkaar gewaagde teams kan dat al gauw de hele map duren. Het meest voorkomende doel is vlaggen capturen op strategische punten op de map.

zit maar 1 echt nadeel aan, het is niet alleen een classes mod, maar je hebt per klasse ook maar 1 wapen naast je standaard pistool en mes. je hebt de keuze uit 2 teams, allies of axis, en binnen die teams de klasses met een normaal geweer, een sniper rifle of 2 verschillende mitrailleuren.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op woensdag 23 januari 2002 16:15 schreef Evilernie het volgende:
je hebt gelijk maar counterstrike is idd niet het spelen waard vind ik. Ikz zlef speel SF
En nog steeds ben ik je niet tegen gekomen op een server :'( :'(

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:02

WoutF

Hoofdredacteur
Counter-Strike is verslavend. Waarom kan ik je niet vertellen. Ja, de gameplay is goed, maar wat er nou precies zo goed aan is weet ik niet :)

Verwijderd

Laten we nu maar eerlijk zijn CS is een paradise voor cheaters, daarom wordt het zoveel gespeeld.

De echte kerels zoals myself spelen natuurlijk QUAKE :)

Daarnaast is CS klere moeilijk [zonder cheats] daarom vindt
ik er nix aan, das toch eerlijk of niet dan !!!

En iedereen die beter is dan ikke IS EEN CHEATER .. LOL:)

Verwijderd

Ja het is wat !!!

• raptorix
Ok in Cs lopen veel cheaters rond, maar elke spel dat populair is trekt cheaters aan, ik speelde vanaf begin aan Unreal 1, daar waren absoluut geen cheaters, er werden zelfs geen respawn kills gemaakt. Zelfs niet in officiele matches. Toen kwam UT wat gelijk een stuk meer volk trok, ut was nog geen 4 maandjes oud of de ene na de ander aimbot duikt op. Zo gaat dat gewoon met elk spel, want wat vinden die cheaters nou leuker als een server verpesten die populair is.

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

"echte kerels spelen spel x"

ja, dat is echt een nuttige opmerking....

het is idd eigenlijk een raadsel waarom CS zo populair is geworden. ik speel het (met 2 grote pauzes van toen ik gekapt was) nu al bijna 2 jaar en ik ben niet van plan om te kappen voordat ik iets anders te doen vind. DoD had het even kunnen zijn, maar uiteindelijk had ik toch meer lol in het schieten met zwakke wapens dan met DoD waarbij zowat elk wapen 1 shot 1 kill is.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

denk deels gewenning en deels gameplay

face it de gameplay is gewoon goed.

het is neit superrealisisch, maar het voelt gewoon goed aan, als je speeld, dan klopt het gewoon, het lopen, het springen het schieten. de balans is gewoon goed.

Als ik naar UT kijk ziet er schitterend uit, snelle gameplay, maar eht voelt toch anders voor mij, ik vind het hardstikke leuk om te spelen, maar de hele feel is gewoon anders.

plus CS is omdat je ook echt dood kan gaan wat ontspannender voor mij, als ik DM of CTF speel dan is er veel meer haast en stress bij imo, snep respawnen, snel weer fraggne of je teammates helpen.

SWAT3 en Rainbow 6 vond ik ok leuk, maar weer een heel andere feel

gewoon beetje lastig uit te leggen.

CS komt qua feeling denkik het dichste bij het quake1 gevoel

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Het is wel een leuk spel , maar een probleempje , ik kan het gewoon niet , stond bijna altijd negatief enzo.

Mohaa en Rtcw zijn in mijn ogen veel beter , ook omdat ik dat beter kan.

• Avenger84
  • Laatst online: 04-11 15:16
dat ligt gewoon aan je oefening, als je begint sta je altijd onderaan, tenzij je natuurlijk veel ervaring hebt met andere shooters. Als je denk dat je cs kan, zijn er altijd betere technieken, of ze updaten weer iets en dan zijn de hitboxes weer anders.

Over die cheaters, dat klopthelemaal, het zijn losers die het niet kunnen door skill en ze verpesten het spel.

Door op goeie servers te spelen, met anti cheatm kan je dit soort bullshit tegengaan. Ik noem csguard...
Die bevalt op onze server heel goed, geen lagere pings, geen client op de gamers pc, maar gewoon een search naar cheatfiles. en dan ook nog onzichtbaar....

Cs is the game, en ik zal het zeker nog lang blijven spelen.
[BmP]Avenger

Verwijderd

Ik sta bestwel open voor een cs vervanger. Maar dan moet er ook wel 1 komen. Ik vind moh en rtcw niet echt vergelijkbaar want dat is een soort tweedewereldoorlog moffe slachterij. Van die ouwe wapens enzo....
De wapens maken cs ook juist leuk.

• raptorix
Ik speel nu redelijk vaak MOHAA, maar moet zeggen dat in sommige maps de wapen balans zoek is, denk vooral dat in map als Omaha (op het strand) het heel moeilijk wordt als Axis massaal sniper neemt, hoewel reload traag is, is ie wel vrij makkelijk in aim omdat in tegenstelling tot bijvoorbeel UT de tegenstander veel minder snel beweegt.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Hoe kom je erbij dat TO er mooier uitziet dan CS?
Ik vind die hele gameplay maar niets. de UT engine is gemaakt voor snelle gamplay, niet voor strategische actie. Daarvoor is de HL engine.

Verwijderd

ikzelf heb bijna 2,5 jaar nu gespeeld, maar vanwege de grote hoeveelheid aan cheaters lamers, lamzakken en meer van dat soort gespuis speel ik niet veel meer....vanaf 1.4 stop ik dan ook direct, daar wordt de gameplay rondweg verneukt, vandaar....

anyway, ik heb me oude favo Q3 weer ontdekt, met een aantal zeer strakke mods. Denk dat we dit maar weer gaan spelen :P

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 10:21 schreef DeX het volgende:
Ik vind die hele gameplay maar niets. de UT engine is gemaakt voor snelle gamplay, niet voor strategische actie. Daarvoor is de HL engine.
UT snel??????? das pas een houterige gameplay, nix mooie jumps, tenzij je van de liften e.d. afkomt, rest is amper de moeite waard. Q3 speelt gewoon vloeiender, misschien net wat minder snel maar wel stukken vloeiender. En het ziet er gewoon vet strak uit(Q3UT2 :P das pas lekker in dat stadleveltje)
HL-engine is wel leuk, maar begint nu achterhaald te raken, maar de manier van spelen is ook lekker vloeiend, en daar gaat het me om.

• raptorix
Op donderdag 24 januari 2002 10:21 schreef DeX het volgende:
Nee de HL engine is gemaakt voor strategische actie |:(

Heb je wel eens gezien hoe een mannetje spring in CS?

Dat lijkt wel een galloperend paard, jump in UT is gedaan op basis van acteurs, dus hoe bedoel je niet realistisch?

Ook dat CS er mooier uit ziet, sorry hoor maar neem nou zaken als Water of Licht, niet dat het een schande is, UT engine is ook later ontwikkelt, maar om nou te roepen dat HL engien mooiere engine is als UT is wel heel erg onzin.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 19:11

Blauw

De Schreeuw

Op donderdag 24 januari 2002 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee de HL engine is gemaakt voor strategische actie |:(

Heb je wel eens gezien hoe een mannetje spring in CS?

Dat lijkt wel een galloperend paard, jump in UT is gedaan op basis van acteurs, dus hoe bedoel je niet realistisch?

Ook dat CS er mooier uit ziet, sorry hoor maar neem nou zaken als Water of Licht, niet dat het een schande is, UT engine is ook later ontwikkelt, maar om nou te roepen dat HL engien mooiere engine is als UT is wel heel erg onzin.
Roger that >:)
Hoe dan ook, de kwestie over wat de beste engine is kan je op deze manier nog heel lang laten duren. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan TO omdat ik veel beter ben met TO :+
Overigens vind ik Q3 weer van een heel ander genre en dus eigenlijk niet echt vergelijkbaar met CS of TO :)
Pagina: 1