Toon posts:

Dynamisch Linken Powerpoint naar Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een scorebord maken in Powerpoint. Dit gaat gebeuren met 2 laptops: 1 welke de powerpoint presentatie draait en 1 waar de gegevens (punten) ingegeven worden in Excel. Nu heb ik al de optie gevonden om te linken naar een excel bestand, maar ik wil dus in 1 pagina dat je steeds de punten erbij ziet komen zodra ze ingevoerd worden in excel. Dus als ik in cel a1 iets intik en op enter druk, dat er in de powerpoint presentatie het punt komt te staan. Nu kan dit wel als je in powerpoint aan het werk bent, maar op het moment dat je een echte slideshow draait update hij het niet meer automatisch. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Wessel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:12 schreef wessel99 het volgende:
Ik wil een scorebord maken in Powerpoint. Dit gaat gebeuren met 2 laptops: 1 welke de powerpoint presentatie draait en 1 waar de gegevens (punten) ingegeven worden in Excel. Nu heb ik al de optie gevonden om te linken naar een excel bestand, maar ik wil dus in 1 pagina dat je steeds de punten erbij ziet komen zodra ze ingevoerd worden in excel. Dus als ik in cel a1 iets intik en op enter druk, dat er in de powerpoint presentatie het punt komt te staan. Nu kan dit wel als je in powerpoint aan het werk bent, maar op het moment dat je een echte slideshow draait update hij het niet meer automatisch. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Wessel

niemand?

Verwijderd

Vrees dat het niet kan wat je wilt, aangezien de slideshowmodus niet live gegevens op kan halen; daar is powerpoint niet voor gemaakt. Je kunt wel in ontwerpmodus zorgen dat het constant wordt bijgewerkt, met vba in een van de 2 apps. Als iemand mijn ongelijk kan bewijzen, graag :)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55

Alphafox

wat zeggie!

Okay ik heb dus hetzelfde probleem alleen dan met roosters voor een middelbare school. :( :(

Ook ik moet iets dergelijks doen, alleen wil ik weten welk programmaatje dit wel kan. Dus een excel bestandje weergeven, full screen en welke je dus online kan updaten. :? :?

Of welke programmaas bij jullie op de scholen draaien ;)

wisdom is rarely common