Toon posts:

Router geeft me ander ip, kan nu geen ftp maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een inbel kabelverbinding (wanadoo) en om het internet te delen heb ik een router met ingebouwde firewall(edimax) erin gezet. Nou deze router geeft de pc's ipv het echte ip een lokaal ip, te weten 192.168.168.254.
Het nadeel van dit alles is dat ik bv geen ftp van mijn pctje kan draaien (mensen kunnen niet inloggen op mijn echte ip omdat die lokale hem als het waar masked) en ik kan geen dedicated internetservers opzetten voor multiplayer games (zelfde reden als de vorige).
Ik heb hier wel wat oplossingen kunnen vinden, maar ik weet niet welke goed is en hoe ik de goede moet toepassen/gebruiken.
1]aan mijn routerinstelling klooien. Er zit een soor ip functie op, hieronder wat screenshots om je opweg te helpen.
http://home.wanadoo.nl/kersteman/router.jpg
http://home.wanadoo.nl/kersteman/router1.jpg
2]portmappen, mislut om 1 of andere manier

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, verwijs me aub niet door naar het grote portmappingsverhaal, want die gaat niet direct in op mijn probleem. Gelieve uitleg wat ik moet doen.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Toch portmapping bestuderen... Op je router moet je instellen dat al het inkomende verkeer naar, bijvoorbeeld, port 21 (ftp) wordt doorgestuurd naar het interne ip van de machine waarop je ftp-server draait.

Verwijderd

post ff screen van je portmapping instellingen (externe ip evt verwijderen)

maar in principe moet je het zo instellen...
op je pc een ftp server draaien en je port 21 (of andere ligt aan je instellingen; default 21 iig) forwarden naar die pc. that's all

forward port 21 to (port 21 on) ip 192.168.x.x

hoe je het precies moet invullen weet ik niet daarvor moet je ff je screen posten...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hier is dan de screen van het portmappen:
http://home.wanadoo.nl/kersteman/portmapping.jpg
Maar als ik een ftp maak (met serv-u) dan kunnen ze niet connecten, niet op het serv-u ip (127.0.0.1), niet op mijn echte ip (213.17.8x.xxx) en niet op mijn router ip (192.168.168.254)
Het ligt dus aan mijn manier van portmappen of mijn manier van ftp's maken.
http://home.wanadoo.nl/kersteman/serv.jpg
Zouden jullie kunnen zeggen wat ik verkeerd heb ingevult?

Verwijderd

Topicstarter
ps. hoe ik moet portmappen op de router weet ik niet, kan nergens een veld vinden waar ik ook maar 1 poort in kan vullen..

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Ja dat probleem heb ik ook omdat ik op een netwerk zit, en dan kan ik ook geen dedicated servers hosten. Ik heb nu Sygate Personal Firewall gedownload, en daar kan je de poorten instellen voor elke aplicatie. Het ziet er wel handig uit met al die opties, maar angezien ik nog niet zoveel er van af weet :o , weet ik niet hoe ik alles in moet stellen.

TrouwensWouterke, hoe heet dat programma op de screenshots?

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Router geeft me een ander ip ???
is waarschijnlijk de DHCP server, en die kan wel op een router draaien maar klopt toch niet helemaal :P

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
@wouterke

Je JPG m.b.t. poortmapping is wel vreemd? Dat komt niet uit je router? Zelf doe ik poortmapping via de router. Maar nou effe oplossing voor je probleem,

zet in Serv-U onder 'Domains' Settings advanced instellingen de optie 'allow paasive mode data transfers'aan en vul daar het WAN IP adres van je router in.

Onder 'local server' Settings advanced vul je bij 'PASV port range'bijvoorbeeld in '8000 - 8002'. De PASV poorten moet je in je router dan ook naar je FTP server forwarden.

Daarna zou je FTP server moeten draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
het prog waarmee ik het portmappen deed was winroute pro 4.1.27
Ik heb namelijk geen idee hoe ik moet portmappen op mijn router (edimax 4 switch broadband router). Ik snap wel je verhaal bat, maar het laatste van het forwarden van de poorten krijg ik maar niet uitgevoerd!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
in je oorspronkelijke vraag staat dit screenshot http://home.wanadoo.nl/kersteman/router.jpg van je edimax.

Wanneer je daar op 'adres translation' klikt kun je volgens mij WAN poorten aan lokale PC's toewijzen. Daar zet je dan die FTP poorten in. Je kunt volgens mij ook alles naar één PC mappen maar dat is wat minder veilig.

Met 'static DHCP' van datzelfde screenshot scherm kun je er voor zorgen dat je FTP server lokaal altijd hetzelfde IP adres krijgt. Dit doet de router op basis van het hardware MAC adres van het ethernetkaartje in je FTP server.

Succes (8>

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Op vrijdag 25 januari 2002 15:21 schreef wouterke het volgende:
het prog waarmee ik het portmappen deed was winroute pro 4.1.27
Ik heb namelijk geen idee hoe ik moet portmappen op mijn router (edimax 4 switch broadband router). Ik snap wel je verhaal bat, maar het laatste van het forwarden van de poorten krijg ik maar niet uitgevoerd!
Slim |:( Je moet wel portmappen aan de bron he, en niet erachter :P
Als je wil dat je ftp bereikbaar is achter de router, dan moet de router pakketten die bestemd zijn voor poort 21 doorsturen naar de compu achter de router...
Portmappen achter de router heeft geen enkele zin, die pakketten zijn al lang weg :)

Das nu toch wel logisch ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1