Toon posts:

[NS6.2] td bg image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft weer een probleem, tja die deadlines he...

Oke...Netscape 6.2. Ik heb een tabel met daarin 4 bg images, die ik plaats door middel van css. 2 daarvan zijn vergelijkbaar qua code, een daarvan wordt er maar goed geplaatst (de ander helemaal niet), de andere twee zijn ook vergelijkbaar, hiervan is de cel altijd de juiste hoogte, maar wordt de bg image maar tot een variabele hoogte herhaald. In nn6 preview release 1 doet hij het wel goed, en in mozilla 0.9.2 doet hij het ook goed (de positionering van de tabel niet helemaal, maar das een ander probleem :) )

css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
.bovenrecht {
background-image : url(images/nav_tabel/boven_recht.gif); 
} 
.middenlinks {
background-image : url(images/nav_tabel/midden_links.gif);  
} 
.middenrechts {
background-image : url(images/nav_tabel/midden_rechts.gif); 
} 
.onderrecht {
background-image : url(images/nav_tabel/onder_recht.gif); 
}

voor de html: http://pegasus.marketresponse.nl/joris-test/algemeen.htm
(is een achterhaalde test-versie, dus heeft ook nog wat x browser problemen, die zijn al opgelost) Het is opzich dreamweaver code, en alles wat niet valideerdt (4.01 loose), heb ik zelf zo gedaan om nn4 te ondersteunen.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

toch ff zeuren :P
je gebruikt een < p> om de tabellen van elkaar te scheiden.
Kan, maar dan moet je um zowiezo afsluiten.
beter is om de < br> te gebruiken en dan wel in deze vorm:
code:
1
<br clear="left">

en, tsja, over je Netscape perikelen kan ik je niets vertellen, heb versie 4.75 ;(

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

ik heb de doctype weggehaald en toen werkte NS 6.2 wel, echter met een laatste build van Mozilla werkte het ook, incl. Doctype. Denk dat het te maken heeft met het feit dat de pagina niet valideert als 4.01 transitional :?

enige oplossing die ik nu zie is de doctype weglaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Dat werkt idd!! Ook wel logisch, want nn6 springt in "quircks-mode" als hij geen doctype vind, en behandeld de code dan ook alsof hij niet volgens de standaard is. Jammer, weer een stukje minder volgens de standaard, maar in ieder geval weer een stukje meer x-browser :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 09:44 schreef jrs het volgende:
Ja! Dat werkt idd!! Ook wel logisch, want nn6 springt in "quircks-mode" als hij geen doctype vind, en behandeld de code dan ook alsof hij niet volgens de standaard is. Jammer, weer een stukje minder volgens de standaard, maar in ieder geval weer een stukje meer x-browser :)
zo is het maar net, hoop dat NS snel met een update uitkomt want de laatste versie van Mozilla doet het dus wel goed met doctype prefereer ook liever een site te maken volgens de standaarden, dus met een DTD.

Ben iig blij dat het gelukt is.