Toon posts:

probleem: verschil Java vm's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel java applet geschreven. Het probleem is dat het wel werkt met de appletviewer en Mozilla, maar niet onder Netscape en Explorer.

Ik heb het applet en de source online gezet op:
http://www.swi.psy.uva.nl/usr/beckers/techdyn

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

De bedoeling is dat zodra in een van de invoervelden op enter wordt gedrukt het model gaat lopen en een grafiek tekent.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Je maakt waarschijnlijk gebruik van faciliteiten uit een nieuwere JDK versie? (Hoger dan 1.1)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Zoals Zef al zei denk ik dat je inderdaad zoiets hebt gedaan. Je moet anders JDK1.1.6 even ophalen en dan even opnieuw compileren. Komt hij niet door de compiler heen dan heeft je code een nieuwere jre nodig.

Tip: als je swing gebruikt dan heb je minimaal jdk1.2 nodig.

Hij begint namelijk bij mij ook te vragen of ik een jre wil downloaden :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Netscape en IE gebruiken in dit geval waarschijnlijk hun eigen Java Virtual Machine. Dit is helaas een oude versie (1.1) en dus werkt de zaak niet als jij faciliteiten uit >= 1.2 gebruikt ;( .

Er is echter een oplossing: roep expliciet de Java Plugin aan. Deze moet dan uiteraard wel geinstalleerd zijn. Je kunt de HTML converter (die meegeleverd wordt in 1.3) gebruiken om een applet tag om te zetten naar een cross-browser object-embed constructie. Als het goed is wordt daarna over de geinstalleerde plugin gebruikt :) .

De laatste JVM van Sun nestelt zich iets dieper in IE waardoor hij daar altijd de Java Plugin pakt :) . Dit is het geval in de laatste 1.3 en de release candidate van 1.4 :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik niets dat niet in jdk 1.1 zit (verder ben ik nooit gekomen)

Javac compileert standaard naar JDK1.1, dat zou Netscape > 4.7 en Explorer > 5 toch moeten kunnen?

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

probeer het eens met de plugin, als hij dan wel werkt, gebruik je 1.2/1.3 opties

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 23 januari 2002 15:57 schreef DennisB het volgende:
Javac compileert standaard naar JDK1.1, dat zou Netscape > 4.7 en Explorer > 5 toch moeten kunnen?
Het ligt eraan welke versie jij gebruikt voor jdk/sdk :) Je kunt dus niet zeggen dat javac naar een bepaalde java versie compileerd.

maar antwoord op je vraag: ja.. microsoft vm (dat akelige ding dat standaard bij wordt geleverd bij ie) die is jdk1.1

• mbravenboer
DennisB: Javac compileert standaard naar JDK1.1
Het is niet zozeer een probleem van de Java bytecode, maar wel van de libraries: libraries die pas geintroduceerd zijn sinds 1.2 zijn niet beschikbaar in de JVMs van Microsoft en oude Netscapes..

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

Ik heb een oude JDK geinstalleerd, en de code nog eens gecompileerd. Het probleem blijkt het uitlezen van de invoervelden te zijn. Ik doe dat met float.parseFloat(bla), maar dat zit blijkbaar niet in JDK 1.1.

Hhhm, maar hoe kan ik dan een gebroken getal uit een invoerveld lezen?

• mbravenboer
DennisB: Hhhm, maar hoe kan ik dan een gebroken getal uit een invoerveld lezen?
Hum, je kunt new Float(...).floatValue() gebruiken of Float.valueOf(...).floatValue() ... Als ik het zo zie, hebben die altijd al bestaan.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

yupz, Float.parseFloat(...) is er pas since 1.2

maar je kunt inderdaad een float krijgen door
code:
1
2
Float temp=Float.valueOf(naamVanTextfield.getText());
float value=temp.floatValue();

of natuurlijk in 1 regel
float value=(Float.valueOf(naamVanTextfield.getText())).floatValue();

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 23 januari 2002 17:55 schreef nxt het volgende:
yupz, Float.parseFloat(...) is er pas since 1.2

maar je kunt inderdaad een float krijgen door
code:
1
2
Float temp=Float.valueOf(naamVanTextfield.getText());
float value=temp.floatValue();

of natuurlijk in 1 regel
float value=(Float.valueOf(naamVanTextfield.getText())).floatValue();
Welkom nxt :) Zie dat het je 1e post is..
Pagina: 1