Het GROTE -post hier je snelle DNS servers- topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.295 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newjersey schreef op 23 februari 2002 @ 16:03:
192.168.0.1 :7

eigen dns server is wel flex moet ik zeggen :)
Ik heb al een paar mensen gezien die hun eigen DNS server draaien. Maar als die het niet weet (lees:niet in zijn cache heeft staan) moet'ie het toch weer ergens op internet vragen. Doe je dat dan gewoon bij je provider, of "zoals het hoort", bij de rootservers, de .nl servers, etc.

Want als je alles wat je niet weet bij je provider gaat vragen schiet het nog niet erg op....Zoals ICS het doet, zeg maar.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
leuk topic maar is het niet handig om dit op een site in te vullen en er een data base van the maken.

lokatie
verbinding
provider
en ip-range 213.111.xxx.xxx
+ ......., .......

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33

Allardie

AT..

137.224.240.1 en 137.224.10.101......of ze snel zijn weet ik niet, zitten op surfnet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

gp500 schreef op 14 November 2002 @ 13:13:
leuk topic maar is het niet handig om dit op een site in te vullen en er een data base van the maken.

lokatie
verbinding
provider
en ip-range 213.111.xxx.xxx
+ ......., .......
de gerbuikersvereniging van @home heeft en lijst met bruikbare dns'en opgesteld:

http://www.troublesathome...?section=faq&page=dnslist

ik gebruik zelf de DNS'en van de tu/e en daarna (3e en 4e) twee DNS'en van @home

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik bedoel meer van wat hier gepost wordt, daar staat alleen algemeen wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

gp500, wat zou je dan nog meer aan info willen hebben. De DNS servers die op T@H staan zijn, uitgezonderd misschien die van @Home, bruikbaar voor iedereen, ongeacht bij welke provider je zit. En die lijst is deels samengesteld aan de hand van de DNS servers die hier gepost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic moet blijven bestaan luitjes, het heeft mij al enorm geholpe om toch te kunnen internetten ondank de de DNS servers van Chello er WEER!! uit lagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dit topic moet blijven bestaan. Brakke DNS bij @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap dat gekanker niet op brake DNS van ISP die en die. Als er een DNS uitvalt van je ISP so what ? Je hebt miniaal nog een tweede DNS in je lease (even er van uitgaan dat je DHCP gebruikt). Sommige ISP's hebben zelfs 6 DNS servers in de lease staan. Je OS moet toch wel in staat zijn die dan ook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 14:11:
Inderdaad, dit topic moet blijven bestaan. Brakke DNS bij @Home.
Natuurlijk moet dit topic blijven bestaan, en het is in de search ook perfect te vinden. Maar daarom hoeft het niet telkens zonder enige toevoeging omhoog te worden getrapt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik heb mijn eigen dns-servertje nodig voor AD... en daarnaast kent ie alle ip's van de root servers, dus ik maak me er niet druk om.. Oh daaaaar komen die 98% onnodige requests vandaan! :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 08:19

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

ik gebruik:

213.239.128.3 nameservertje van trueserver :D

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

Eenzelfde soort topic bestaat!? Daar staan ook een hele berg aan DNS servers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb ADSL met Alcatel modem. In mijn instellingen staat: Obtain DNS server adress automatically.

Weet iemand welk DNS adres er dan door mijn PC gebruikt wordt? Is dit dan je providers DNS ?
En zou het zin hebben om toch een paar snelle DNS 'en in te vullen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Help!!!! schreef op 06 March 2003 @ 20:31:
Ik heb ADSL met Alcatel modem. In mijn instellingen staat: Obtain DNS server adress automatically. Weet iemand welk DNS adres er dan door mijn PC gebruikt wordt?
Gezien de door jou genoemde setting gok ik erop dat je Windows gebruikt. M.b.v. 'ipconfig /all' krijg je dan info over je verbinding te zien, waaronder gebruikte DNS servers.
Is dit dan je providers DNS ?
Ja.
En zou het zin hebben om toch een paar snelle DNS 'en in te vullen?
Als je geen problemen hebt met de snelheid van DNS-requests, lijkt me dat niet echt nodig.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:52

aKra

Intentionally left blank.

code:
1
2
ns1.getfragged.nl - 81.23.226.59
ns2.getfragged.nl - 81.23.226.67

Zitten gewoon op 100mbit, en voor iedereen geopend ;)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

intoxicated schreef op 06 March 2003 @ 20:42:
[...]
Gezien de door jou genoemde setting gok ik erop dat je Windows gebruikt. M.b.v. 'ipconfig /all' krijg je dan info over je verbinding te zien, waaronder gebruikte DNS servers.
[...]
Ja.
[...]
Als je geen problemen hebt met de snelheid van DNS-requests, lijkt me dat niet echt nodig.
Thanx ! :) Handig commando'tje.

Gebruik idd Windows (XP) en dns servers zijn idd van mijn provider xs4all.
In het algemeen werken deze goed dus denk dat ik het zo laat.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 06-03-2003 21:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op 06 March 2003 @ 15:01:

[...]
Natuurlijk moet dit topic blijven bestaan, en het is in de search ook perfect te vinden. Maar daarom hoeft het niet telkens zonder enige toevoeging omhoog te worden getrapt.
Normaliter worden topics die een bepaalde tijd niet omhoog getrapt zijn toch verwijderd ? Toevoeging is dat de DNS van @home soms erg slecht reageert. Het duurt vaak 5 minuten voordat de browser een dns server door krijgt.
Sinds ik een dns server van een andere provider heb toegevoegd in de setup van mijn router is de reactie tijd terug gebracht naar een paar seconden. In de praktijk merk ik hier dus niets meer van. Zelfs een automatische ping (5 mins) vanuit de router naar het ip van een van de dns servers van @home hielp niet. Nou ja, de verbinding blijft nu in ieder geval bestaan en de handmatige toevoeging van de andere dns heeft mijn probleem in ieder geval verholpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
ns1.utwente.nl: 130.89.1.2
ns2.utwente.nl: 130.89.1.3
ns3.utwente.nl: 130.89.220.2 (de hostname hiervan suggereerd dat deze op ADSL zit ipv op 100mbit zoals ns1 en ns2)

verder nog een leuk ping-scriptje voor de unixmensen onder ons:

Bash:
1
for DNS in `cat dns`; do ping -c 5 "$DNS"; done | grep -e round -e statistics

hiervoor moet je de IP-adressen van de dnservers in het bestand dns hebben gezet

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21

Scatman_II

R9500 Pro >:)

PolarBear schreef op 23 January 2002 @ 20:16:
[...]

code:
1
2
3
4
5
Tracing route to ts-154-10.tweakers.net [213.239.154.10]
over a maximum of 30 hops:

Trace complete.
Wat ik me nou al tijden afvraag: Hoe plak je dat hier zo makkelijk? Mij lukt het niet eens om het hele schermpje te lezen voordat het alweer weg is :| [laatste paar regels dus, hoe houd ik het dan in beeld :?]

[ Voor 49% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 11:49 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

start/uitvoeren/cmd/enter/tracert x.x.x.x/rechts klikken/Mark/Selecteren/Enter/Plakken in tweakers.net schermpje

Edit: oops, ik had alleen 7 maart gezien, dus had niet door dat het zo oud was.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 10-03-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Laatst online: 14-09 13:50
Aarsbuds0r schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:48:
start/uitvoeren/cmd/enter/tracert x.x.x.x/rechts klikken/Mark/Selecteren/Enter/Plakken in tweakers.net schermpje
Ik denk niet dat de vraagsteller 2 jaar na dato nog op een antwoord zit te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Marcel schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:54:
Ik denk niet dat de vraagsteller 2 jaar na dato nog op een antwoord zit te wachten...
:Y)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.