Toon posts:

Bad Clusters markering verdwijnt met fdisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een ouwe beschadigde schijf laten scannen op bad cluster. Het heeft een uurtje of 3 geduurt en hij kwam met ongeveer 15 MB aan bad clusters, die hij gemarkeert heeft.

Stel dat ik nu met fdisk de primaire partitie van deze schijf wis (en weer opnieuw aanmaak, maar dan nog zonder bestandstoewijzingstabel erop), is de markering dan ook weer van deze clusters af?

Ik wil namelijk Red Hat 7.1 of Mandrake 8.1 hierop gaan installeren, en ik heb geen zin om nog is opnieuw te moeten gaan scannen. Of dat mijn installatie plaatsvindt in beschadigde gebieden van mijn schijf, waardoor linux niet goed zal draaien.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19
MArkeringen zijn dan idd weg.. mag je weer opnieuw beginnen :D

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Er zijn speciale software die alle bad sectors op nul zetten.

Deze prog ken ik omdat ik ook een Schijf hed van IBM..
en er zaten ook bad sectors op..

bij hun op de site staat deze prog....
en het werkte wel..
nadat ik met deze grog mijn IBM hdd had schoongemaakt werkte het als een trein....

Maar of deze ook werkt met bad clusters weet ik niet..
en als je deze opnieuw met fdisk aanmaakt dan zijn deze markering inderdaad weg..
Kun je weer opnieuw beginnen.....

Suc6

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Met Low-Level formatteren wis je ze echt :) Wil zelfs wel eens echt helpen :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dat progje van de site van IBM afgehaald om me hard disk te checken. Volgens scandisk in windows zijn er nu geen beschadigde sectoren meer te vinden met de standaard check. Nu nog even de uitgebreide eroverheen gooien en zien waar hij mee komt. Hopelijk nix :). Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Whoehoe! :D
Het tooltje van de IBM site heeft gewerkt, hij vindt nu helemaal geen bad clusters meer en nu is mijn hele schijf weer beschikbaar. Zelfs de ongeveer 15 MB die ik net niet meer kon gebruiken :).
Tijd om Linux te installeren.

Verwijderd

okee ik heb hetzelfde probleem alleen iets minder mb, maarre welk progje moet ik gebruiken daarvoor :?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

ehm wees wel gewaarschuwd, de bad sectors waren er niet voor niets.

One day, they will return ... >:)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02
Wat dat IBM tooltje doet is de bad tracks aan de bad track list toevoegen, hetzelfde wat scandisk doet met de FAT, maar dan in de firmware van de harddisk.

Je harddisk heeft nog steeds bad tracks, maar ze worden nu gewoon overgeslagen of doorverwezen naar een stel reservesectoren. Het kan echt leuk worden als die reserve sectoren op zijn, vooral Samsung disks hebben daar een handje van.

Verwijderd

okee dat volg ik allemaal nog, maarre welk tooltje moet ik daarvoor gebruiken ?
Pagina: 1