Toon posts:

AS 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen wat dit is

het heeft iets met een server te maken maar ik weet niet wat.

Thnx

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Kijk eens op IBM.com daar staat vast wel veel info ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok doe ik

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Da's een server van IBM; AS 400. Ik heb daar de ballen verstand van, dus ga niet vragen wat ie allemaal kan. Maar de vogende keer zelf zoeken via google hé?

http://www.ibm.com/Search?v=11&lang=en&cc=us&q=AS+400

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
draaid php hieronder en of mysql

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volgens mij heeft dat ding ook een eigen OS. Bij ons op het werk staat er wel eentje, maar daar mogen we niet bijkomen

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op woensdag 23 januari 2002 15:32 schreef sirik het volgende:
draait php hieronder en of mysql
Ik weet alleen dat er een paar van die bakken op mn werk staan, en dat er vaak gekloot mee is.
Heb je er soms een paar van thuis staan? :D

Verwijderd

Topicstarter
een klatn van ons wil een website en heeft z'n bak maar ik weet niet of php / mysql hieronder draait

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 15:33 schreef terw_dan het volgende:
volgens mij heeft dat ding ook een eigen OS. Bij ons op het werk staat er wel eentje, maar daar mogen we niet bijkomen
Yep, die bak draait OS/400.
Is een unix gebaseerd systeem.

edit:

typo's

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Is gewoon een server.. Alleen niet gebaseerd op een X86 cpu, en geen windows machine..

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
IBM AS400 is een soort terminal server. Alle applicaties daaien erop die je benaderd met terinals (van die groene schermen met toetsenbord). Het is al vrij oud, maar het werkt nog steeds prima hier. Tegenwoordig kun je de AS400 ook benaderen vanuit een windows omgeving doormiddel van client programma's.

Verwijderd

AS/400 is een mini computer, de opvolger van de system 36, WIj hebben er hier een stuk of 10 a 15 staan.
Of de betreffende software beschikbaar is voor OS/400 weet ik niet, maar ik weet wel dat het geen Unix variant is.
edit:

Mysql werkt hierop niet, database systeem is ingebakken in de combinatie OS / Hardware en heet DB2/400

• DiGyPh0
  • Laatst online: 20-07 20:36
AS/400 is een IBM midrabge systeem (het heet tegenwoordig
e-server i-series). OS/400 is het operating systeem. Als database wordt DB2 gebruikt.
PHP kan niet draaien op as/400, maar het is mogelijk om met de nieuwere versies van OS/400 (vanaf V5R0M0) om pase te draaien waardoor ook native Unix programma's kunnen draaien. Misschien dat php zo kan werken.

PHP zou wel moeten werken vanaf een andere server en met een ODBC koppeling de DB/2 database benaderen.

π-♭

Verwijderd

Een AS/400 is een mini computer (klinkt beetje raar, maar heet toch echt zo). En draait OS/400, en is zeker niet op UNIX gebaseerd. Wel character based trouwens, dus niks moois aan om te zien.

En is vooral geschikt voor een hoop gebruikers tegelijk, via terminals, tegenwoordig meer via client software.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 23 januari 2002 15:33 schreef terw_dan het volgende:
Dan heb je afglopen maandag niet richting mailroom/2nd level gelopen- er stonden er 3 op de gang. Zwart, en zo groot als koelkasten. Ze zijn weer aan het kloten, dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1