Verwijderd
Verwijderd
Try Google.Op woensdag 23 januari 2002 15:20 schreef logik2001 het volgende:
wie weet hoe je een euroteken onder c++ dos (borland) kan afdrukken.
Anders een pic invoegen? screen-dump, en invoegen?
Ey!! Macarena \o/
Op woensdag 23 januari 2002 15:52 schreef RaZ het volgende:
Uh... pin-o-matic's lopen op NT ##, dus prog met een windows progsel
mwoa, ben in een goede bui:
wie weet hoe je een euroteken onder c++ DoS (borland) kan afdrukken.
MoreHet gaat er namelijk om dat we op school een programma moeten schrijven die een pinautomaat simuleert.
[..]
However, no flame intended!
Zoniet, je kan ik dos ook in een grafische modus werken, En dan ook een plaatje van een €-teken maken
Ey!! Macarena \o/
Het is een tijdje geleden dat ik bij de Postbank zat(2 jaar) maar toen draaiden daar alle pin-automaten nog onder OS/2.Op woensdag 23 januari 2002 15:52 schreef RaZ het volgende:
Uh... pin-o-matic's lopen op NT ##, dus prog met een windows progsel
mja, maar da's wel errug veel werkOp woensdag 23 januari 2002 16:04 schreef RaZ het volgende:
Dat zeg ik, als je een progsel moet bouwen die een pin-o-maat simuleert prog het in een windows omgeving.
Zoniet, je kan ik dos ook in een grafische modus werken, En dan ook een plaatje van een €-teken maken
Zeker als het om een schoolproject gaat
Eigenlijk zou er een update moeten komen van het ISO of het ANSI ofzow, dat ze de ASCII tabel ff updaten hehe
Maar 'k blijf bij m'n standpunt: verander je sig of zorg dat je zelf geen fouten maakt
jah, kan wel, maar 'k heb wel eens een pinautomaat gezien met Windows® xx achtergrond, dus welk OS dat nou precies was weet ik niet, maar iig Windows®Het is een tijdje geleden dat ik bij de Postbank zat(2 jaar) maar toen draaiden daar alle pin-automaten nog onder OS/2.
Dat klopt ja. Die goeie ouwe Norton Utilities (DOS) deed dat ook om zo een grafische mousecursor in tekstmodus te creeerenDoekman:
De VGA character-set wijzigen. Hoe weet ik niet, maar je kunt fonts uploaden naar je VGA kaart. Je blijft dan gewoon in text-mode werken.
Maar daar is vast wel wat over te vinden op google
[sup]
* drm kijkt ff[/sup]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Zover ik me kan herinneren staat er op geheugen plaats F000:FA6E een tabel met de eerste 128 characters in bit notatie. Elke character bestaat dan uit 8 bytes, met elke byte voor een rij van de character.
Klein voorbeeldje:
1
2
3
4
5
6
7
8
| byte 1: 00111100b byte 2: 01100110b byte 3: 01100110b byte 4: 01111110b byte 5: 01100110b byte 6: 01100110b byte 7: 01100110b byte 8: 00000000b |
Wat dus een A weergeeft. Als je deze characters zou wijzigen kan je dus ook een euro toevoegen.
Good luck
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Hoe print je anders tekst op het scherm?
gewoon met outtextxy of outtext en dan moet ik zeker met putpixel een euroteken gaan maken. Begin maar eens.Op woensdag 23 januari 2002 16:21 schreef OlafvdSpek het volgende:
Als het in grafische modus draait kun je toch gewoon dat euro teken zelf goed tekenen?
Hoe print je anders tekst op het scherm?
Dan is het alleen nog de zaak dat je dat programmaatje opstart voor jouw programma (of vanuit jouw programma)
helaas, dat gaat niet werkenOp woensdag 23 januari 2002 16:20 schreef drZymo het volgende:
Zover ik me kan herinneren staat er op geheugen plaats F000:FA6E een tabel met de eerste 128 characters in bit notatie. Elke character bestaat dan uit 8 bytes, met elke byte voor een rij van de character.
[..]
Als je deze characters zou wijzigen kan je dus ook een euro toevoegen.
Dat adres bevindt zich in de ROM van je vga-kaart bios, en kun je dus niet wijzigen. Je kan wel dmv een interrupt call je eigen font zetten wat staat in het gewone werkgeheugen (ik zal eens even zoeken in Ralph Browns' interrupt list)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zeg dat niet te hard... Ik heb geen enkel verstand van moderne vga-kaarten, maar mijn oude paradise-kaart (met 512kb), had (font-)shadow op de kaart. (Die shadow kon je van buiten af gewoon beschrijven).Op woensdag 23 januari 2002 16:59 schreef OiSyN het volgende:
helaas, dat gaat niet werken
Dat adres bevindt zich in de ROM van je vga-kaart bios, en kun je dus niet wijzigen...
[edit:] Ehm, vaak zet je bios die zooi nu in 't gewone ram toch?
Verwijderd
OP http://www.columbia.edu/~em36/wpdos/europrint.html
kun je een file downloaden. eurotest.prn. Kopieer dit naar je poort en kijkt wat er uit komt. (Is wel voor HP en compatible's)
Het moet dus kunnen
En tja, anders een functie die een gepixelneukte euroteken op je scherm zet, als je in grafische mode zit dan denk ik niet dat je je vga-kaart-fonts gebruikt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
En je kunt in Windows toch een screenshot maken (Print Screen), dat pasten in PS(P), het euro-teken eruit 'snijden' en dat opslaan?
ik weet niet precies hoe dat outtextxy in elkaar zit (is dat met een font?), maar de kans is groot dat ie het standaard vga font opvraagt, dus dan heeft wijzigen wel nutOp woensdag 23 januari 2002 18:12 schreef OlafvdSpek het volgende:
Hij gebruikt grafische modus, dus dat VGA font maakt niet uit.
En je kunt in Windows toch een screenshot maken (Print Screen), dat pasten in PS(P), het euro-teken eruit 'snijden' en dat opslaan?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.