Toon posts:

Grote Koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een koeler meegenomen van het werk, er zitten 2 draadjes aan, rood en zwart en heeft een dfraadje om te aarden. Hij Draait op 240 Volt, maar nu mijn vraag.

Ik ben deze dingen wel eens vaker tegengekomen, (ruimte die stofvrij moesten zijn) Die maken wel een beetje herrie. Is zo'n koeler aan te passen dat ik hem als case fan kan gebruiken, die de lucht eruit trekt? En hoe moek zoiets aan mijn voeding knopen?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
is dat 3e draadje geen RPM? Enneh, HOE groot is dat ding precies?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
Ik zou hem niet aan je voeding knopen , maar apart voeden. Als je hem als casefan wil moet je hem op een goeie plek in je kast monteren. Don't see a prob there. Misschien een weerstand er tussen zodat ie niet je proc ofzo eruit blaast/zuigt :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Ik zie het probleem nog niet helemaal.
Maar als je em gewoon op 220 zet bv. aan je voeding solderen, dan werkt ie gewoon. Eventueel een schakelaartje ertussen. Als je em laat draaien voel je zelf de blaas richting en zo monteer je em op aan je kast. [op aan = nieuw nederlands taal gebruik]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Tenzij je een hele zware voeding hebt niet aan je voeding hangen, maar appart voeden!

Tenminste... staan er specs ergens? Hoeveel watt issie?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

gewoon die dingen in een molex proppen

Verwijderd

Topicstarter
Kzit nu op het werk. SPecs volgen vanaaf...

Verwijderd

ik heb er ook een van mijn werk mee genomen ze zijn niet groot adhand die van mij niet weet ook niet hoe ik hem aan moet sluiten

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 15:28 schreef Lomu het volgende:
gewoon die dingen in een molex proppen
Molex levert max 12V gelijkstroom. Dus geen 230V wisselspanning

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
118*118*38

Merk: NMB
Model:4715MS-23T-B5A
230V ~AC
50/60Hz
1 Phase
15/14W
Thermally Protected

Dat is wat eropstaat, maar ik heb dit op het net gevonden:

http://www.nmbtech.com/products/fans/ac4715ms.html

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 19:36 schreef westcoastleader het volgende:
118*118*38

Merk: NMB
Model:4715MS-23T-B5A
230V ~AC
50/60Hz
1 Phase
15/14W
Thermally Protected

Dat is wat eropstaat, maar ik heb dit op het net gevonden:

http://www.nmbtech.com/products/fans/ac4715ms.html
Airflow 50-102 CFM

sjah

Verwijderd

Topicstarter
yeah so?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 19:38 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

Airflow 50-102 CFM

sjah
Jah was der mis mee dan? Iemand die weet hoe ik dit aan kan gaan pakken? Ik wil hem natuurlijk niet op 230 laten lopen, want dan maakt dat ding teveel herrie.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Die fan moet altijd op 230 lopen. dimmen helpt niet. Als je de snelheid wilt verlagen, dan moet je de frequentie van de wisselspanning wijzigen. (Dus 230 wisselspanning omzetten naar "230" gelijkspanning, en dan weer naar de gewenste frequentie wisselspanning....En dat wil je niet. Het is gemakkelijker en goedkoper om gewoon een 12V fan te kopen..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op donderdag 24 januari 2002 00:06 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

Jah was der mis mee dan? Iemand die weet hoe ik dit aan kan gaan pakken? Ik wil hem natuurlijk niet op 230 laten lopen, want dan maakt dat ding teveel herrie.
euh, tis wel een grote koeler, je kan em er wel voorin krijgen. maar om hem langzamer te laten lopen, euh, misschien zon dikke weerstand ertussen? het ohmage van die weerstand moet je ff berekenen (ben ik niet zo'n ster in :o )

Verwijderd

Topicstarter
:) ik flikker hem wel weg dan, hij had wel voor een goeie airflow kunne zorgen :((

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
neem een papst 120mm fan ofzo, is veel stiller

Check mijn knowledge base!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Op donderdag 24 januari 2002 10:19 schreef westcoastleader het volgende:
:) ik flikker hem wel weg dan, hij had wel voor een goeie airflow kunne zorgen :((
NEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!
Als je hem wilt weg gooien, dan wil ik hem heel graag hebben! Waar woon je ongeveer, dan kan ik hem ophalen...
Pagina: 1