PC piept 5 keer en stopt dan bij aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 8.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb nu weer een probleem met een andere PC. Als ik hem aanzet dan piept ie 5 of 6 keer en doet dan nix meer. Ik dach eerst dat de beeldkaart er niet goed inzat of kapot was omdat ik dus geen beeld krijg maar toen ik mijn eigen videokaart erin deed gebeurde precies hetzelfde. Ik heb alle kaarten nagekeken of ze er goed in zaten en alle stekkers en dat is dus ook het geval. Weet iemand wat het probleem kan zijn en wat er aan te doen is?? Het is een Pentium2 van Compaq overigens dus al oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al es nagekeken in de handleiding en/of google voor de betekenis van die 5 piepjes :?

Welk moederbord is het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Ik heb geen idee wat voor moederbord het is, ik heb er verder niets bij gekregen. Die 5 piepjes heb ik een keer eerder gehad op deze pc en toen was het de beeldkaart die er niet goed inzat... na het goed erin drukken deedtie het weer perfect maar dat is in dit geval dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Zijn het 5 even lange piepjes of een lange en 4 korte of een andere combinatie permutatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30829

Geheugen kapot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 14:08
Klinkt idd als videokaart troubles. Heb zoiets gehad met m'n athlon. Bios al gecleared? Ik moet iig al m'n insteekkaarten eruit trekken en dan FF booten (klinkt stom, ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

pieeeeeeeeep piep piep piep piep ?

vidkaart. ff opnieuw er instoppen.. en anders vrees ik het ergste voor je vidkaart... bvij mij ook gebeurd

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Het zijn trouwens 7 piepjes, had er niet goed op gelet.

lang-kort-lang-kort dan even een seconde stil en dan lang-kort-kort
(moet zeggen dat er op dit moment geen monitor op aangesloten is dus ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Op woensdag 23 januari 2002 15:16 schreef Tutti-frutti het volgende:
pieeeeeeeeep piep piep piep piep ?

vidkaart. ff opnieuw er instoppen.. en anders vrees ik het ergste voor je vidkaart... bvij mij ook gebeurd
Heb dat al gedaan en ook een andere (goeie) videokaart erin geprobeerd maar hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Op woensdag 23 januari 2002 15:12 schreef Ragonite het volgende:
Geheugen kapot denk ik.
Zit goed geheugen in. Heb vorige week 2x128mb gehaald waarvan er 1tje in deze zit en 1 in de pc waar ik problemen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Op woensdag 23 januari 2002 15:14 schreef Raziel het volgende:
Klinkt idd als videokaart troubles. Heb zoiets gehad met m'n athlon. Bios al gecleared? Ik moet iig al m'n insteekkaarten eruit trekken en dan FF booten (klinkt stom, ik weet het).
Ik kan nieteens de bios inkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Op woensdag 23 januari 2002 15:20 schreef TJEERDOO het volgende:
Kijk hier eens :
http://www.computerhope.com/beep.htm
Bedankt ik ben nu op de site aan het kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45856

de mijne heeft dat af en toe ook en hij start dan niet op.
Ik had me laten vertellen dat het probleem bij de bios is maar ik weet niet wat er tegen te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34057

Haal er eens alle kaarten + het geheugen eruit.Dan opstarten.Gaat dit goed,1 voor 1 weer toevoegen.Dus ook iedere keer weer opnieuw opstarten.Succes. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Kan ook zijn dat je proc dood is, heb ik ook gehad met tbird 1200 op kt7-raid. paar keer piepen, pauze, paar keer piepen.
Bij mij viel alles onder m'n garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

Op woensdag 23 januari 2002 15:14 schreef Raziel het volgende:
nee niet de videokaart dat zijn er 8 d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
bij zoveel piepjes kan het aan de volgende dingen liggen.

mobo of bios
geheugen
proc
videokaart

Mij is altijd geleerd dat je dan ALLES eruit moet halen zodat je alleen een mobo + cpu + powerconnecter vast hebt zitten. Als het goed is piept er dan niets bij het aanzetten. Als de pc nu wel piept met aanzetten dan is het probleem het mobo/proc. Wat je dan kunt doen is je bios resetten (check ff in manual hoe dat moet. Meestal batterij verwijderen en paar minuutjes w88 is voldoende. Als na de reset het probleem er nog steeds is dan is het absoluut mobo of cpu. Welke van de twee kun je alleen maar testen met andere werkende hardware.

2e stap kun je het geheugen plaatsen komt er nu een piep dan is het het geheugen.

3e stap kun je de videokaart plaatsen. piept de pc nu dan is het de videokaart of de agppoort. om dit te testen probeer je gewoon een andere werkende agp kaart en je test je agp kaart in een andere pc.

probeer ook eens PCI en kijk of het dan wel gaat. Misschien is gewoon je AGP slot naar de maan!

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik probeer het nu allemaal even. Videokaart die erin zat was trouwens een agp en heb later een pci geprobeerd. Fout bleef dus het zal niet aan de sloten liggen of de videokaart. Thnx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durane
Het is denk ik helaas de Processor... Ik heb eerst het geheugen eruit gehaald... toen piepte die nog maar 3 keer... toen processor eruit gehaald en toen bleef het stil (moet het trouwens niet altijd 1 keer piepen??) toen geheugen terug gedaan en toen bleef het weer stil. De processor zal waarschijnlijk dus kapot zijn maar hoe zit het met het geheugen? hij piepte minder vaak toen die eruit was maar nu die erin zit en de cpu niet meer piept er niets meer. En als het inderdaad de cpu is heeft er iemand nog een Pentium2 cpu tekoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41484

zonder proc doet je pc geen snars dus dat gaat sowieso niet werken, maar wat dacht je van ff laten doormeten of kijken ofie het bij Funprice doet ofzo!
Pagina: 1