Toon posts:

LG Monitor paars?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een LG Flatron 795FT Plus monitor. Zo nu en dan hapert het groene kleurkanaal iets, dat wil zeggen, het beeld wordt paars-achtig. Meestal uit zich dit in kleine verkleuringen gedurende een paar seconden, na een tijdje werken. Maar soms valt groen helemaal weg zodat wit dus opeens paars is. En andere keren is ie weer tientallen minuten achter elkaar iets paars-achtig.
Ik heb gecontroleerd op magneten in de buurt, monitor aan andere pc+kabel gehangen, apparaten in de omgeving uitgedaan, andere resoluties/refresh rates geprobeerd, gedegaussd (wat een woord), niets helpt.
Vreemde is dat het on-screen instellingsmenu geen last lijkt te hebben van deze problemen, het witte deel daarvan is ook altijd echt wit.

Nu is het echte probleem niet eens de kleurverandering, maar de garantie. Ik heb de monitor (met nog 1 v.d. 3 jaar garantie over) naar de winkel teruggebracht, die zijn hem al een tijd aan het testen maar zien geen fouten. Mijn vraag is: Wat nu? Weet iemand heel toevallig wat de oorzaak van dit probleem kan zijn, en dus hoe het te reproduceren / repareren is? Of krijg je bij de LG on-site garantie meteen een nieuwe monitor, ook als ze het probleem niet kunnen reproduceren? (ik heb geen on-site garantie gebruikt aangezien ik bijna nooit thuis ben, en het ophalen / langsbrengen dus moeilijk is)

(De monitor was voor dat probleem overigens perfect, dus een examplaar zonder problemen is een echte aanrader als je een platte 17" CRT zoekt zonder 2 vage strepen door het beeld.)

Arjen

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Je hebt het nu alleen maar over de monitor, maar kan het niet liggen aan de uitgang van je computer / videokaart die een beetje gaar is.

dus die ff nakijken / vervangen ofzo, misschien helpt het.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Woon je dicht bij een GSM antenne of een hoogspanningsmast ofzo?????????

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Nope, dit is voor 90% zeker de kabel vanaf je videokaart naar je monitor. 1 van de kanalen doet het dus niet. In jouw geval zal dat het groene kanaal zijn.

Dit verklaart ook waarom je OSD het wel goed doet. Het kan natuurlijk ook je videokaart zijn, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. De kabel al meerdere keren.

P.S. Meestal helpt een beetje wrikken aan de kabel al wel. (tijdelijke oplossing)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

9/10 is het je videokaart of er zit een breukje in je aansluitkabel van je monitor maar dat lijkt me stug... check je videokaart zal wel een transistortje doorgebrand zijn

Verwijderd

Topicstarter
xillius: Zoals je in mijn 1ste bericht kunt zien heb ik de monitor ook aan een andere pc (dus videokaart) gehangen, en een andere kabel geprobeerd.

Carnivorous1: Nee, geen storende elementen in de omgeving hier. En verder geeft de monitor die ik tijdelijk ter vervanging heb in precies dezelfde situatie geen enkel probleem.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
hmmmmz misschien is het een probleem met het lichtnet bij jou thuis???? En is de 795 daar gevoeliger voor dan een ander apparaat??

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Flatron 915FT Plus. Ik heb ook een andere kabel geprobeerd, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Het is namelijk al mijn 6e monitor (ongeveer) die ik als vervanging heb gekregen via de on-site garantie, en dit probleem had ik met geen van de vorige monitoren.

Ik heb m teruggestuurd ter reparatie deze keer (wilde geen vervanging aangezien ze altijd een gerepareerde terugsturen en die zijn - in mijn geval - gewoon helemaal niet gerepareerd, dus ik had steeds een monitor die kapot was maar steeds iets anders had). Hij is een week of 3 weggeweest, maar toen ik hem terug kreeg had ik nog steeds precies hetzelfde probleem. In die 3 weken heeft er een (bolle) Dell CRT aan dezelfde kabels gehangen en die deed het prima.

Ik heb nu dus *weer* mn monitor teruggestuurd ter reparatie. Deze keer heb ik exact dezelfde monitor als leenmonitor gekregen, en tot nu toe (staat nu een uur of 2 aan) heb ik nog niets paars gezien en ook geen flikkeringen... dus het lijkt me toch echt aan de monitor te liggen..

Ik word ondertussen een beetje ziek van LG, aangezien het blijkbaar onmogelijk is om een perfecte monitor te krijgen en er steeds wel wat is. Ik kon ook mn geld niet terugkrijgen, dus ik ben blij als die paarse flikkering weg is, die monitor was namelijk min of meer perfect.....

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem met een 15" LG monitor :) Ok, dat ding stamt uit t stenen tijdperk maar goed, als hij weer eens paars is geef ik met een vlakke hand een klap op de bovenkant van de monitor en dan is t weer opgelost.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:50 schreef Lord_of_Ironhand het volgende:
xillius: Zoals je in mijn 1ste bericht kunt zien heb ik de monitor ook aan een andere pc (dus videokaart) gehangen, en een andere kabel geprobeerd.
Blijft de videoconnector op je beeldscherm nog over. :)

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Op woensdag 23 januari 2002 23:54 schreef Mani het volgende:
Ik heb precies het zelfde probleem met een 15" LG monitor :) Ok, dat ding stamt uit t stenen tijdperk maar goed, als hij weer eens paars is geef ik met een vlakke hand een klap op de bovenkant van de monitor en dan is t weer opgelost.
Bij mij hielp het ook om er een klap tegen te geven. Maar dat hielp maar voor even helaas... :( De monitor die hier ter vervanging staat doet het nog steeds prima.. dus voor mij geldt in ieder geval dat het een defect in de monitor was..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:45 schreef Carnivorous1 het volgende:
Woon je dicht bij een GSM antenne of een hoogspanningsmast ofzo?????????
Ik heb dus ook dit probleem met me LG Flattron 915FT Plus
En ik woon bijna onder hoogspannigskabels.. Wat kan dat uitmaken dan :?
Pagina: 1