HP deskjet690C blijft strepen

Pagina: 1
Acties:

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:38
Mijn deskjet690C blijft strepen tijdens het printen van tekst. Schoonmaken en een nieuwe cartridge helpt niet.
Ik liep toevallig bij een kennis tegen hetzelfde euvel aan , ook een HPdeskjet690C. Zijn er meer met dat probleem en wat is er aan te doen?

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Wat voor papier gebruik je? ik had het met te glad papier (glanzend) en omdat ik de kwaliteids instelling te hoog had staan ging de inkt strepen :? )

• Ebfoto
Ik gebruik gewoon 80 grams papier wat ook in kopieermachines gaat.

Verwijderd

Tsja ik heb ook een vrij oude HP 690c en die print niet super, maar wat je moet doen is even de printer laten uitlijnen.

Start => Instellingen => Pinters => Eigenschappen printer en dan het tabblad Services [bij Windows 2000]

En dan ff kiezen voor uitlijnen en schoonmaken.

En zoals hierboven staat is papier ook erg belangrijk.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Wat je kan proberen is het volgende:
Vouw een blaadje (a4) 2 maal in de lengte dubbel, en open de klep van de printer.
verwijder beide cartridges.
ga nu met het opgevouwen blaadje een aantal malen onder de cartridge slede door, als het goed is zul je zien dat er heel veel inkt op die slede achterblijft.

Doe dit totdat de eventuele nieuwe blaadjes niet meer zwart worden.

Succes!

PS er is van HP ook een schoonmaak set gratis te bestellen op de website.

Hiermee gaat het ook prima.....

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

hmmm had ik dat maar eerder geweten :) maar goed nu heb ik tenminste de ingewanden van een printer gezien :Y)

• Ebfoto
Tip opgevolgd, onder de slede ( aan weerzijde van waar de cartridgekop zich bevindt) hoopt zich stof samen die
over de vers geprinte letters heen veegt.Vandaar dat een nieuwe cartridge, uitlijnen etc niet helpt. Ik heb e.e.a met een watte staafje en wat alcohol schoon gemaakt
en zie daar. Prachtig schone letters.
Pagina: 1