Toon posts:

P133 Geen beeld!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, een probleempje hier.

Ik heb hier een p133 (gekregen van iemand) dus d8 ik leuk om er linux ofzo op te draaien.

Alleen zit ik met een probleempje, zodra ik de p133 aanzet krijg ik op een Compaq 140 geen beeld, het lampje van de monitor brandt groen. dan denk je t ligt aan de monitor dus ff een andere pc op aan sluiten p2 en tada daar kreeg ik wel beeld, dan denk je mischien video kaart, vervolgens nieuwe videokaart in de p133 (diamnond stealth) met de nieuwe vid kaart aangesloten op de compaq 140 geen resultaat.
2e optie nieuwe videokaart in een andere pc (p2) en die aangesloten op compaq 140 monitor en wel beeld.

het gekke is dat toen de p133 binnenkreeg deed alles het toen ging ik wat sleutelen aan de hardisks etc.
en opeens na 1 week geen beeld meer.

En ook heb ik verschillende PCI sloten geprobeerd op de p133 en echt totaal nada noppes geen resultaat.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen, heb van alles geprobeerd. en denk helaas dat de mobo stuk is. (maar de pc maakt gewoon een normaal geluidje geen piepjes of kraakjes)

hardware configuratie = 1.5 gig seagate hardisk

3 vid kaartjes
diamond stealth.
mach 64gt
diamond edge 2000 series (zat met de p133 meegeleverd)

pfff lang verhaal :Z ik hoop op post

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:01

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Staat in je BIOS de optie 'Init display first' op AGP ipv PCI? Weet niet of er uberhaupt P133's bestaan met een AGP slot, maar goed dit kwam zo in me op...je kan 't proberen te fixen met een BIOS reset.

BTW Je sig roeleert :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet want de eerste vid kaart die werd mee geleverd was ook een PCI vid kaartje.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Hmm.. Probeer alles nog eens opnieuw aan te drukken, geheugen opnieuw erin en dat soort zaken.. Dat wil nog wel eens werken..

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Dat een p133 agp heeft lijkt mij sterk ;) maar krijg je tijdens het posten ook foutmeldingen te horen in de vorm van piepjes?

Verwijderd

dit lijkt me weer typisch zo'n geheugen iets van compaq, lekkere dingen die bijna elke mem uitkotsen :)

Verwijderd

Topicstarter
nee echt totaal niets geen errors geen piepjes helemaal niets alles aangedrukt en nog geen resultaat zou mobo kapot zijn?

Verwijderd

je hebt dat ding gehad zei je, zit er nog wel het goede/originele geheugen in ??
zoals ik al zei, hier is compaq echt heel gaar mee

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 23 januari 2002 14:35 schreef Vegeta het volgende:
nee echt totaal niets geen errors geen piepjes helemaal niets alles aangedrukt en nog geen resultaat zou mobo kapot zijn?
Je hebt zitten rommelen met de hd's... check voor de gein ff of de ide kabels niet verkeerd om zitten (uit ervaring :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:10

nexhil

BAM!

of maak ze allebei ff los

• Marv
Waarschijnlijk is er niets kapot... zit gewoon de hd kabel verkeerd... is er een ander kabeltje los of zo...
Oudere pc's hebben de eigenschap lekker dramatisch te doen als er een of ander klein dingetje verkeerd zit (hierboven door mij genoemd: hd kabel verkeerd om... pc kan aan... geen beeld... beetje rare piepjes en voor de rest niets... wist ook niet wat het was... tot ik de kabel van de hd had omgedraaid :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
jep ook alle settings van hd aansluitingen gecontroleerd dat zit wel goed.

toen ik m de eerste keer kreeg deed ie het gewoon nadat ik er een cd rom uit had gehaald ging die vaag doen. en ik heb nu nog geen beeld.

Ik heb even de monitor aangezet zonder de monitor aan te sluiten op de pc en dan krijg ik psies hetzelfde beeld (eigenlijk geen beeld) ik ga er van uit dat de mobo kapot is of heeft iemand nog andere sugesties?

• Marv
Ik zou 'm niet zo snel afschrijven als ik jou was... gewoon ff laten liggen en morgen nog een keer wat rommelen.. dat oude spul gaat nog niet zo snel kapot.

Heb het al vaak meegemaakt dat het mobo of de proc kapot leek... zat er gewoon een kabeltje los, pci kaart beetje los, video kaart brak, hd kabels verkeerd, master/slave instellingen etc etc

Verwijderd

Topicstarter
maar ik word wel helemaal gek (vaker als iets me niet wil lukken) maar ok ik laat m nog even liggen en kijk er een andere keer wel naar.. iemand nog andere suggesties?

Ik weet echt niets meer wat ik zou kunnen doen!
:( verdoerie. Nou ik merk het wel.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Geheugen zit er goed in? Dat wil ook nog wel eens niet lekker starten.

AT power kabels niet verkeerd om ofzo? Floppy goed aangesloten? CPU instellingen goed?

• Marv
Op woensdag 23 januari 2002 15:03 schreef Vegeta het volgende:
maar ik word wel helemaal gek (vaker als iets me niet wil lukken) maar ok ik laat m nog even liggen en kijk er een andere keer wel naar.. iemand nog andere suggesties?

Ik weet echt niets meer wat ik zou kunnen doen!
:( verdoerie. Nou ik merk het wel.
Master/Slave instellingen misschien?

Verwijderd

Topicstarter
ja gaat een beetje moeilijk als ik geen beeld krijg, maar toch bedankt voor het meedenken.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op woensdag 23 januari 2002 15:39 schreef Vegeta het volgende:
ja gaat een beetje moeilijk als ik geen beeld krijg, maar toch bedankt voor het meedenken.
Wat gaat moeilijk? master/slave? dat zijn jumpers op je harddisk hoor!

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehad, en bij mij was het toen dat de hele bekabeling (ide) verkeerd zat....
jah, bij mij op een COMPAQ 150 beeldscherm deed-ie het toen
niet...

gewoon "even" alles eruithalen, 100%zeker weten dat ie goed aangesloten zit, en dan doet-ie het weer......
als je het overigens zat bent, wil ik hem wel hebben :P

Verwijderd

begin maar eens zo kaal mogelijk en dan 1 voor 1 weer aansluiten.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:52 schreef andre_at_home het volgende:
begin maar eens zo kaal mogelijk en dan 1 voor 1 weer aansluiten.
jup, dat werkt zowiezo altijd....... merk je vanzelf waar de fout zit......
als de fout tenminste niet bij jou zit :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is t probleem nu ook psies er zit verder helemaal niets in Behalve hardisk en diskstation + video kaart heb alles er al af gemikt..

Blijft een vaag probleem voor me :(

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen Ik ben er uit.

Bij het booten als ik dan t jumpertje op mijn mobo vasgeklikt houdt doet ie t, dus 1 simpele oplossing tijdelijk een plakbandje op t jumper batterijtje, en dan over een aantal dagen een nieuwe sony jumper batterijtje halen. Vaag probleem trwns maar ik ga 2- night Linux installen :9

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen Ik ben er uit.
Bij het booten als ik dan t jumpertje op mijn mobo vasgeklikt houdt doet ie t, dus 1 simpele oplossing tijdelijk een plakbandje op t jumper batterijtje, en dan over een aantal dagen een nieuwe sony jumper batterijtje halen. Vaag probleem trwns maar ik ga 2- night Linux installen
bedoelde een stukkie metaal.
lol plakband hoe kom je er bij

|:(
Pagina: 1