Interne DVD speler kopen, en dan films afspelen...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Deze vrijdag is de compu-beurs in Eindhoven, en ik zat er aan te denken om een DVD speler te kopen, die krengen kosten wel bijna 200 piek.

Ik heb een Geforce 2 MX videokaart, met een TV uit, die ik op de TV aan kan sluiten.

Nu weet ik dat als ik mijn compubeeld naar de TV stuur, dat er zwarte balken te zien zijn. Dit is dus underscan, toch?

Nu is er een programma, TV-tool, en die maakt daar overscan van, en dat werkt. Maar nu valt er dus beeld weg. Niet alleen de zwarte balken zijn weg, maar dus ook een gedeelte van het beeld.

Is dit een probleem als je DVD films op je pc afspeelt en die dan doorzend naar je TV?

Ik ben nml. bang dat er gedeeltes van de ondertiteling wegvalt.

En de kwaliteit, hoe zit het daar mee? Is dat zeker te doen, of kan ik beter een stand-alone kopen?

Heeft iemand ervaring met DVD films op de compu afspelen? Is het aan te raden?

Ik kan natuurlijk dan ook meer dingen doen... Zo'n intene DVD speler is ook wel voor meer dingen handig denk ik zo. :)

Als ik trouwens mijn pc beeld doorstuur naar de TV, vind ik het beeld niet al te best, een beetje wazig, en een beetje krom.

Ik heb overigens een Philips Matchline grootbeeld TV, van een paar jaar oud, wel 60hz helaas... :(

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zat eerst ook met het probleem dat stukken beeld die wegvielen. Ik heb toen een nieuwe kabel gekocht en deze zo aangelegd dat ik geen last had van magnetische storing. werkt tot nu toe nog goed. Dit kan misschien het wazige beeld verklaren, of de kabel tussen de pc en de tv is te lang.

Over de DVD speler. Ik heb een LG DVD rom en die bevald mij prima verder is de beeldkwaliteit op de tv afhankelijk van de DVD. Als je n.l van die "best buy" DVD's afspeeld dan is bij mij de beeld en geluidskwaliteit minder dan dat ik een duurdere DVD afspeel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
suc-6

\0/

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33
Ik zou zelf voor een stand-alone gaan als je die interne DVD speler niet echt verder nodig hebt. Van PC naar TV is nou eenmaal een deel kwaliteitsverlies, daar doe je niks aan.. En ik vind het ook maar irritant om alleen dvd's te kijken als mn pc aanstaat..

• eX0duS
Een standalone zal zo'n 150 euro kosten denk ik. (Een Cyberhome ofzo).

Een interne zo'n 100 euro schat ik...

Wat moet ik doen? :)

• .GoO
  • Laatst online: 20:33
Op woensdag 23 januari 2002 15:33 schreef het_beest het volgende:
Een standalone zal zo'n 150 euro kosten denk ik. (Een Cyberhome ofzo).

Een interne zo'n 100 euro schat ik...

Wat moet ik doen? :)
Die 50 euro moet je niet te zwaar in je beslissing mee laten wegen vind ik :) Als je dan toch zoiets koopt moet je het ook meteen goed doen.. Of je een interne of een standalone gaat kopen moet je uiteindelijk toch zelf beslissen.. Heeft allebei wel zn voor en zn nadelen.. Mijn mening stond hierboven al :)

• no-name
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 23:59

no-name

geen ondertitel

Omdat de meeste films een beeld verhouding van 21:9 en een standaard tv 4:3 (omgerekend dus 21:15,75) is je tv dus eigenlijk te hoog. Helemaal boven en beneden van je tv is er geen info dus maakt men dit gedeelte zwart. Hoop dat dit duidelijk is.:)
Over de ondertiteling, 9 van de 10 keer zet men dit in de onderste zwarte balk dit vind ik heel mooi omdat de ondertiteling niet in het filmbeeld staat. Zelf heb ik een stand-alone maar als je ook DVD op de pc wilt hebben is het denk verstandiger om interne speler aan te schaffen

PS Ik heb overigens een Philips Matchline grootbeeld TV, van een paar jaar oud, wel 60hz geloof ik :? je bedoelt 50hz neem ik aan

intel 8008

• no-name

no-name

geen ondertitel

dubbelpost

intel 8008

• eX0duS
Op woensdag 23 januari 2002 16:21 schreef no-name het volgende:PS Ik heb overigens een Philips Matchline grootbeeld TV, van een paar jaar oud, wel 60hz geloof ik :? je bedoelt 50hz
Jah weet ik eigenlijk niet, het is idd 50 hz geloof ik... :)

Tjah, als ik zo'n DIVX film op mijn TV kijk, dan denk ik: mjah, dat kan d'r mee door...

Is DVD veel duidelijker dan DIVX ook?

Ik weet het echt niet, ik ga sowieso even rondkijken daar. Voor 50 euro meer kan ik misschien wel beter een stand-alone kopen, maar dan heb ik niet de extra functionaliteit die een interne DVD met zich mee brengt. :)

Waarom is DVD nou zo duur? Het is toch al 4 jaar op de markt ofzo? :?

• no-name

no-name

geen ondertitel

divx is een soort van mp3 voor beeld en ja DVD is beter

intel 8008

Verwijderd

wat ik dus heb met tv-out is dat die DDV progs gaan bitchen dat je geen DVD via je tv-out mag kijken. Oftwel: Bij mijn werkt het niet!!! :(

bij mijn pa wel, dus ik snap er geen reet van. Moet je misschien ff op letten...

• eX0duS
Op woensdag 23 januari 2002 16:25 schreef no-name het volgende:
Ik weet wat DIVX is, ik weet ook wel wat DVD is, misschien ben ik niet duidelijk. :)

Het is jammer dat ik het niet gewoon kan uitproberen...

Is het afgezien van DVD films draaien, verantwoord om een interne DVD te kopen? Heb ik er ook wat aan?
In de toekomst misschien, of nu al?

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als het alleen maar om films kijken gaat dan zou ik ook gewoon lekker een stand-alone DVD speler kopen.

Hierbij heb je niet zo'n gekloot met het overzenden van beeld van de computer naar de tv.

Als je nou toch nog een leuke film van het internet download die je op de TV wilt kijken dan moet je hem met NERO gewoon als VideoCD branden(worden wel een paaar cd's maarja) dan kan je hem gewoon relaxed beneden kijken.

Alle optie's die je op je DVD speler in je computer hebt heb je tegenwoordig ook op een Stand-Alone dus ook daarvoor hoef je geen computer DVD te nemen.

Ik hoop dat je een beetje een keuze kunt maken en dat je nog veel meer leuke dingetjes op die beurs koopt. >:)
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 23 januari 2002 16:25 schreef no-name het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet wat DIVX is, ik weet ook wel wat DVD is, misschien ben ik niet duidelijk.
Het is jammer dat ik het niet gewoon kan uitproberen...

Is het afgezien van DVD films draaien, verantwoord om een interne DVD te kopen? Heb ik er ook wat aan?
In de toekomst misschien, of nu al?
Je hebt er nu al in zoverre wat aan dat je een aantal spellen hebt en gaat krijgen die DVD's gebruiken. dat zou het enige voordeel zijn. Ook zijn er bepaalde software collectie's e.d die op DVD verschijnen. Denk aan Twilight of aan de Software bus van de HCC

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 23 januari 2002 16:23 schreef het_beest het volgende:
Waarom is DVD nou zo duur? Het is toch al 4 jaar op de markt ofzo? :?
Vind jij dat duur?
Ik vind 200 gulden nog best wel meevallen voor een DVD speler, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

De kwaliteit van PC DVDspelers is gedeeltelijk afhankelijk van je videokaart, mocht deze DVD ondersteuning zuigen dan kun je altijd nog een mpeg kaartje in je systeem zetten.

HEt feit dat je TVbeeld wazig is ligt aan de TV die op extreem lage resos draait (300*100 oid)

• eX0duS
Ik heb even de DVD drive van iemand anders geleend, en die in mijn systeem gezet.

Ik heb dus een film afgedraait, en het viel me op zich niet eens zo tegen.

Welke merkte ik op dat d'r toch wel wat storing zat, zo zat er een streep rechts van het beeld, en als het beeld helemaal zwart was, zag je ook lijntjes trillen enzo.

Als er "beeld" is, dan zien je dat overigens niet.

Is het zo dat alle DVD films nou in breedbeeld zijn? Want van die zwarte balken onder en boven in beeld ziet d'r ook niet uit moet ik zeggen.

Maar op zich was ik best tevreden. Het ziet er in elk geval beter uit dan VHS... :)

Verwijderd

Intern is perfect... Je kan captures maken. Je kan intern het geluid opnemen en alle links op een dvd openen...
Wel heb ik zelf niet zon snelle dus het beeld kan af en toe haperen, maar met een goede beeld- en geluidskaart is het een genot om te kijken *D.

De groote van het beeld scheelt per film, en de kwaliteit hangt er inderdaad vanaf hoe oud de film is, en of hij geremastered is.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 20:25 schreef het_beest het volgende:
Ik heb even de DVD drive van iemand anders geleend, en die in mijn systeem gezet.

Ik heb dus een film afgedraait, en het viel me op zich niet eens zo tegen.

Welke merkte ik op dat d'r toch wel wat storing zat, zo zat er een streep rechts van het beeld, en als het beeld helemaal zwart was, zag je ook lijntjes trillen enzo.

Als er "beeld" is, dan zien je dat overigens niet.

Is het zo dat alle DVD films nou in breedbeeld zijn? Want van die zwarte balken onder en boven in beeld ziet d'r ook niet uit moet ik zeggen.

Maar op zich was ik best tevreden. Het ziet er in elk geval beter uit dan VHS... :)
bij mij zijn worden niet alle dvd's in breedbeeld weergegeven maar volgens mij ligt dat ook aan de player die je gebruikt ik gebruik zelf powerdvd en die bevalt goed :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt idd widescreen films, maar dat zijn ze lang niet allemaal, maar meestal wordt het wel vermeld op de DVD.

• eX0duS
Op woensdag 23 januari 2002 21:18 schreef terw_dan het volgende:
Je hebt idd widescreen films, maar dat zijn ze lang niet allemaal, maar meestal wordt het wel vermeld op de DVD.
Op die doos stond: "geschikt voor alle weergaven", het was trouwens Three Kings...

Maar het was wel mooi breedbeeld, zowel met PowerDVD als met WinDVD...

Ik heb trouwens ook U2 geprobeert, en dat was wel vol beeld...

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Op woensdag 23 januari 2002 17:19 schreef terw_dan het volgende:

HEt feit dat je TVbeeld wazig is ligt aan de TV die op extreem lage resos draait (300*100 oid)
Ech nie (8>

TV draait meestal op 800*600

• eX0duS
Weet iemand waar ik goedkope DVD films ofzo kan kopen?

Ik moet zeggen, tis altijd beter dan VHS, ook al is het beeld op de TV van de computer...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 23 januari 2002 21:56 schreef de-don het volgende:
Ech nie (8>

TV draait meestal op 800*600
Woei!!

TV heeft een dikke 500 beeldlijnen dacht ik te weten. Horizontaal zijn er geen pixels. Lekker analoog nog allemaal :).
Maar goed, een PAL-DVD heeft digitaal beeld, en bevat maximaal 720x576 pixels. En als ik ga capturen met m'n TV-kaart dan kan ik ook maximaal in 720x576 capturen.

Verder zou ik gewoon een DVD-speler kopen. Ietsie duurder dan een CD-rom, maar je kan er meer mee he ;)
In de pc van m'n ouders zit een Ati all-in-wonder kaartje, en in de driver kan je gewoon het beeld van de tv-out breder/smaller, hoger/lager, links/rechts, naar boven/naar beneden aanpassen. Niks geen overscan-progje nodig 8-)

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1