Toon posts:

USB valt na verloop van tijd spontaan uit

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zowel m'n optische muis als mijn joystick vallen na een kwartiertje werken of zo uit. De enige oplossing om ze terug aan de praat te krijgen is mijn PC herstarten. Het maakt niet uit of het nu mijn USB 1 of USB 2 poorten zijn. Ligt het aan mijn mobo of aan één van de input-devices?

Spec's:
MSI K7T 266 Pro
Win 98 SE
Trust AMI 250S Wireless Optical
Microsoft Sidewinder Precision 2

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Schijnt een bekend probleem te zijn d8 ik met VIA :r

Ik zou de laatste 4-in-1 proberen en een bios update-je :)

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb het met mijn webcam die het na een tijdje niet meer doet:? Ook usb

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
ik ben er achter gekomen dat mijn webcam het niet doet in combinatie met seti@home

als seti aanstaat, loopt ie na een paar minuten vast
ook heb ik strepen door tv-beeld (hauppaugge) als ik seti aan heb staan

webcam is philips toucam pro
mobo: asus a7v-e + duron 750

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Het zelfde had ik met mij usb muis op een abit kt7, na een biosupdate was het opgelost. Misschien dat dat in jou geval ook een oplossing kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
De laatste 4in1 heb ik reeds geïnstalleerd (4.37v). Mijn PC liep wel vast tijdens het installeren ervan, daarna heb ik terug 4.36v geïnstalleerd en ook dat liep vast tijdens installatie. Daarvoor had ik zoiets nog nooit gehad. Maar voor de rest werkt alles prima, en het USB-probleem was reeds van daarvoor.

Met wat moet je zoal rekening houden bij een BIOS-update, want ik heb daar al redelijk wat negatieve dingen over gehoord.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als het om windows xp gaat...
volgens mij zet ie usb devices standaard in slaap modus na een bepaalde tijd
check maar eens in device manager de properties
daar kan je dat instellen

Verwijderd

Topicstarter
Het is WinME, en het gebeurt tijdens het gebruik van joystick of muis, altijd in het heetst van de strijd. Bij een ellenlange schijfcontrole of zo gebeurt het niet. Dus het gaat niet om een slaapmodus. Alle standby- en slaapmodi zijn trouwens uitgeschakeld, zowel hardwarematig (BIOS) als softwarematig.

Verwijderd

kan iets met je voeding zijn
als je namelijk te weinig voeding heb dan worden die zaker er als eerst uitgegooid. dus probeer het eens met een iets sterkere voeding! have fun!

Verwijderd

had ik met mijn microsoft optical muis dat hij uit viel als hij in de usb zat

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Heb dus precises hetzelfde met m'n muis :(

Zal eens kijken naar een via update..

Hoop dat het werkt :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Ik heb het alleen met mijn Logitech Wingman Precision USB onder winXP met een MSI K7T266 Pro DDR. Heb ik nu een week en ben af en toe in staat om dat ding door de monitor heen te smijten.
Ik heb toen de laatste VIA drivers geinstalleerd en het leek een dag goed te gaan.

Aan een BIOS update ga ik ma niet wagen, ik heb pas sinds 3mnd een computer en vind al dat ik er aardig wat vanaf weet voor een beginner. Ik kreeg zelfs een blauw scherm na het afsluiten. Ik heb hem er nu uit en sluit hem alleen aan als ik revolt ga spelen.

Als ik hem aansluit hoor ik na een tijdje regelmatig de signalen voor hardware verwijderd en dan gelijk nwe hardware gevonden. Geeft er geen meldingen bij. Maar de human interface devices in apparaatbeheer verdwijnd en verschijnt dan. Ik geef het op

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zou als ik jou was me er niet meer zo druk om maken, dit moederbord heeft gewoon vet kuren met USB, en er is nog steeds géén oplossing voor gevonden, en ik vraag me af of die ooit nog wel komt. Zoek hiero op GoT effe op K7T266 & USB en je krijgt er allerlei topics over zoals deze: [topic=185503/1/25]

20*350ZO45°

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik had ook usb problemen met mijn abit kt7 moederbord. Een bios-update loste al heel veel op, maar deze bios instellingen hielpen ook best veel, dus misschien dat het ook werkt op jou Via moederbord:
enhanced chip performance enabled
plug & pray os disabled
irq for usb enabled
k7 clk_ctl default
p2c/c2p concurrency disabled
delay transaction disabled
pci master read caching disabled
pci master time-out 0

Ik hoop dat dit bij jou ook help, bij mij in ierdergeval wel. Het zou kunnen dat niet alle opties nodig zijn, maar dat heb ik niet allemaal getest. Dit kwam ik namelijk ook eens tegen in de unofficial faq van de kt7 :)
Pagina: 1