Toon posts:

Server op Crosscable?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het zit dus zo: ik heb een servertje die internet deelt, kan ik deze via de Uplink van de Switch via Crosscable aansluiten, of met gewone netwerkkabel op een gewone poort op de switch (niet de uplink dus). Of maakt dit helemaal niks uit en kan ik zelf kiezen, zo ja -> is er snelheidsverschil?

FF voor de duidelijkheid:

Internet------Server*********Switch-------andere pc's

Het gaat dus over ********* dit stuk kabel :+

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
maakt helemaal niets uit qua snelheid ook niet

(alhankelijk van de uplink snelheid)

als bijde porten 100Mbit zijn is het gelijk

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
het is een 10/100 Mbit 3com switch dus ik denk dat alle poorten volledig 10/100 Mbit zijn

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

uplink is bedoeld om eventueel een tweede hub/switch aan te sluiten hier moet je dus geen pc op aansluiten. Misschien dat het kan maar dan zou het sowieso met een straight netwerkkabel moeten.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op woensdag 23 januari 2002 13:42 schreef dreamer het volgende:
uplink is bedoeld om eventueel een tweede hub/switch aan te sluiten hier moet je dus geen pc op aansluiten. Misschien dat het kan maar dan zou het sowieso met een straight netwerkkabel moeten.
Het is er inderdaad voor bedoeld...

Maar met een crosslink op je uplink werkt gewoon... hoeft niet per se een straight te zijn....

De computer of de switch ziet het verschil echt niet, zolang de rx en de tx maar goed zitten en zo :)

Zelfde effect als met een verlengblokje twee crossed cables te verbinden... wordt ie gewooon weer straight... niet echt de manier... maar het werkt wel :+

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

volgens mij kan het alleen met een gewone netwerkkabel op een gewone poort op een switch, snelheid zal niet veel uitmaken als de andere oplossing werkt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• DizzyWeb
  • Laatst online: 21-08 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Op woensdag 23 januari 2002 13:42 schreef dreamer het volgende:
Neuh, als je een pc op de uplink gooit, dan moet je dus net *geen* straight kabel nemen. De uplink is egenlijk een gewone poort, maar al in de poort gecrossed, zegmaar.
Je kan ook 2 hubs doorlussen via een crosscable in 2 gewone poorten, geeft zelfde effect.

Ik heb hier ook een pc op de uplink zitten, simpelweg omdat er een crosscable van de ene kamer naar de andere loopt. Werkt perfect.

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Snelheid is geen verschil..

Vaak is poort 1 hetzelfde als de uplink en zijn zodoende niet tegelijk te gebruiken...

het enige verschil tussen een uplink en een gewone poort is het feit dat er draadjes zijn omgedraaid. Meer verschil is er echt niet....

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 23 januari 2002 13:50 schreef DizzyWeb het volgende:

[..]

De uplink is egenlijk een gewone poort, maar al in de poort gecrossed, zegmaar.
Helemaal correct : de gewone poorten van een hub of switch zijn wel crossed (ze worden ook wel als MDI-X aangeduid), uplink-poorten zijn niet crossed (ofwel MDI).

Daarom kun je van een netwerk-kaart (niet-crossed) naar een gewone poort op een hub/switched (crossed) met een niet-crossed kabel uit, terwijl je naar een uplink-poort (niet-crossed) een een crossed kabel nodig hebt.

Het aantal crossed componenten moet altijd oneven zijn, ook als je meerdere kabels met koppel-stukjes aaneenrijgt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1