• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb gisteren mijn Powershot G2 binnen gekregen :9~
Echt een te gek ding, maar ik ben tegen 2 nadeeltjes aangelopen.
Het eerste is, dat het kapje op de lens via schroefdraad zit en je moet dan dus elke keer schroefen als je foto wil gaan maken. (ik ben een EOS 300 gewend en dan heb je binnen 1 sec je kapje eraf)

En het 2de nadeel is eigenlijk waar dit draadje over gaat.

Ik wil net zoals bij b.v. de sony camera's gewoon snel al me files naar me hd copieeren, nu moet ik dat via photoshop doen of de bijgeleverder software. Nadeel daarvan is dat je de files eerst moet openen en dan pas kan opslaan.

Is er een progje dat via de twain driver gewoon al die files in 1 keer naar me HD kan pompen?

Misschien is dit een software vraag, maar in Gadget talk zijn er meer mensen die met digitale cameras bezig zijn dus... ik hoop dat hij hier goed staat :)

Verwijderd

Ik denk dat je beter een USB CF-readertje kan kopen, dat gaat veel sneller. :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
JA --> www.breezesys.com en dan kiezen voor Downloader!

't Werkt echt perfect.

• Arnout
Op woensdag 23 januari 2002 13:10 schreef Pindakaasman het volgende:
Ik heb gisteren mijn Powershot G2 binnen gekregen :9~
Echt een te gek ding, maar ik ben tegen 2 nadeeltjes aangelopen.
Het eerste is, dat het kapje op de lens via schroefdraad zit en je moet dan dus elke keer schroefen als je foto wil gaan maken. (ik ben een EOS 300 gewend en dan heb je binnen 1 sec je kapje eraf)
Je schroeft volgens mij de ring eraf die erop zit voor bescherming van de schroefdraad.

Je kunt gewoon het kapje eraf trekken. (Heb zelf ook een G2 en daarbij kan je hem er gewoon af trekken). Als ik ga draaien, draai ik inderdaad die ring er ook af.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:09

vanDaal

-ismeereentje

Op woensdag 23 januari 2002 14:43 schreef MetHod het volgende:
Je kunt gewoon het kapje eraf trekken. (Heb zelf ook een G2 en daarbij kan je hem er gewoon af trekken). Als ik ga draaien, draai ik inderdaad die ring er ook af.
Hmm... ja, ik vraag me af waar je die schroefdraden ziet, want bij mij zie ik ze niet :?

• Pindakaasman
Thanx method, ik liep inderdaad gewoon elke keer dat ding eraf te schroeven, hij zat een beetje vast aan die ring (zal wel nieuwigheid zijn :P )

Ik ga vanavond dat progje proberen, kijken of dat wil werken. want ik heb geen zin om zon USB CF-readertje te kopen, ik weet niet of ze duur zijn...

Ik heb hem trouwens gekocht na aanleiding van jou positieve posts Method, (en de recentie op dpreview.com)
Heb jij trouwens al iets met filters gedaan?

• Arnout
Op woensdag 23 januari 2002 14:57 schreef vanDaal het volgende:

[..]

Hmm... ja, ik vraag me af waar je die schroefdraden ziet, want bij mij zie ik ze niet :?
Hmmz als je goed kijk zie je de ring wel zitten.

Check ander deze pic ff:

Edit: 'Hot Linking' not allowed.
Zie:
http://www.dpreview.com/reviews/canong2/Images/accs_lensadapter-001.jpg

• Arnout
Op woensdag 23 januari 2002 15:10 schreef Pindakaasman het volgende:
Ik heb hem trouwens gekocht na aanleiding van jou positieve posts Method, (en de recentie op dpreview.com)
Heb jij trouwens al iets met filters gedaan?
Goh op basis van mijn posts... link :+ ;)

Nee man goede keuze... er waren hier ook mensen die dachten dat ik filters gebruik echter daar moet ik me nog steeds in verdiepen.

Mijn cam gaat volgende week een weekje naar de zon... ben beniewd hoe dat zal gaan (weer eens wat anders dat die egaal grijze luchten hiero) :9

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:09

vanDaal

-ismeereentje

Hmmz als je goed kijk zie je de ring wel zitten.
Aha... nu zie ik het inderdaad. Maar ja, zolang je geen gebruik maakt van een extra lens, kun je die schroefdraad lekker met rust laten.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07

Wallie

Herr

Op woensdag 23 januari 2002 15:10 schreef Pindakaasman het volgende:
....

Ik ga vanavond dat progje proberen, kijken of dat wil werken. want ik heb geen zin om zon USB CF-readertje te kopen, ik weet niet of ze duur zijn...

....
Als ik jou was zou ik toch zo'n USB CF-reader kopen, kost ongeveer 40 - 45 euro. 't Is sneller, en het zorgt er ook voor dat je USB kabeltje van de Canon niet kapot gaat (schijnt nogal eens te gebeuren, en die dingen zijn nogal duur om na te bestellen), en met zo'n vrij duur toestel is het dat wel waard lijkt mij zo...

Trouwens dat schroeven van de bescherm kap heb ik ook ooit gedaan in het begin.... :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Arnout
Op woensdag 23 januari 2002 15:26 schreef Wallie het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik toch zo'n USB CF-reader kopen, kost ongeveer 40 - 45 euro. 't Is sneller, en het zorgt er ook voor dat je USB kabeltje van de Canon niet kapot gaat (schijnt nogal eens te gebeuren, en die dingen zijn nogal duur om na te bestellen), en met zo'n vrij duur toestel is het dat wel waard lijkt mij zo...

Trouwens dat schroeven van de bescherm kap heb ik ook ooit gedaan in het begin.... :+
Ik betwijfel of het sneller gaat. Met mijn G2 haal ik 570kB/sec transferrate. Volgens mij is dat USB @ max.

Je tweede punt -sorry- ben ik het ook niet mee eens. Met jou methode moet je steeds de CF card eruit halen (CF card's zijn gevoelige kaartjes). Dus kans dat je kaartje kapot gaat is groter + extra investering.

• Arnout
Nu hier toch wat G2 bezitters rondlopen, check dit topic ff:
[topic=387064]

Verwijderd

Ik heb een S20. Maar ik kan met Zoombrowser gewoon direct de bestanden downloaden :?

• Arnout
Op woensdag 23 januari 2002 15:49 schreef dev het volgende:
Ik heb een S20. Maar ik kan met Zoombrowser gewoon direct de bestanden downloaden :?
Nou, zoombrowser is niet echt een appl waarbij je met één klik alles download.

Downloader van Breezesys maakt automatisch mappen aan voor dagen, en is heel eenvoudig. Kleine no-nonsense applicatie, dat kun je van dat ZoomBrowser [EX] niet echt zeggen (neem bijv. dat my album ofzo).

• Pindakaasman
Ja ik las het al van die firmware, heeft iemand al upgedate?
Ik ga nu eerst ff naar de stad om een tas te kopen :)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 15:51 schreef MetHod het volgende:

[..]

Nou, zoombrowser is niet echt een appl waarbij je met één klik alles download.

Downloader van Breezesys maakt automatisch mappen aan voor dagen, en is heel eenvoudig. Kleine no-nonsense applicatie, dat kun je van dat ZoomBrowser [EX] niet echt zeggen (neem bijv. dat my album ofzo).
Met zoombrowser kan je previewen, foto's omdraaien etc. Ik doe gewoon Mapje aangeven > Camera > Download. Niet zo veel werk toch?

• Arnout
Op woensdag 23 januari 2002 18:07 schreef dev het volgende:

[..]

Met zoombrowser kan je previewen, foto's omdraaien etc. Ik doe gewoon Mapje aangeven > Camera > Download. Niet zo veel werk toch?
Tja het is denk ik een kwestie van smaak.

Ik ga nu ff firmware upgraden... :9 (let op: ac adapter aansluiten :7).

• Pindakaasman
Op woensdag 23 januari 2002 18:14 schreef MetHod het volgende:

[..]

Tja het is denk ik een kwestie van smaak.

Ik ga nu ff firmware upgraden... :9 (let op: ac adapter aansluiten :7).
Is het gelukt Method? (die firmware update dus)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik vind zoombrowser ook wel handig hoor,
lekker alles in 1 keer downloaden en dan kan je ze gelijk zien en bijwerken.
Maar toch moet ik vaak achteraf nog eens openen in photoshop om om er nog een curve ofzo op los te gooien. (ja ik ben een perfectionist)
Dus veel werk blijft het wel.

• Arnout
Op donderdag 24 januari 2002 10:46 schreef Pindakaasman het volgende:

[..]

Is het gelukt Method? (die firmware update dus)
Om niet teveel offtopic te gaan: Ik ben qua firmware verder gegaan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387064/

Wat vind je van 'Downloader'?

• Pindakaasman
Dat programa wekt perfect Method, Ik had trouwens al die nieuweste firmware in me cam zitten van de fabriek af.

Ik moet zeggen dat ik wel vind dat de camera in auto stand vaak een lange sluitertijd pakt. Ik gebruik die auto stand op me EOS heel vaak als me vriendin even een foto wil maken ofzo. Al me binnen foto's van gisteravond zijn eigenlijk lelijk, omdat mensen bewogen tijdens het nemen van een foto. :(

Dus die zal ik dan waarschijnlijk niet zo vaak gebruiken, als de andere programmas waarbij je sluitertijd zelf in kan stellen.

• Arnout
Op zaterdag 26 januari 2002 11:09 schreef Pindakaasman het volgende:

Ik moet zeggen dat ik wel vind dat de camera in auto stand vaak een lange sluitertijd pakt.
Bij mij gaat ie in de auto stand meestal meteen over op flits bij wat donkerdere scenes. Ze worden i.i.g. nooit bewogen of zo. :?
Pagina: 1