Toon posts:

XP 1600+, 50 graden met zalman normal mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo een Zalman coolertje met waaier 6000 CU, en deze wordt in de normale stand, dus 50 graden.
Is dat niet te warm ?

Verwijderd

nee dit is niet te warm, maar als je toch te warm vindt kan je het beste een koelertje halen bij norrod, met standaard athlon koelertje van norrod is mijn proc 39 grad C.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Mijn XP 1600+ heeft ook wel eens op 51 gr C gedraaid. Ik had toen mijn extra systemfan uitstaan, de onderste fan uit mijn super-orb verwijderd, en was aan het divx'en. ;)

Klinkt dus wel een beetje warm ja, maar werkt nog wel. 8-)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 13:04 schreef Spidey het volgende:
nee dit is niet te warm, maar als je toch te warm vindt kan je het beste een koelertje halen bij norrod, met standaard athlon koelertje van norrod is mijn proc 39 grad C.
Of een andere kast kopen ;)

Als de warmte wordt veroorzaakt door slechte airflow in je kast helpen dan andere koelers ook weinig...

Verwijderd

mijn athlon 1800xp is ook altijd rond de 50 graden laat em wel altijd aanstaan en hij blijft 50 graden,dacht dat dit best wel standaart was bij athlons de hoge temp??

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel scheelt het ongeveer in graden met een casefan in je kast ?

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:23
Hoi,

mijn xp 1700+ is full load 65 graden celcius
dit met een standaard coolmaster...

Ik krijg hem ook niet lager, ik heb al een extra casefan geplaatst....

Overigens is hij wel retestabiel met deze hitte..

Stefan

• warp
  • Niet online
Mijn XP1600+ wordt anders maar max. 42 graden, ook voorzien van een standaard coolermaster koelertje... dus om nu te zeggen dat alle XP's zo warm worden ;)

Verwijderd

Mijne idle 43 graden, dit omdat de vcore op 1.85v staat.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 14:03 schreef warp het volgende:
Mijn XP1600+ wordt anders maar max. 42 graden, ook voorzien van een standaard coolermaster koelertje... dus om nu te zeggen dat alle XP's zo warm worden ;)
En welk mobo

• warp
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 14:12 schreef battigoal het volgende:
En welk mobo
MSI K7T266 Pro

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 12:59 schreef battigoal het volgende:
Ik heb zo een Zalman coolertje met waaier 6000 CU, en deze wordt in de normale stand, dus 50 graden.
Is dat niet te warm ?
Heb dezelfde koeler. Bedoel je 50 graden idle of onder belasting? Gebruik je ASII? Wat is je temperatuur als je de kast open laat?

De (idle,stressed) van m'n zwaar overgeklokte 1500+ is in normal mode (42,50) en in silent mode (47,55).

Verwijderd

Ik heb me ook altijd al afgevraagd of het gezond
is dat mn 1400 thunderbird @1470 70 graden wordt (volle belasting uiteraard) Hij is wel stabiel verder, maar wel warm dus.

Voor het overklokken was ie 69 graden dus misschien sensor indewar?

Iemand die meer weet?

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:55 schreef Nappio het volgende:
Ik heb me ook altijd al afgevraagd of het gezond
is dat mn 1400 thunderbird @1470 70 graden wordt (volle belasting uiteraard) Hij is wel stabiel verder, maar wel warm dus.

Voor het overklokken was ie 69 graden dus misschien sensor indewar?

Iemand die meer weet?
Well... mijn Dondervogel 1400 @ 1400 was stressed (}:O) ook 65 graden (of meer :?)... En van de AMD is bekend dat ie nogal warm wordt...

dus niets nieuws

Verwijderd

Topicstarter
50 idle stressed 57 maar tis wel een Asus A7V266, ik heb begrepen dat die asus temp sensors nooit echt kloppen.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:59 schreef battigoal het volgende:
50 idle stressed 57 maar tis wel een Asus A7V266, ik heb begrepen dat die asus temp sensors nooit echt kloppen.
Met geopende kast?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 15:15 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Met geopende kast?
Nee dicht (A-open miditower)

Verwijderd

ik heb hetzelfde batti, XP 1600+ niet getweaked met een alpha cooler (PAL6035 silent) en mn kast altijd open.

idle 50 C.
stressssssssssssssssssssssssss tegen de 60 C.

maar alarm gaat pas bij 75 C. en voor zover ik weet kan zo'n proc. tot zeker 85 a 90 C. voordat ie wegsmeult :)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 15:18 schreef battigoal het volgende:

[..]

Nee dicht (A-open miditower)
Open je kast en wacht af totdat de temperatuur niet verder zakt. Dan weet je meteen of er nog iets aan je airflow te verbeteren valt of niet...

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op woensdag 23 januari 2002 15:59 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Open je kast en wacht af totdat de temperatuur niet verder zakt. Dan weet je meteen of er nog iets aan je airflow te verbeteren valt of niet...
dat verhaal gaat niet altijd op, mijn temperaturen zijn met de kast dicht lager dan met m'n kast open.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:05 schreef salvador4 het volgende:

[..]

dat verhaal gaat niet altijd op, mijn temperaturen zijn met de kast dicht lager dan met m'n kast open.
Bij mij wordt de CPU inderdaad ook 2 graden koeler met gesloten kast. Heeft uiteraard met airflow te maken. Maar ik vermoed dat in dit geval de airflow niet optimaal is... ;)

edit:

Hoewel 57 graden stressed eigenlijk helemaal niet te hoog is.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Phydomir

Dennis

Op woensdag 23 januari 2002 14:03 schreef warp het volgende:
die van mij haalt dezelfde temp. Met het zelfde collertje.
Alleen met een Turbo 2 bordje.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 15:59 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Nou ik had het raam ff open gezet en de kast ook open en de temp daalde tot 37 graden :7, airflow dus ? (idle)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
stressed na return to castle wolfenstein 39.

doe dat maar eens na

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:51 schreef battigoal het volgende:

[..]

Nou ik had het raam ff open gezet en de kast ook open en de temp daalde tot 37 graden :7, airflow dus ?
You bet. :) Gebruik de search en zoek op 'beste airflow' etc.

edit:

Euhh... hou het raam eens dicht? Als je je pc naast het raam hebt staan, is dat ook niet representatief voor de normale (kamertemperatuur-) situatie, laat staan voor wat je straks in de zomer te wachten staat... ;)

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op woensdag 23 januari 2002 16:55 schreef internetinfo het volgende:
stressed na return to castle wolfenstein 39.

doe dat maar eens na
impressive hoor :Z

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:59 schreef salvador4 het volgende:

[..]

impressive hoor :Z
Inderdaad... :z

Verwijderd

Ik heb een Spire cooler en pas geleden 2 fans boven in mijn kast gemaakt, sys temp is 24 graden en mijn xp 1600 stressed 41 graden.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 17:05 schreef Shuvit het volgende:
Ik heb een Spire cooler en pas geleden 2 fans boven in mijn kast gemaakt, sys temp is 24 graden en mijn xp 1600 stressed 41 graden.
Spire 5T208B1H3T SuperRock zeker? :)

Verwijderd

Topicstarter
Maakt zo een standaard coolermaster casefannetje veel lawaai ?
Het gaat mij om stil.. ik slaap er 2 meter vanaf.
Hij moet ook wel redelijk koel zijn, want ik wil niet met een doorgebakken cpu wakker worden.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 17:14 schreef battigoal het volgende:
Het gaat mij om stil.. ik slaap er 2 meter vanaf.
Hij moet ook wel redelijk koel zijn, want ik wil niet met een doorgebakken cpu wakker worden.
Mwah... ik had er eentje gekocht voor m'n Geforce3 (hehehe), maar ik vind die 6x6 fan standaard niet echt stil. Loopt nu dan ook op 7 Volt, maar dan is de airflow natuurlijk ook een stukkie minder. Maar goed, zoveel lawaai als die #*&! Spire 7x7 en 6x6 fans maakt ie ook weer niet. Je gebruikt je pc als server zeker? :)

Sorry, maar vanaf hier zul je zelf moeten searchen. Zoek maar eens op 'stille pc', 'stille koeler' etc... Succes! :)

edit:

Oeps, je vroeg naar casefans. Als je de allerbeste verhouding geluid/airflow zoekt: Papst 8412 NGML. ;) Kost wel meer, maar die stilte compenseert dat gewoon.

• warp
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 17:14 schreef battigoal het volgende:
Niet echt. De fan in mijn voeding maakt meer herrie iig ;)
Pagina: 1