Toon posts:

Arctic Silver II verwijder je met... CIF!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik ASII van de Geforce3 GPU core van m'n Ti200 gehaald met doodgewone CIF (voorheen JIF)!!! Had al van alles geprobeerd: brandspiritus, alcohol, nagellakremover. Met (veel) boenen gaat het er daar ook wel mee af, maar je zult merken dat de ASII zich met voorzichtig vegen al aan het CIF hecht! Brandspiritus (of andere agressieve vloeistof) gebruik ik nu alleen nog om eventuele ASII/CIF-restjes te verwijderen.

O ja, en je kunt CIF uiteraard ook gebruiken als mild schuurmiddel voor het polijsten van je CPU-/GPU-core. 8-)

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Goh, die optie had ik nog niet overwogen. Wel een keer een koeler gelapt met Cif; daar werd 'ie wat gladder van, ook al hou je wel minuscule krasjes op het oppervlak. Maar de koelprestatie werd positief beïnvloed

Forza Mucca!

• basmatt
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 13:15
Op woensdag 23 januari 2002 12:59 schreef Mace33 het volgende:
Gisteren heb ik ASII van de Geforce3 GPU core van m'n Ti200 gehaald met doodgewone CIF (voorheen JIF)!!! Had al van alles geprobeerd: brandspiritus, alcohol, nagellakremover. Met (veel) boenen gaat het er daar ook wel mee af, maar je zult merken dat de ASII zich met voorzichtig vegen al aan het CIF hecht! Brandspiritus (of andere agressieve vloeistof) gebruik ik nu alleen nog om eventuele ASII/CIF-restjes te verwijderen.

O ja, en je kunt CIF uiteraard ook gebruiken als mild schuurmiddel voor het polijsten van je CPU-/GPU-core. 8-)
Je bedoeld zeker niet de nieuwste CIF(Andy) :D

Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen
door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 13:07 schreef basmatt het volgende:

[..]

Nope. Gewoon CIF! Wat vroeger dus JIF heette. Dat Andy/CIF is gewoon een soort allesreiniger en bevat geen schuurmiddel. :)

Verwijderd

moved V&B >> OCM

Cif zit wel een soort zand in, als je het te vaak doet is je core weg :)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:07 schreef basmatt het volgende:

[..]

'Met deze etikkette neem ik jou to mijn vrouw..' :*:*:*

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 09:06 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
moved V&B >> OCM

Cif zit wel een soort zand in, als je het te vaak doet is je core weg :)
Zoals gezegd: je hoeft niet te schuren! Voorzichtig wrijven en je veegt de troep er zo vanaf. :)

Verwijderd

Mooi dat ik het weet, ik ben vorige week een uur bezig geweest om mijn proefkonijn, ehhh TB schoon te maken. Door de verschillende koelingen van mijn 1GHz TB en het nooit schoonmaken was ie aardig vies, en ik heb de hele bovenkant vd CPU met spiritus schoon gemaakt.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

maarre, je hebt geen gelijk als je zegt dat brandspiritus een agressieve vloeistof is, volgensmij heb je met CIF je core 3X eerder rot dan met spiritus, want dat lost gewoon vanzelf op

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 23:24 schreef AtomicShockwave het volgende:
maarre, je hebt geen gelijk als je zegt dat brandspiritus een agressieve vloeistof is, volgensmij heb je met CIF je core 3X eerder rot dan met spiritus, want dat lost gewoon vanzelf op
en Mace33 zei eerder in deze draad:
Brandspiritus (of andere agressieve vloeistof) gebruik ik nu alleen nog om eventuele ASII/CIF-restjes te verwijderen.
Naspoelen dus. :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

onverdunde dreft werkte bij mij ook prima :D

Verwijderd

Aceton ook, om de lastige resten weg te halen.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Tjeezz, hoe kom je erop. Opeens word je wakker en denkt aan CIF. Gewoon grappig dat je daar uberhaupt aan denkt.
Thinner, terpentine gaat ook best goed.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:53 schreef frisian het volgende:
Aceton ook, om de lastige resten weg te halen.
Kheb gewoon alles met aceton gedaan, ging perfect !
Core ging weer lekker glimmen, alleen het omhulsel werd wel een beetje aangetast, maar das niet van invloed.

Verwijderd

Dat kun je weer weghalen met schoonmaak alcohol

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

ik gebruik doodgewone wasbenzine en dan flink en onvoorzichtig boenen met een keuken pampiertje.

Die dingen schuren zichzelf kapot door je core enzo.

Dat werkt bij mij het beste met spiritus vind ik kut werken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met een Bruna gum lukt het ook prima, doe maar eens search en zie daar :P

39

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik gebruik ook altijd een schuurmiddel :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

was-ben-zi-ne

sim-pel

Meest effectief. thinner is niet zo'n goed idee, lost niet op.. en cif.. daarvan blijven waarsch minuscule restjes van op je core zitten. wasbenzine verdampt dan vrij snel, maar met cif lukt dat niet. Vindt het niet zo'n verstandig idee. Als je er te hard mee drukt zit je core ook nog vol krassen..

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 09:28 schreef SilentStorm het volgende:
was-ben-zi-ne

sim-pel

Meest effectief. thinner is niet zo'n goed idee, lost niet op.. en cif.. daarvan blijven waarsch minuscule restjes van op je core zitten. wasbenzine verdampt dan vrij snel, maar met cif lukt dat niet. Vindt het niet zo'n verstandig idee. Als je er te hard mee drukt zit je core ook nog vol krassen..
Daarom zei ik ook (lees de draad!): zachtjes wrijven en naspoelen! :) Maar die wasbenzine probeer ik ook nog wel eens. En die Bruna gum natuurlijk... *D

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

al ga je er alleen al overheen, je hebt zo een kras.. maar als jij er blij mee bent, vooral doorgaan

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 15:13 schreef SilentStorm het volgende:
al ga je er alleen al overheen, je hebt zo een kras.. maar als jij er blij mee bent, vooral doorgaan
Zalkdoen. 8-)

Verwijderd

Ik gebruik gewoon AS removal kit , of is iedereen te cheap om dat super spul te kopen ?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 25 januari 2002 21:56 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik gebruik gewoon AS removal kit , of is iedereen te cheap om dat super spul te kopen ?
dat laatste, ik heb laatst gewone koelprut weggehaald door nagellakremover van mn moeder te misbruiken.

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Zoals hierboven ook al een keer staat (maar om het maar eens te benadrukken): benzine... vliegt ervanaf en tast geen plasticen aan itt aceton (nagellakremover). Zelfs de damp van aceton doet plastic dof worden. Dus oppassen geblazen met die rotzooi...

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

gelukkig is mijn heatsink niet van plastic 8-)
Pagina: 1